Monographs & Edited Volumes
Limberg, Holger / Jäkel, Olaf (Hrsg.) (2016). Unterrichtsforschung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung. Frankfurt a.M.: Lang. (Link)
Limberg, Holger (2010). The Interactional Organization of Academic Talk: Office Hour Consultations. Amsterdam: Benjamins. (Link)
Reviews:
- Zhong Hong (2012). Book review: Holger Limberg, The Interactional Organization of Academic Talk: Office Hour Consultations. Discourse and Society 23 (2): 212-213. (Link)
- Marda Rose (2012). The Interactional Organization of Academic Talk. Holger Limberg. Amsterdam: Benjamins, 2010. Pp. xiv + 397. Studies in Second Language Acquisition 34 (3): 513-514. (Link)
- Nur Yigitoglu (2012). Book review: Holger Limberg, The Interactional Organization of Academic Talk: Office Hour Consultations. Discourse Studies 14 (3): 365-366. (Link Part1 & Link Part2)
- Review on The Linguist List by Yang Linxiu (2012) (Link)
Limberg, Holger, Miriam A. Locher (2012) (eds.). Advice in Discourse. Amsterdam: Benjamins. (Link)
Reviews:
- Martina Drescher (2012). Rezension zu: Holger Limberg / Miriam A. Locher (Hg.): Advice in Discourse. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins 2012. Gesprächsforschung - Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion (ISSN 1617-1837) Ausgabe 13, Seite 247-259. (Link)
- Ivelina Tchizmarova (2013). Book review: Holger Limberg and Miriam A. Locher, eds. Advice in Discourse. Pragmatics and Beyond New Series. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2012. vii, 376 pp. Canadian Slavonic Papers 55 (3-4), 540-542. (Link)
- Fang Wang (2014). Book review: Holger Limberg and Miriam A. Locher (eds), Advice in Discourse. Amsterdam and Philadelphia: John Benjamins 2012. Discourse Studies 16, 441. (Link)
- Juhi Kim (2015). Book review: Holger Limberg and Miriam A Locher (eds), Advice in Discourse. Discourse & Society 26: 137-138. (Link)
Academic Papers
Limberg, Holger (2019): Gesprächsstruktur und Interaktionsmuster in universitären Sprechstunden. In: Tyagunova, Tanya (Hrsg.), Studentische Praxis und universitäre Interaktionskultur: Perspektiven einer praxeologischen Bildungsforschung. Berlin: Springer VS-Verlag, 141-169.
Limberg, Holger (2018). Englischunterricht in der Sekundarstufe erforschen: Das Praxissemester in Flensburg aus fachdidaktischer Sicht. In: Neuber, Nils, Paravicini, Walther & Stein, Martin (Hrsg.), Forschendes Lernen. The Wider View. Eine Tagung des Zentrums für Lehrerbildung der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster vom 25. bis 27.09.2018. In: Schriften zur Allgemeinen Hochschuldidaktik. Band 3. Münster: WTM-Verlag, 257-260.
Limberg, Holger (2017). Komplexe Arbeitsaufträge im Englischunterricht der Grundschule. In: Schwab, Götz, Hoffmann, Sabine & Schön, Almut (Hrsg.). Interaktion im Fremdsprachenunterricht: Beiträge aus der empirischen Forschung. Münster: LIT Verlag, 93-112.
Limberg, Holger (2016). Das Primary English Classroom Corpus (PECC): Englischunterricht in der Grundschule dokumentieren, analysieren und verstehen lernen. In Limberg, Holger / Jäkel, Olaf (Hrsg.), Unterrichtsforschung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung. Frankfurt a.M.: Lang, 63-96.
Limberg, Holger / Jäkel, Olaf (Hrsg.) (2016). Einleitung: Unterrichtsforschung im Fach Englisch. In Ibid., Unterrichtsforschung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung. Frankfurt a.M.: Lang, 9-27.
Limberg, Holger (2016). "Always remember to say Please and Thank you": Teaching Politeness with German EFL textbooks. In K. Bardovi-Harlig & J.C. Félix-Brasdefer (Eds.), Pragmatics & Language Learning. Vol. 14. Honolulu, HI: University of Hawai'i, National Foreign Language Resource Center, 265-292.
