/en/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/jonas-lage
Jeglitzka, E., Kalt, T., Kolbinger, J., Lage, J., Ries, F., Ritter, J., Rosswog, T., Schwausch, C., Thomas, W., Walch, S.) (2019). Das Gute Leben für Alle. Wege in die solidarische Lebensweise. München: oekom.
/en/department-of-industrial-organizational-psychology/research/research-projects/completed-projects
[1] vgl. Richter, P. & Hacker, W. (2014). Belastung und Beanspruchung. Stress, Ermüdung und Burnout im Arbeitsleben. 4. Auflage. Asanger R. Verlag. [2] vgl. Hacker, W. & Reinhold, S. (1999). Beanspru [...] suggestions: Ulich, E. (2001). Beschäftigungswirksame Arbeitszeitmodelle. vdf: Zürich. Resch, M., Wrage, W. & Diendorf, A. (2006). Wissenschaftliche Begleitung des Projektes "SAT: Selbstverantwortete Arbeit
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/lind-biografie-gb.pdf
This allowed of James Lind for the observation of symptoms of these diseases and their treatment. W 1768, Lind published an essay on diseases of Europeans in hot climates (An Essay on Diseases Incidental
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/dalton-biografie-gb.pdf
i Życie. Wróblewski, A. K. (2007). Historia fizyki. Warszawa: PWN. Wróblewski, A. K. (1999). Uczeni w anegdocie. Warszawa: Prószyński i Ska. Biography: John Dalton was edited by Stephen Klassen and Cathrine
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Kovac. [Rez.: Britt-Marie Schuster, Germanistik 46-1.2/ 2005, 87.] Weitere Informationen 2003 Metafory w abstrakcyjnych domenach dyskursu: Kognitywno-lingwistyczna analiza metaforycznych modeli aktywnosci [...] Blumenberg, Weinrich: Some Forgotten Contributions to the Cognitive Theory of Metaphor", in: Raymond W. Gibbs & Gerard J. Steen (Hg.) Metaphor in Cognitive Linguistics. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins
/en/frisian/who-we-are/prof-dr-nils-langer
Klippelt, F. & W. Hüllen. 2005. Sprachen der Bildung. The Modern Language Review 2006. Young, C. & Th. Gloning. 2004. The History of German through texts. The Modern Language Review 2001. Jones, W.J. 1999. Images [...] Images of Language — German Attitudes to European Languages. The Modern Language Review 1999b . Abraham, W. & E. van Gelderen. 1997. German: Syntactic Problems — Problematic Syntax. Zeitschrift für Sprachwi
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/publications
Verlag, pp. 225-245. Limberg, Holger (2014) Pragmatische Kompetenzen im Fremdsprachenunterricht. In W. Gehring & M. Merkl (Hrsg.), Englisch lehren, lernen, erforschen . Oldenburg: BIS Verlag, pp. 201-231
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-eng/eijkman-biografie-gb.pdf
tired. Three years later, based on Eijkman’s trials and research into beriberi, B. C. P. Jaiisen and W. F. Do- nath discovered that unpolished rice contained a nu- trient they called thiamin (vitamin B1)
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-eng/rumfordkanonen-story-gb.pdf
Europe: The Life of Benjamin Thompson, Count Rumford. New York: The Philosophical Library. Sparrow, W. J. (1964). Knight of the White Eagle : Sir Ben- jamin Thompson. New York : Thomas Y. Crowell Compa-
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/fay-johanna-prof-dr
(Hrsg.): Schriftsprach- und Orthographieerwerb: Erstlesen und Erstschreiben. In der Reihe: Ulrich, W. (Hrsg.): Deutschunterricht in Theorie und Praxis. Schneider Verlag: Baltmannsweiler. S. 309-326. Fay