https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-eng/lichtenberg-story-gb.pdf
and has come to the beach nearby. Andrew was the last one, and Peter was just before him. Suddenly, Andrew came up to Peter and asked: ‘Peter, I can see some marks on your back. What is that?’ ‘I don’t know [...] touched the well-seen, crowned lines with his fingertips. These lines created some fig- ures on the Peter’s body, which looked like thou- sands of tunnels of the anthill. The contours branched off like ne [...] how to explain these unusual marks? Could you give your suppo- sitions?...’ ‘I probably know! – Peter may like step on the trees. So, it could happened that he injured them- selves the body’ – said Henry
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/lichtenberg-biografie-gb.pdf
Georg Christoph Lichtenberg is based, in part on Historical Background: Electrophorus written by Peter Heering. Biography: Georg Christoph Lichtenberg was written by Dawid Basak with the support of the
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/science-and-metaphor-workshop-pressemitteilung.pdf
Physik und Wissenschaftssoziologie. Als Vertreter der Universität Flensburg trug Physikprofessor Dr. Peter Heering zum Thema “Bridging the Gap between Science and Society: Metaphors as Mediators in Science
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/programm-workshop-science-and-metaphor-20.02.2014.pdf
Problem- und Metapherngeschichte am Beispiel der Elektrizitätslehre um 1800” (Lunch break) 14:00 Peter Heering (Universität Flensburg): “Bridging the Gap between Science and Society: Metaphors as Mediators
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/personal/leitfaden-wissenschaftliche-hausarbeiten-25-05-20.pdf
Autoren (= Wissenschaftskommunikation. 4). Sammelband/Handbuch Bredel, Ursula/Günther, Hartmut/Klotz, Peter/Ossner, Jakob/Siebert-Ott, Gesa (Hg.) (2003): Didaktik der deutschen Sprache – Ein Handbuch. 2 Bde
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/general-instructions-of-how-to-write-your-paper-hese-20-21-languages-in-europe.pdf
Bildungsbereich. (Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft; 93). Frankfurt am Main: Peter Lang. 5 Model pages of how to integrate quotations in your text pages taken from: NEIS, Cordula (2003):
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/bibliography.pdf
Innsbruck: Innsbruck University Press. 19. BURKE, Peter (1998): The European Renaissance. Centres and Peripheries. Oxford: Blackwell. 20. BURKE, Peter (2004): Languages and Communities in Early Modern [...] Europe. Cambridge: Cambridge University Press. 21. BURKE, Peter (2006): Wörter machen Leute. Berlin: Wagenbach. 22. BRIGGS, Asa / BURKE, Peter (2009): A Social History of the Media. From Gutenberg to the [...] Main: Peter Lang. 36. ELSNER, Daniela/ LUTZ, Küster/ VIEBROCK, Britta (Eds.) (2007): Fremdsprachenkompetenzen für ein wachsendes Europa. Das Leitziel „Multiliteralität“. Frankfurt am Main: Peter Lang.
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/bibliographie-einfuehrung-in-die-franzoesische-sprachwissenschaft-1-.pdf
VIVES, Vicente (2018): Romaniae Pontes. Beiträge zur Sprache in der Gallo- und Iberoromania. Berlin: Peter Lang. GECKELER, Horst/ DIETRICH, Wolf (2007): Einführung in die französische Sprachwissenschaft. 4
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/etc/nachruf-prof-dr-peter-nicoalaisen-1.pdf
Microsoft Word - Dokument1 Das Englische Seminar trauert um seinen Emeritus Professor Dr. Peter Nicolaisen. Fast 30 Jahre lang - von Juli 1972 bis zu seinem Eintritt in den Ruhestand im September 2001 [...] ll für die Belange der Hochschule ein. Zahlreiche Jahrgänge von Studentinnen und Studenten haben Peter Nicolaisen als ebenso wohlwollenden wie anspruchsvollen Hochschullehrer kennen gelernt, dessen Le
fileadmin/content/portal/die-universitaet/bilder/campus-stadt-region/region/foto-region-impressionen-12.jpg
Pier in St.-Peter-Ording