Lina Abed Ibrahim

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Gebäude Helsinki
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HEL 201
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Auf dem Campus 1a
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24943 Flensburg
Room
HEL 205

Institutions

Name
Abteilung Pädagogik bei Beeinträchtigung von Sprache und Kommunikation
Position
Wissenschaftliche Mitarbeiterin

Consultation hours

Onlinesprechstunde: montags von 16:15 bis 17:15 Uhr im persönlichen Webex Raum: https://uni-flensburg.webex.com/meet/lina.abed-ibrahim.
Anmeldung vorab per E-Mail an (lina.abed-ibrahim@uni-flensburg.de)

Additional information

Short CV:

(vsl.) 06/2021

Promotion

Institut für Anglistik/Amerikanistik, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg.

Titel der Dissertation: "Identification of Specific Language Impairment in simultaneous and (early) successive bilingual children in Germany: Studies on typical and atypical language development".

since 04/2021

Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Sonderpädagogik an der Europa-Universität Flensburg

Abteilung Pädagogik bei Beeinträchtigung von Sprache und Kommunikation

04/2017-11/2020

Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik an der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg im DFG Projekt "BiliSAT: Bilinguale Sprachentwicklung von Kindern und Jugendlichen im Schulalter mit und ohne Sprachentwicklungsstörungen mit Arabisch und Türkisch als Erstsprachen" (Leitung Prof. Dr. Solveig Chilla)

10/2016-09/2019

Lehrkraft für besondere Aufgaben (LfbA) am Institut für Anglistik/Amerikanistik an der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg

04/2013-10/2016

Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Anglistik/Amerikanistik an der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg im ANR-DFG Projekt "BiLaD: Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment" (Projektleitung: Prof. Dr. Cornelia Hamann (DE) und Prof. Dr. Laurice Tuller (FR)

11/2012-03/2013

Wissenschaftliche Hilfskraft am Internationalen Sprachenzentrum an der Universität Kassel im Projekt "Regierungsstepindiaten des DAADs aus Saudi-Arabien"

02/2012-07/2012

Lehrkraft für Deutsch als Fremdsprache am Goethe Institut in Ramallah, Westjordanland

08/2011-08/2012

Vollzeit Dozentin am Institut für Sprachen und Übersetzung an der Universität Birzeit, Westjordanland.

04/2010-07/2011

Lehrkraft für Arabisch als Fremdsprache am Internationalen Sprachenzentrum an der Universität Kassel

01/2009-07/2011

Lehrkraft für Deutsch als Zweitsprache am DSI Institut, Kassel

10/2006-09/2011

Master of Arts Deutsch als Fremdsprache, Universität Kassel

10/2006-05/2010

Master of Arts Modern Language Linguistics-English, Philipps Universität Marburg

09/2002-05/2005

Bachelor of Arts German and English (Language & Literature), University of Jordan, Amman, Jordanien

Publication (alphabetically)

Abed Ibrahim, Lina & Fekete, István (2019). What Machine Learning Can Tell Us About the Role of Language Dominance in the Diagnostic Accuracy of German LITMUS Non-word and Sentence Repetition Tasks. Frontiers in psychology, 9, 27-57.

Abed Ibrahim, Lina & Hamann, Cornelia (2017). Bilingual Arabic-German and Turkish-German children with and without specific language impairment: comparing performance in sentence and nonword repetition tasks. In Proceedings of BUCLD 41, pp. 1-17. Somerville: Casscadilla Press.

Abed Ibrahim, Lina, Hamann, Cornelia & István Fekete (2020). Language Assessment of Bilingual Arabic-German Heritage and Refugee Children: Comparing Performance on LITMUS Repetition Tasks. Proceedings of BUCLD 44, 1–17. Somerville, MA: Cascadilla Press.

Abed Ibrahim, Lina, Hamann Cornelia, & Öwerdieck, David (2018). "Identifying specific language Impairment (SLI) across different bilingual populations: German sentence repetition task (SRT). In Proceedings of BUCLD 42, pp. 1-14. Somerville: Casscadilla Press.

Abed Ibrahim, Lina, Lein, Tatjana, Rothweiler, Monika & Hamann, Cornelia (in press). SLI in Bilinguals: Comparing LITMUS-Tasks to a Standardized Test with Bilingual Norms. In: dos Santos. Bilingualism and Specific Language Impairment: Selected proceedings of Bi-SLI 2015, John Benjamins Publishing.

Chilla, Solveig., Hamann, Cornelia., Prévost, Philippe., Abed Ibrahim, Lina., Ferré, Sandrine, dos Santos, Christophe, Zebib, Racha &Tuller, Laurice (in press): The influence of different first languages on L2 LITMUS-SRT in French and German: a crosslinguistic approach. In Armon-Lotem, S., Grohmann, K.K. (eds.): LITMUS in Action: Cross-Comparison Studies across Europe. Trends in Language Acquisition Research.

Hamann, Cornelia & Abed Ibrahim, Lina (2017). Methods for identifying specific language impairment in bilingual populations in Germany. Frontiers in Communication 2(19), doi: 10.3389/fcomm.2017.00016.

Hamann, Cornelia, Chilla, Solveig, Abed Ibrahim, Lina & Fekete, István (2020): Language assessment tools for Arabic-speaking heritage and refugee children in Germany. Applied Psycholinguistics (2020), 1–40. doi:10.1017/S0142716420000399

Hamann, Cornelia, Chilla, Solveig, Gagarina, Natalia, & Abed Ibrahim, Lina (2017). "Syntactic complexity and bilingualism: how (a)typical bilinguals deal with complex structures," in Complexity in Acquisition, ed. E. Di Domenico (Cambridge Scholars Publishing), 142-178.

Lein, Tatjana, Hamann, Cornelia, Rothweiler, Monika, Abed Ibrahim, Lina, Chilla, Solveig & San, Hilal (2016). SLI in Bilinguals: Testing Complex Syntax and Semantics in German. In: Proceedings of GASLA 2015, Somerville, MA: Cascadilla Press.

Öwerdieck, David, Hamann Cornelia & Abed Ibrahim, Lina (in press). Studying a Bilingual Population’s Production and Comprehension of Relative Clauses Longitudinally: Preliminary Results. In Proceedings of BUCLD 45. Somerville: Casscadilla Press.

Tuller, Laurice, Hamann, Cornelia, Chilla, Solveig, Ferré, Sandrine, Morin, Elionore, Prévost, Philippe, dos Santos, Christophe, Abed Ibrahim, Lina & Zebib, Racha (2018). Identifying language impairment in bilingual children in France and in Germany. International Journal of Language and Communication Disorders, 53 (4), 888-904.

Zebib, Racha, Tuller, Laurice., Hamann, Cornelia, Abed Ibrahim, Lina., & Prévost, Philippe (2019). Syntactic complexity and verbal working memory in bilingual children with and without Developmental Language Disorder. First Language, 0142723719888372.