https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-subject-area/biology/sybilla-merian-and-cocoons
Sybilla Merian and Cocoons Listen Sibylla woke – the room was still pitch black in the early morning but she was very excited and just couldn’t sleep any longer. She listened and heard her family memb
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-subject-area/chemistry/mendeleev-and-the-periodic-system
Mendeleev and the Periodic System Listen It was July 12, 1849 in Tobolsk, Siberia. Excitedly, the fifteen-year-old Dmitri Mendeleev clutched his high-school graduation certificate. As he studied the d
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-subject-area/physics/lichtenberg-and-the-electrophorus
Lichtenberg and the electrophorus Listen Lichtenberg, who lived in the 18th century, was an outstanding naturalist, art critic, satirist, aphorist, and one of the creators of the German experimental p
https://www.science-story-telling.eu/en/stories
by topic by NOS-feature by subject area Stories Listen The narrative approach is the keystone of the STM project. In this section, you will find some narrative approaches to stories that describe hist
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-subject-area/physics/joule-and-energy/the-hard-work-of-experimenting-james-prescott-joule-william-thomson-and-the-mechanical-equivalent-of-heat
The hard work of experimenting Listen Manchester, in the early 1840s. Manchester was a busy industrial town in these days, actually, it could be named as the industrial cen-ter of England, and in thos
https://www.science-story-telling.eu/en/project-storytelling/projectpublications
https://www.science-story-telling.eu/en/newsletter
You can stay on top of things with our newsletter. Listen
/en/academics/student-services/examinations-theses-and-degree-certificates/degree-certificates/degree-certificate-application-form
Degree Certificate Application Form Please use the form below to apply for your degree certificate. After submitting your request, you'll have the chance to take part in a short survey for graduates -
fileadmin/content/abteilungen/personal/dokumente/downloads/hoepner-muellenborn-2010.pdf
Jirjahn 2005; Sadowski 1997). Dieses Problem lässt sich im Prinzip auf zweierlei Weise beheben. Erstens, die Forschung kann von statischen Perspektiven auf dynamische Betrachtungsweisen umschalten und [...] Unternehmensentscheidungen geltend zu machen, speist sich aus drei unter- schiedlichen Quellen. Erstens, das Einflusspotenzial resultiert aus formalen, einklagba- ren Regeln (also: Institutionen im engeren [...] wurden. Wir haben diesen Teilindex aus zwei Gründen zum Bestandteil unseres Messkonzepts gemacht. Erstens wollen wir den Index für Samples anschlussfähig machen, die auch Unternehmen unterhalb der Schwelle
fileadmin/content/abteilungen/personal/dokumente/downloads/hoepner-muellenborn.pdf
Jirjahn 2005; Sadowski 1997). Dieses Problem lässt sich im Prinzip auf zweierlei Weise beheben. Erstens, die Forschung kann von statischen Perspektiven auf dynamische Betrachtungsweisen umschalten und [...] wichtige Unternehmensentscheidungen geltend zu machen, speist sich aus drei unterschiedlichen Quellen. Erstens, das Einflusspotential resultiert aus formalen, ein- klagbaren Regeln (also: Institutionen im engeren [...] wurden. Wir haben diesen Teilindex aus zwei Gründen zum Bestandteil unseres Messkon- zepts gemacht. Erstens wollen wir den Index für Samples anschlussfähig machen, die auch Unternehmen unterhalb der Schwelle