fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/25-ie-income-gender-financial-literacy.pdf
Economics, 42, 5- 44. Lyons, A. C. (October 2007). Credit practices and financial education needs of Midwest college students. Networks Financial Institute Working Paper, 23. Markovich, C., & De Vaney, S. (Fall [...] income people, but (3) rich females exhibit higher financial literacy than poor males. Structure of the article: 1. Purpose and Motivation; 2. Methodology; 3. Results 4. Conclusions; 5. About the Author; [...] We conducted a paper-and-pencil form survey of students and a total of n=956 students completely filled-out questionnaires. The survey was conducted at ten different institutions. We found a strong interest
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/33-gg-consumersurplus.pdf
peach farmers: CS = A2 + B2 + C2 + A3 = 10, CL = F2 + C3 + F3 + G3 = 32½ CP+ = A2 + B2 + C2 + A3 + ½ D2 + ½ E2 + ½ B3 + ½ E3 = 20 CP- = F2 + C3 + F3 + G3 + ½ D2 + ½ E2 + ½ B3 + ½ E3 = 42½. The implementation [...] F2 + G3 = 26½ CP+ = A2 + A3 + B3 + C3 + ½ B2 + ½ D2 + ½ E3 + ½ F3 = 22½ CP- = C2 + E2 + F2 + G3 + ½ B2 + ½ D2 + ½ E3 + ½ F3 = 40. The positive measurements CS and CP+ show a negative (CS < CS), as well [...] revenue into a subsidy of peaches results in B2 = B3 + C3 + G3 amounting, and therefore eliminable from the equations to new values (indicated by the underline): CS = A2 + A3 + B3 + C3 = 9, CL = C2 + E2 + F2
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/32-gg-studien-einordnung-bmbf-foerderlinie.pdf
ganze 3 als „Vertreter wissenschaftlicher Einrichtungen“ aufgeführt (Deutscher Bundestag, 2017). 12 https://www.diw.de/de/diw_01.c.628886.de/soep/soepcampus_veranstaltungen.html https://www.diw.de/de/diw_01 [...] Research, Theory & Practice, 14(1), 117-147. Mayhew, M. J., Rockenbach, A. N., Bowman, N. A., Seifert, T. A., & Wolniak, G. C. (2016). How college affects students: 21st century evidence that higher education [...] burg.de Marita McGrory: Internationales Institut für Management und ökonomische Bildung. Auf dem Campus 1, 24943 Flensburg. Email: marita.mcgrory@uni-flensburg.de mailto:groezing@uni-flensburg.de mailto:marita
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/30-ap-optimism-pessimism-and-life-satisfaction-an-empirical-investigation-2019.pdf
without them. The results tables can be seen in the appendix (table A2 for OLS; A3 for FE; A4 for FE after entropy balancing; and B2 for System GMM). In summary, controlling for changes in future circumstances [...] Pelloni, A. (2013) What are we learning from the life satisfaction literature? International Review of Economics, 60(2), 113-155. Boyce, C., Wood, A., Banks, J., Clark, A. E. and Brown, G. D. A. (2013) [...] SOEP JEL codes: C23, D84, I31 * E-mail address: alan.piper@uni-flensburg.de. Europa-Universität Flensburg Internationales Institut für Management und ökonomische Bildung Munketoft 3B, 24937 Flensburg
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/manuals-gesetze-antraege/antrag-auf-einrichtung-eines-evasys-accounts-mai2023.pdf
A.2 Einrichtung: (Fakultät, Institut, Abteilung, Pro- jekt) A.3 Telefon: A.4 E-Mail (diese wird im System hinterlegt): A.5 Statusgruppe: (Prof., wiss. Mittelbau, TAP, Stu- dierende) EvaSys-Lizenzbestimmungen [...] der*des Antragstel- lers*in identisch sein soll) B.4 Anzahl befragter Personen UND Anzahl erwarteter Rücklauf B.5 Rahmen des Projektes: ☐ B. A.-Arbeit // ☐ M. A.-Arbeit // ☐ Dissertationsprojekt ☐ Forschungsprojekt [...] keine institutionelle Zuordnung). mailto:evasys@uni-flensburg.de mailto:evasys@uni-flensburg.de mailto:evasys@uni-flensburg.de [ 2/3 ] 5. Ein Account kann nur mit EINEM Kennwort angelegt werden. Sollen
