/en/powi/wer-wir-sind/professor/prof-dr-uwe-puetter
Puetter, U. (2015), The new intergovernmentalism: European integration in the post-Maastricht era, in: Journal of Common Market Studies , Vol. 53, No. 4. Bickerton, C./ Hodson, D./ Puetter, U. (2015), Something [...] rejoinder to Frank Schimmelfennig , in: Journal of Common Market Studies , Vol. 53, No. 4, 2015. Puetter, U. (2015), Deliberativer Intergouvernementalismus und institutioneller Wandel: die Europäische Union [...] Puetter, U. (2015), The Euro crisis and European Integration, in M. Cini/ N. Perez-Solorzano Borragan (eds.), European Union Politics (5th edn.; Oxford: Oxford University Press). Puetter, U. (2015), New in
/en/medienbildung/wer-wir-sind/team/the-team-of-the-seminar-off-media-education/dr-claudia-obermeier
Vortrag im Rahmen der XVIII. Tagung für Angewandte Sozialwissenschaften in Frankfurt am Main. (12. Juni 2015) "Dimensionen sozialer Ungleichheit"; Vortrag im Rahmen der Fachsitzung der Kommission Inneres der
/eem/alumni/webinars
Climate Solutions SE Click on the banner to watch the recording. Password: EEM-Fred8 FRED 7: Energy Efficiency Speakers : EEM Alumni (2015) Mr. Frank Stegmüller, GIZ & EEM Alumni (2015) Ms. Livia Miethke
/eucs/info-for-students/enrolled-students
Please see the table below: Fall semester 2021/22 (HeSe 2021/22) 181,00 EUR Spring semester 2022 (FrSe 2022) 226,00 EUR Fall semester 2022/23 (HeSe 2022/23) 241,00 EUR Importance: Payment of the semester [...] MARKDEF 1200 IBAN Nr.: DE82 2000 0000 0020 2015 77 Purpose of the transfer: "8723-11101", "your matriculation number", "verspätete Rückmeldung (for ex.) FrSe 2021 - please write the information in this [...] the transfer: your matriculation number (ex. 123456) and the semester you are registering for (ex. FrSe 2020). This is very important for the transfer to be identified as yours and for that information to
/en/theologie/ev-theologie-systematische-und-historische-theologie/team/prof-dr-ralf-k-wuestenberg
ntation 30/2015, 13-16. Dietrich Bonhoeffers Theologie der Nachfolge. Impulse für das Christsein in heutiger Gesellschaft , in: zur debatte. Themen der Katholischen Akademie Bayern, 5/2015, 26-29. Die [...] in: Theologische Literaturzeitung 140/12 (2015), 1413-1414. Zager, Werner (Eds.), Universale Offenbarung? , in: Theologische Literaturzeitung 140/1/2 (2015), 37-39. Schmid, Hansjörg, Islam im europäischen
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/tressat-michael
Vera King) seit 03/2015 Wissenschaftlicher Mitarbeiter im Arbeitsbereich Kindheits- und Jugendforschung, Institut für Erziehungswissenschaften, Europa-Universität Flensburg seit 04/2015 Lehrbeauftragter [...] an der Fakultät für Erziehungswissenschaft der Universität Hamburg 12/2011–02/2015 Wissenschaftlicher Mitarbeiter im BMBF Projekt »Erfolgreiche und nicht-erfolgreiche Bildungsverläufe junger Männer aus
/en/soziologie/wer-wir-sind/das-team/vincent-gengnagel
Flensburg, BA Bildungswissenschaften) SoSe 2016 "Universität als Träger und (Re-)Produzent sozialer Ungleichheit" (Universität Potsdam, BA Soziologie) SoSe 2015 "Advanced Methods: Grounded Theory" (Zeppelin [...] ion", sub project 1 "Europeanization of Higher Education" with Richard Münch (2012-2015 in Bamberg, second phase 2015-2019 in Friedrichshafen) ( http://horizontal-europeanization.eu/ ), Projektleitung: [...] Member of the DFG-funded scientific network " Political Sociology of Transnational Fields " 08/2015-12/2015 Research stay at Harvard, Cambridge, USA, with Prof. Michèle Lamont 10/2007 – 04/2012 Research
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/the-long-struggle-to
at a specialized school for students with emotional and social needs. Duration 01/01/2012 - 12/31/2015 Description This case study examines a series of events that took place in West Germany at a specialized
/en/department-of-education-and-teaching-methods-for-the-promotion-of-emotional-and-social-development/research/completed-research-projects/professional-growth-through
power of autobiographical reflection in the context of pre-service teacher education Duration 01/01/2015 - 08/30/2016 University institutions Institut für Sonderpädagogik , Abteilung Pädagogik und Didaktik
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/wischmann-anke-prof-dr
Wischmann, Anke (2015): Fragwürdige Gründe: Exklusion durch Inklusion? Eine intersektional-empirische Kritik. In: Jahrbuch für Pädagogik 2015: Inklusion als Ideologie. S. 229-238. Wischmann, Anke (2015): Kritik [...] und dem was wir nicht nicht wollen können. In: Erwägen-Wissen-Ethik, Heft 26 (1) 2015, S. 271-273. Wischmann, Anke (2015): Ist das Bildung? Eine anerkennungstheoretische Perspektive auf Bildung und Ben [...] September 2015, Netzwerk Kindertheologie: Kindertheologie und Unterricht: Religionsunterricht in der Perspektive der Allgemeinen Erziehungswissenschaft (gemeinsam mit Cornelie Dietrich) Münster, März 2015:Se