/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/parker-geoff-dr/publications
Kultur- und Bildungswissenschaften, No. 19. Historische Medienangebote für Kinder- und Jugendliche. Guest Editor: Günter Helmes, Flensburg 2008 Geoff Parker: General Editor: Zeitschrift für Kultur- und Bil [...] Kultur- und Bildungswissenschaften, Nr. 12. Flensburg 2001, 49-59. Geoff Parker & Hartwig Eckert (ed.): Zeitschrift für Kultur- und Bildungswissenschaften, No. 12: Die Idee einer Universität. Flensburg: 2001 [...] University of Flensburg Library, 16.05.-27.06.2006 Geoff Parker & Hartwig Eckert: Interkulturelle Kommunikation in verwandten Sprachen und Kulturen, in: Kommunikationskulturen - intra und interkulturell
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/poppenhagen-nicole/teaching
(seminar, Europa-Universität Flensburg, summer semester 2017) "Graphic Selves: Life Writing in American Comics and Graphic Novels" (undergraduate seminar, Europa-Universität Flensburg, winter semester 2017/18) [...] Literature" (seminar, Europa-Universität Flensburg, summer semester 2016) "Politics and Power in American TV Series" (cultural studies seminar, Europa-Universität Flensburg, summer semester 2016) "Making American [...] (undergraduate seminar, Europa-Universität Flensburg, winter semester 2015/16) "Introduction to Literature" (undergraduate seminar, Europa-Universität Flensburg, winter semester 2015/16) "Outlaws, Villains
/en/english-and-american-studies/research/flair
Sprache. Wie alle Publikationen der Flensburg University Press werden auch die Bände der F.L.A.I.R.-Reihe hergestellt und vertrieben durch das Verlagshaus Monsenstein und Vannerdat OHG. Dies ermöglicht eine [...] F.L.A.I.R. Listen Flensburg Linguistics: Applied and Interdisciplinary Research Schriftenreihe bei der Flensburg University Press, herausgegeben von Olaf Jäkel Mit dem ersten Band »Denken über Sprechen: [...] wurde 2008 gleichzeitig die Reihe »Flensburg Linguistics: Applied and Interdisciplinary Research (F.L.A.I.R.)« eröffnet. Ähnlich wie das an der Universität Flensburg seit 2004 regelmäßig durchgeführte
/en/english-and-american-studies/research/flecc
FLECC Listen The Flensburg English Classroom Corpus Sammlung authentischer Unterrichtsgespräche aus dem aktuellen Englischunterricht auf verschiedenen Stufen an Grund-, Haupt-, Real- und Gesamtschulen N [...] (2010). The Flensburg English Classroom Corpus (FLECC): Sammlung authentischer Unterrichtsgespräche aus dem aktuellen Englischunterricht auf verschiedenen Stufen an Grund-, Haupt-, Real- und Gesamtschulen [...] len Norddeutschlands . Flensburg: Flensburg University Press. Zum quasi historischen Vergleich kann auch das neu erschienene Englischunterrichts-Korpus (F.L.A.I.R., Band 6) dienen: Die Online-Version des
/eucs/program-structure
students to take part in the language courses offered by the Language Center of the Europa-Universität Flensburg, free of charge, and to complete their semester abroad. The 6th semester is mainly dedicated to
/eucs/about-ba-eucs/career-prospects
a subsequent course of studies, the following programs are available at the Europa-Universität Flensburg: M.A. European Studies M.A. Bildung in Europa – Education in Europe M.A. International Management
/eucs/program-structure/by-semester/3-semester
scenographies with reference to factual knowledge, scientific value, aesthetic appearance, reception mode and use. They are also able to invent and to implement new scenographies to convey information and/or
/eucs/program-structure/by-semester/4-semester
4. Semester Listen Field: Doing Europe Intermediate Research Methods (DE5) Module Type mandatory Module Number 680105000 Credit Points (ECTS) 10 ECTS Weekly hours (hpw) 4 hpw Qualification aim: The su
/eucs/program-structure/by-semester/5-semester
5. Semester Listen Field: Doing Europe Autonomous Project (DE6) Module Type mandatory Module Number 680106000 Credit Points (ECTS) 10 ECTS Weekly hours (hpw) 2 hpw Qualification aim: The students choo
/eucs/program-structure/by-semester/6-semester
competence: By comparative exemplary analyses, the students attain scholarly insights into, and access to modes of reflection on, the wide spectrum of art institutions and their contexts. They are able to exemplarily [...] negotiators, representatives, and strategists; as well as differentiate between professional and personal modes of behaviour. Social and individual competence: Students will learn to organise a group research process