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/eus-course-description/m.a.po2019-eus-module-5.pdf
! Z=L@'! ̂ (**c!)! ) dE *DE)K*DN!! + RbRB*(DE= !) G:3 ef g g94 34 12 # 3 4 0 3 #:h 9 3 # 9I i3 # jk ; l 5 2 0 3 4 0 I5 i3 I5 ?R ,-../.? ̀L * - &'()*+ \- A. /. " # $ U ,-../. JDOm' BUD'M! @ (*)E D !E n) [...] LD* )K @(*L))KB*(DE!E P*D !ESDEL*! !LD+D))))DE) !'D @*D !C!'(* DELK(! !LD!D)DE!P!)!E! ))@D(!EPRQ(EL'( !EK @!)'S) E )LDEED')L O+ CE )DE(*!)!E @@!) *+KB*(DE!E P*D !EDE*D @' LE '(*D*+B*(DE(! !L)R= E )LDEL* [...] m.a.po2019-eus-modulkatalog(1).pdf ! " # $ % &'()*+ ' ,-../.. 0 12#3 4 5 2 6 7 8 9 3 4 8 : # 4 ; = ?.@ A.@ ?-.@ ? )') * BC*+D 'E )') * ?) )') * F GH9I J@D!'K @!)L*)!) (*C!) E )M! @ @*CDE NDLOP*EOEMP @D
fileadmin/content/abteilungen/wirtschaftswissenschaften/dokumente/vita-und-publikationen/publikationen-ebbers.pdf
issenschaftliche Revue 10, Nr. 6/2012. Online: http://swbplus.bsz- bw.de/bsz364358734rez.pdf;jsessionid=3E36ED769B7968658F1940D01C741 969?1360308295729 (18.03.2013). Ebbers, Ilona : Rezension von: Jung [...] Social Science Education, Nr. 10(2)/2011, S. 3-13. Ebbers, Ilona: Lehr-Lernkonzepte der Übergangsbewältigung- Diversity Education als Chance. In: bwp@ Spezial 5 – Hochschultage Berufliche Bildung 2011, Fachtagung [...] – Contemporary Products, Flensburg 2016, S. 60-69. Ebbers, Ilona: Diversity as a Didactic Principle in Economic Literacy: A Developed Model. In: Gaitanides, Charlotte / Grözinger, Gerd (Hrsg.): Diversity
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/iim-course-description/bim-w1-23.pdf
bwl-psto-2021(3).pdf ! " # $ %" & ' " ( ))) ! ( *+ , - . ) )) / ! , - . ) ! '0 1 -+ 234 25678398:;7863 7 ?@A7 B7C7> 8398 DE> FG5:F3H88888 DE> 4IJ> 7K4 L3H:5K:8 ;3=MN JL?OP LM7 35 < L3H:5K:8?F67 O7> 9PN:=
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/01-discussion-paper-iim-matiaske.pdf
qÇO¼IÈ Ä(Àh½Oï³kÍÙÃËL¼I³k° µIË`ôhÀh¸.Ð-=ÇB±O°²Ã²ÌI³kÍÙÃË`¼,ò¼ÆË`¿±IÀk¿ÀkòÍÙÇO¼(Èq¶ gqL( ¸ Ûwò°²°²Ã³kÿ½Ë`¼B¶ \׸ É!¸7º94ãOÞIÞhâöLñOöL÷øß²âß²ñOáÙàÙß²àÙþOàÙß²öLñBáGöåÊâëGBß²àÙëLû²ß²áÙ÷K^aQOß²ä÷øá"I÷ë [...] /¸60379 792/.a ¿µC 72;(2/79 79.¯37·£C979625¦2/. 6,/I§C ª¨ 03,/67.,/7 ª679546(79-0392/7¥ /462/ ºÀ2579.2/©F+-72Á03 à2/-¾6¶µC 22/762/,/9032/8-257962/Ä2/72/6.79./46,/ .2/462 §C..2/ů5,/Á2/7962/.2/79.§C8 792v2 [...] ·wË`ÿ³k¼I½5¶OÑø¸ ¸.º»qØʿò¼IÈqò¼IÈÊÿÀk¼,±I³h´kÌ4ò¼I¸.Ð8Ü5¼(º p÷øÞhäß²âëLñ0LöLâß²öLû²ö%Lß²âëLû pÞZòOß²Þ ê ¶LÔBË`°¸ gq ¶¼(ËO¸ a ¶ BlqV ¶#¾B¾I¸ |qB|qíB|Bq| ¸ 4³kµO¼IÀkÿ³k¼O¼B¶¸ î(ÊÔBÀk¿½5ÌP¶`¯d¸7ºC»=¿ËO½5¾IÀ
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.kuiper.andrea.buchenwald/englisch/information-teacher.pdf
wood) 4. door, table, chair, parquet, cupboard, ruler, picture-frame, toys 5. c) 6. c) 7. c) 8. a) 3,5 kg * 100 * 7 = 2450 kg b) One, but to be precise, one throughout the whole year because beeches don’t [...] http://weltnaturerbe-buchenwaelder.de/fileadmin/media/bildmaterial/Ver%C3%B6ffentlichungen/FB_WNE_2014.pdf http://weltnaturerbe-buchenwaelder.de/fileadmin/media/bildmaterial/Ver%C3%B6ffentlichungen/FB_WNE_2014 [...] Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit (BMU)“ (http://weltnaturerbe- buchenwaelder.de/fileadmin/media/bildmaterial/Ver%C3%B6ffentlichungen/FB_WNE_2014 .pdf, Zugriff: 17.1.2015) Beech forests do not reach