fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.rentz.christoph.irawady.flussdelphin/englisch/worksheet-2.pdf
Worksheet 2 Task: Answer the following questions in groups. You can use the internet. What are the consequences of a reservoir dam at Lake Mekong? Is the Irrawaddy dolphin affected by the construction
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.tomforde.anna.seehund/englisch/course-of-events.pdf
independently. After this, another question will be answered in groups of two with the help of the internet. In order to make sure that the questions are evenly distributed, the teacher can assign the questions
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.tomforde.anna.seehund/englisch/worksheet-the-seal.pdf
on your own. 2. Team up with one more classmate and answer one of the other 5 questions. Use the internet to do your research. Question 1: What threats is the seal exposed to? How could you help protect
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.voss.gorilla/englisch/information-teacher.pdf
short introduction to the subject. At station 3 the class might need some more material (books, internet access). When the pupils have been through all stations it is time for a class discussion where
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.reitel.schwarzspecht/englisch/black-woodpecker.pdf
the living environment/forest, so the woodpecker can build hollows in the future: (Tip: use the internet for information!)
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.hayri.fischtreppe/englisch/the-story-of-salmo.pdf
assignments 1. Develop a profile with the help of the story. You can use additional information from the internet. 2. Which route do the salmon take to get to their spawning grounds? Draw their route in the image [...] passage. Draw in a possible fish ladder. 4. Mark the places the fish cannot get past. Hint: Use the internet for information! Fig. 1: Atlantic salmon (CREATIVE COMMONS ATTRIBUTION-SHARE-ALIKE LICENSE, 2009)
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.ga-rtner.gru-nes-band/englisch/the-green-belt-reconnection.pdf
can collect information on their own and develop their own theories. → historical consideration. Internet resources for teachers The European Green Belt Anonymous (Hrsg., 24.11.2013): European Green Belt:
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/9783540737001-c1-1-.pdf
werden. Dementsprechend konnten sich viele Startups aus dem ersten Internet-Boom nicht dauerhaft etablieren. Zugleich ist die Internet-Nutzung geschäftlich wie privat heute eine Selbstverständlichkeit. [...] einem neuen Hype entwickelt. In der Tat spielt bereits der Terminus auf die erste Gründerzeit des Internets an: die soge- nannte New Economy, die um die Jahrtausendwende zunächst für große Euphorie sorgte [...] üblicherweise mit Web 2.0 umschrieben wer- den, einen wesentlichen Wendepunkt in der Entwicklung des Internet und deuten gleichzeitig auf gravierende Änderungen im Verhalten von Kon- sumenten hin. Das Web 2
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/rezension-medienwirtschaft.pdf
ausführlichen Überblick zu den Möglichkeiten der Kundengewinnung und -bindung durch das Web 2.0 werden Internet-Marketing am Beispiel von eBay und Markenmanagement am Beispiel von Mercedes-Benz veran- schaulicht
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/frieling-virtuelle-gueter-mw.pdf
hafts- lehre, insbes. Medienmanagement und Marketing E-Mail: jens.frieling@uni-flensburg.de Das Internet hat in den letzten Jahren eine völ- lig neue Form von Produkten hervorgebracht: virtuelle Güter [...] Virtuelle Güter: Grundlagen, Eigenschaften und Monetarisierung Übersichtsbeiträge 1 Einleitung Das Internet hat den zwischenbetrieblichen Handel wie auch das Endkundengeschäft nachhaltig verändert. Es verändert [...] der Handel mit Inhalten aus On- line-Spielen sein. So wächst die Zahl der Händler stetig, die im Internet spielinterne Gegenstände, Währungen und ganze Avatare für echtes Geld anbieten (Gräber 2009: 19)