/en/iim/study-programs
Information for (prospective) students regarding study programs and academic matters Listen Courses of Study For students For prospective students
/en/iim/study-programs/courses-of-study/ba-international-management-bwl
education Spanish 2 Spanish 4 SDU: Danish 2 Danish 4 German 2 German 4 English 2 English 4 Fall semester Mandatory subject economics Introduction to the study of management and economics BWL 2: Marketing BWL [...] social sciences Methods 2: Research Methodology and empiric project SDU: BWL 1: Grundlæggende Erhvervsøkonomie BWL 2: Marketing BWL 3: Organisation VWL 3 Statistik 1 Methoden 2 Elective subject 1: Int [...] alternative offer in HeSe 22/23 Economics 2: Fundamentals of Macroeconomics Human and Organisation Research smethods II Law 1: Fundamentals of civil law Law 2: Labor Law and International Law SDU: Reg
/en/iim/study-programs/courses-of-study/ma-international-management-studies-bwl
Medienökonomie: Innovative Geschäftsmodelle in Medienmärkten (jedes 2. HeSe, nächstes Angebot 2022) Unternehmenskommunikation (jedes 2. HeSe, nächstes Angebot 2021) Medienrecht Forschungsseminar Marketing [...] comprises the areas of research competence (SQ1), interdisciplinary competences and personal development (SQ2) and international competence (incl. language competence) (SQ3). The special feature of the full-time [...] & Entrepreneurship Unternehmensführung im Mittelstand Organisationsentwicklung II Entrepreneurship S2 Strategy & Organisation Europe in the Global Economy Strategic Management / Case Studies in Strategy
/en/iim/studium/fuer-studieninteressierte/possible-double-degree-ma-ims-cmi
Crossing Borders - Double Degrees in Cooperation with Syddansk Universitet Listen Both International Management programs can be studied cross-border in cooperation with Syddansk Universitet (SDU), thu
fileadmin/content/portale/die_universitaet/dokumente/empfehlungen-senat-best-practice.docx
ng beizufügen. 2.2 Synopse Es ist eine Synopse nach dem Vordruck Nr. 1 zu erstellen. Diese beinhaltet formalisierte, vereinheitlichte Informationen über die eingegangenen Bewerbungen. 2.3 Erklärung zur [...] Vordruck Nr. 2 aus und lassen ihn der/dem Vorsitzenden zukommen, die/der für kommissionsinterne Transparenz sorgt und eine mögliche Besorgnis der Befangenheit prüft. Nicht jede, sondern nur eine enge berufliche [...] berufliche Verbindung kann eine Besorgnis der Befangenheit begründen. Entscheidend sind die Art, die Qualität sowie die zeitliche Dauer. Ist eine solche zu befürchten, kann der Senat ein neues Mitglied im Um
fileadmin/content/portale/die_universitaet/dokumente/berufungssatzung-2012-03-15.pdf
tlich tätig war. (5) Soll eine Juniorprofessorin oder ein Juniorprofessor, die bzw. der im Rahmen eines Ver- fahrens mit Dauerbeschäftigungsoption eingestellt wurde, auf eine zeitlich unbefristete Professur [...] uss sollen mindestens zwei Frauen angehören, darunter mindes- tens eine Hochschullehrerin. Mindestens eine Hochschullehrerin oder ein Hochschulleh- rer soll einem anderen Institut oder einer anderen Hochschule [...] schusses mit beratender Stimme teilzunehmen. Sie ist wie ein Mitglied zu laden und zu informieren. Sie kann verlangen, dass eine von ihr benannte Frau oder ein von ihr be- nannter Mann aus dem Kreis der Bewerberinnen
/eem/the-meng-programme
January End of New Year break 8th - 12th January Exam period /Student Batch 2022-24 15th January - 2nd February Intensive course German class, Student Batch 2023-25 22nd January - 25th February International
/eem/the-meng-programme/contents/modules
Course in Research Methods (5ECP) E: Energy System Modelling and Simulation (5ECP) F: Academic Writing (2ECP) G: German Language Course (5ECP) First term (spring): Module 31: Sustainable Energy Planning in
/eem/the-meng-programme/contents/credits-and-assessments
Credits and Assessments Students have to achieve 90 ECTS-credit points in three terms. 60 creditpoints are awarded after successful participation in the modules of the first and second term. Further 3
/eem/the-meng-programme/contents/international-class
has then to be defined more in detail and narrowed down by the students during the preparation class. 2. Preparing the project: During the preparation class the students have to obtain first information about