/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/former-professors/beger-anke-dr/publications
Colloquium: Corpus-based approaches to figurative language. Birmingham: University of Birmingham Press, 1-12. 2009 (co-authored with Olaf Jäkel): "ANGER, LOVE and SADNESS revisited: Differences in emotion metaphors
/en/department-of-economics-and-its-didactics/research/publications
Fallstudie zur weiblichen Unternehmensnachfolge in der universitären Lehre. In: Newsletter efas, Nr. 12/2008, S. 12-14. Ebbers, Ilona / Krämer-Gerdes, Claudia / Schulte, Reinhard / Seitz, Miriam: Activity-based [...] Halbfas, Brigitte (Hrsg.): DIVERSITAS, Zeitschrift für Managing Gender und Diversity Studies, Heft 5+6/12. Bank, Volker / Ebbers, Ilona / Fischer, Andreas (Hrsg.): Praise of Difference: Dealing with Heterogeneity [...] Ilona: Gender und Diversity in der Entrepreneurship Education. In: Berufsbildung, Nr. 68/2014, S. 10-12. Bank, Volker / Ebbers, Ilona / Fischer, Andreas: Lob der Verschiedenheit - Umgang mit Heterogenität
/en/department-of-psychology-in-the-field-of-special-education/publications
Jugendlichen. Psychologie in Erziehung und Unterricht , 71 (2), 116–131. https://doi.org/10.2378/peu2024.art12d Brodersen, G., Grabowski, F.C. & Castello, A. (2024). Schulangst. PÄDAGOGIK, 3, 48 – 52. Grabowski [...] dramatischen Anstieg psychischer Auffälligkeiten bei Kindern und Jugendlichen reagieren? PÄDAGOGIK, 5, 12-16 . Castello, A. (2023). Pädagogisches Handeln und schulische Förderung bei internalisierenden Au
/en/project-vinorhm/publications-presentations/project-presentations
Skautrup Centre (Aarhus; 24./25.04.). 16th Forum for Germanic Language Studies conference (Cambridge; 12.-13. April) Andre Hermann. Semi-public texts: communities of practice in 19th-century northern Germany
/en/department-of-psychology-in-the-field-of-special-education/research/project-gluecklich
Jugendlichen. Psychologie in Erziehung und Unterricht , 71 (2), 116–131. https://doi.org/10.2378/peu2024.art12d References Clayborne, Z. M., Varin, M. & Colman, I. (2019). Systematic Review and Meta-Analysis:
/en/english-and-american-studies/studying-english-formalities/exam-information/project-work-2023
the individual project work must be documented in the form of a research paper (in English, around 10-12 pages long) , which is graded and, if "passed", is credited with 5 CP and thus can form the basis for
/en/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/dgfe-jahrestagung/programme
II 11.09.2018 9:00-11:00 Single Contributions II 11:00 Break 11:15-12:15 KEYNOTE 3 - Florian Waldow (Humboldt-Universität zu Berlin) 12:15 Break 13.15-15:15 Working groups II 15-15-15:30 Farewell speech
/en/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/postcolonial-education-in-europe-1/program
Hamburg Moderation: Sybille Bauriedl, EUF 12.30-12.45 Hinweise zu den Projektpräsentationen und zur Ausstellung ‚Sonderjylland Schleswig postkolonial‘ im Foyer 12.45-14.00 Mittagsbuffet und Gelegenheit zum [...] aus postkolonialer Perspektive Björn Hakon Lingner, Roskilde Universitet 10.15-10.30 Pause 10.30- 12.30 Podium: Koloniale Amnesie, Erinnerungskultur und Postkoloniale Bildung Millicent Adjei, Arca -
/en/ba-social-sciences/profile
14: Teaching Research Seminar M 10: Democracy and Social Engagement M 11: Migration and Integration M 12: Social Inequality and the Welfare State M 13: Changing Societal Relations with Nature 4. Semester
/en/das-team/professorin-dr-phil-solveig-chilla
Sprachtherapie, Teil 1 - Sekundarstufe - extern Seminar/Übung Autumn semester 2024 154081l PSK-MA-Modul 12 - TM 1 - Praxis und Theorie der Sprachtherapie, Teil 1 - Sekundarstufe - extern Seminar/Übung Autumn
- This page in other areas
-