Limberg, Holger / Modey, Christine / Dyer, Judy (2016). "So what would you say your thesis is so far?": Tutor Questions in Writing Tutorials. Journal of Writing Research 7 (3), 371-396.
Limberg, Holger (2016). Teaching how to apologize: EFL textbooks and pragmatic input. Language Teaching Research 20 (6), 700-718.
Limberg, Holger (2015). "Good morning, let's start": Unterrichtseinstiege angehender Englischlehrkräfte in der Sekundarstufe I. Beiträge zur Fremdsprachenvermittlung 56, 3-24.
Limberg, Holger (2015). Principles for pragmatics teaching: Apologies in the EFL classroom. ELT Journal, 69,3, 275-285.
Limberg, Holger (2014). Universitäre Sprechstunden - Hochschullehrende und Studierende im Gespräch. In Christian Fandrych, Cordula Meißner, Adriana Slavcheva (Hrsg.): Gesprochene Wissenschaftssprache: Korpusmethodische Fragen und empirische Analysen. Heidelberg: Synchron Verlag, pp. 225-245.
Limberg, Holger (2014) Pragmatische Kompetenzen im Fremdsprachenunterricht. In W. Gehring & M. Merkl (Hrsg.), Englisch lehren, lernen, erforschen. Oldenburg: BIS Verlag, pp. 201-231.
Locher, Miriam A. / Limberg, Holger (2012). Introduction to advice in discourse. In Holger Limberg, Miriam A. Locher (eds.), Advice in Discourse. Amsterdam: Benjamins, 1-27.
Geluykens, Ronald / Limberg, Holger (2012). Gender Variation, Indirectness, and Preference Organization in Threat Responses. Rice Working Papers in Linguistics Vol. 3. Houston, TX: Rice University.
Limberg, Holger (2010). University office hours: The interactional construction of academic talk. In Paul Georg Meyer (ed.), English and American Studies in German. Summaries of Theses and Monographs. Berlin: Mouton de Gruyter, 17-20.
Limberg, Holger (2009). Mündliche Kommunikation in der Hochschule: Bestandsaufnahme einer Forschungsrichtung aus anglo-amerikanischer Sicht. In Lévy-Tödter, Magdalène, und Meer, Dorothee (Hrsg.), Hochschulkommunikation in der Diskussion. Frankfurt a.M.: Peter Lang. S. 113-133.
Limberg, Holger (2009). Impoliteness and threat responses. Journal of Pragmatics 41 (7): 1376-1394. (Link)
Limberg, Holger (2008). University Office Hours: The Interactional Construction of Academic Talk. Unpublished PhD Thesis. Oldenburg: University of Oldenburg.
Limberg, Holger (2008). Threats in conflict talk: Impoliteness and manipulation. In Bousfield, Derek, and Miriam Locher (eds.), Impoliteness in Language. Studies on its Interplay with Power in Theory and Practice. Berlin: Mouton de Gruyter, pp. 155-179. (Link)
Limberg, Holger / Geluykens, Ronald (2008). Spoken Academic Discourse: A Critical Review. In Geluykens, Ronald, and Bettina Kraft (eds.), Institutional Discourse in Cross-Cultural Contexts. München: Lincom, pp. 245-270. (Link)
Limberg, Holger (2007). Discourse structure of academic talk in university office hour interactions. Discourse Studies 9 (2): 176-193. (Link)
Limberg, Holger / Geluykens, Ronald (2007). Investigating Preference Organization and Social Variation through Questionnaires: The Case of Threat Responses. In Kraft, Bettina and Ronald Geluykens (eds.), Cross-Cultural Pragmatics and Interlanguage English. München: Lincom, pp.159-185. (Link)
Limberg, Holger / Geluykens, Ronald (2007). Sociocultural Variation and Indirectness in Responses to Threats. In Blitvich, Pilar Garcés-Conejos, Cruz, Manuel Padilla, Morón, Reyes Gómez, and Lucía Fernández Amaya (eds.), Studies in Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing., pp.144-156. (Link)