https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-eng/lavoisier-mass.zip
weaver and owned a small piece of land. Despite their poor financial situation, John received a good gen- eral education. However, he soon left school and started helping his father. When John was 12, he [...] the only conclu- sion that Dalton drew from his experiments: In a lecture delivered at the Royal Institution London4, he proposed the following ideas which form the basis of the modern atomic theory of matter: [...] atom- ic weight of each individual isotope was (within the accuracy) an integer multiple of the Hydro- gen atom. Atoms can be changed Whilst most experiments with radioactive substances aimed at analyzing the
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/team/jun-prof-dr-tamas-jules-fuetty
Gebäude Helsinki Room HEL 114 Street Auf dem Campus 1a Post code / City 24943 Flensburg Institutions Name Institut für Erziehungswissenschaften Position Juniorprofessoren Lectures No Title Type Semester [...] sexual and gender diversity and migration in social institutions, anti-discrimination work. 2015- 2019 Research assistant at Dissens e.V. – Institute for education and Research Berlin 2011- 07.2012 Pedagogical [...] – Teaching, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (WiSe 2021/2022) MA-Seminar (online) "Educational research and research methods"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics
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the knowledge about the radioactivity under her mother’s wing, and she assisted her in the Radium Institute in the university in Paris from 1918. In 1925 she defended the doctoral thesis on alpha particles [...] studies. Shortly after that, she agreed on the post of the laboratory technician in the Radium Institute in Paris, and later she became the assistant, and as a result, the co-worker of her mother. Thanks [...] decay constant of radon. While assisting her mother, and even replacing her in working in the Institute, Irene took up the research on the alpha particles emitted by the polonium – the element discovered
/en/romance-studies/who-we-are/lecturers/prof-dr-cordula-neis
Building Gebäude Oslo Room OSL 333 Street Auf dem Campus 1 Post code / City 24943 Flensburg Institutions Name Institut für Romanistik Position Professorinnen und Professoren Consultation hours Siehe Homepage [...] romanischen Sprachen. Vorlesung am Institut für Romanistik der Universität Potsdam, Sommersemester 2014. Einführung in die Didaktik der romanischen Sprachen. Vorlesung am Institut für Romanistik der Universität [...] der romanischen Sprachen. Vorlesung am Institut für Romanistik der Universität Potsdam, Sommersemester 2013. Grammatik des Italienischen. Vorlesung/Übung am Institut für Romanistik der Universität Potsdam
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/14-grimm-gluecksforschung-gesamt-2.pdf
nales Institut für Management Discussion Paper Nr. 14, ISSN 1618-0798 Flensburg im Dezember 2006 Kontaktadresse Universität Flensburg Internationales Institut für Management Zentrales InstitutsSekretariat [...] Glücksforschung Universität Flensburg Internationales Institut für Management Ergebnisse der Glücksforschung als Leitfaden für politisches Handeln? Jordis Grimm Discussion Paper Nr. 14, ISSN 1618-0798 [...] Arbeit ist zu großen Teilen während eines Forschungsaufenthaltes am Sustainable Europe Research Institute (SERI), Wien, in der Abteilung von Dr. Friedrich Hinterberger entstanden. 1. Einleitung Die Menschen
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/dlsk-sh-forschungsbeitraege5-20180126.pdf
Die Festlegung auf nur einen konkreten DLSK-Standort kann im Rahmen dieses Projektes nicht erfol- gen, da die hierfür erforderlichen Untergrunduntersuchungen das zur Verfügung stehende Zeit- und finanzielle [...] Durch Kombination der Betriebsdaten des Druckluftspeicherkraftwerks mit den Einsatzdaten der übri- gen Erzeugungsanlagen im Versorgungssystem ist es schließlich auch möglich, eine Aussage über die Syst [...] Erteilung einer Erlaubnis fest, in Anlage 2 werden (in Verbindung mit § 12 BBergG) die Anforderun- gen für Anträge auf Erteilung einer Bewilligung definiert. Wesentlicher Bestandteil bei Anträgen nach Anlage
/en/faculty2/institutes
Institutes of the Faculty II Listen Institute Head of the Institute Institut für Anglistik und Amerikanistik Prof. Dr. Holger Limberg Homepage Institut für Ästhetisch-Kulturelle Bildung Prof. Dr. Käthe [...] Käthe Wenzel Homepage Institut für Dänisch Prof. Dr. Anders Ehlers Dam Homepage Institut für Frisistik und Minderheitenforschung Prof. Dr. Nils Langer Homepage Institut für Germanistik Prof. Dr. Hedwig Wagner [...] Wagner Homepage Institut für Romanistik Prof. Dr. Eva Gugenberger Homepage Institut für Sonderpädagogik Prof. Dr. Marie-Christine Vierbuchen Homepage
/en/faculty3/institutes
Faculty III's member institutes Listen Institute Spokesperson Institut für Erziehungswissenschaften Prof. Dr. Marion Pollmanns Website Institut für Gesellschaftswissenschaften und Theologie Prof. Dr. Uwe [...] Uwe Puetter Website Interdisziplinäres Institut für Umwelt-, Sozial- und Humanwissenschaften Prof. Dr. Pao-Yu Oei Website Internationales Institut für Management und ökonomische Bildung Prof. Dr. Thomas
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/thon-christine-prof-dr
Gebäude Helsinki Room HEL 117 Street Auf dem Campus 1a Post code / City 24943 Flensburg Institutions Name Institut für Erziehungswissenschaften Position Professorinnen und Professoren Vita seit 2016 Professorin [...] chung am Institut für Erziehungswissenschaften der Europa- Universität Flensburg 2010-2016 Juniorprofessorin für Erziehungswissenschaften mit dem Schwerpunkt Geschlechterforschung am Institut für Allgemeine [...] der Universität Flensburg 2010 Gastprofessur am Institut für Bildungswissenschaft der Universität Wien 2007-2010 Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Institut für Allgemeine Pädagogik und Erwachsenenbildu
/en/biat/research
Research at the Institute of Vocational Education, Work and Technology Listen The overall approach of the institute is based on the three dimensions - occupational/vocational training, work and technology [...] this context. Developments that ensue and the design of occupational training processes form the institute's long term, central focus of research. As part of our research we also evaluate and carry out an