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folgende Situation vor. Die Firmen F1 und F2 bedienen den gesamten Markt für Mineralwasser in einer Region. Es gibt keinerlei Importe. Der Marktpreis für Mineralwasser ist stets für beide Firmen identisch
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hinaus lässt sich anhand der IPAdresse des Inter netnutzers abschätzen, in welcher geografischen Region er oder sie sich aufhält. Dieses Wissen kann für das Geotarge ting (auch: Regionaltargeting oder [...] werden, bei dem Werbemittel gezielt an Personen ausgelie fert werden, die sich in einer bestimmten Region aufhalten. Dies ist z. B. für den stationären Handel oder Dienstleistun gen relevant, deren Zielgruppe
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/intrapreneurship.pdf
the adjacent regions (cf. Kopper, 2004: 111). Because regional newspapers can enter new local markets only if they also build up dedicated editorial offices, expansion into other regions is quite costly [...] number of small and medium-sized enterprises with a strong regional focus and a small number of larger groups that operate in different regional and also national markets. Therefore, I will analyze two cases: [...] example of a regional, family-owned company and Holtzbrinck to illustrate the case of new business creation within a media group. Rhein-Zeitung and RZ online The Rhein-Zeitung is a German regional newspaper
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/anzeigen-auflagen-spirale.pdf
Werbeformen – sog. Anzeigen mit Selektionswirkung (Zohlnhöfer 1989: 47) – werden vornehmlich bei Regional- zeitungen traditionell intensiv genutzt – nicht selten inten- siver als große Teile des redaktionellen
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/3-8322-8100-2-inh.pdf
Julia Füchsel über eine Kooperation mittelständischer Unternehmen der Lo- gistikbranche. Aus der Region heraus initiiert, werden am Beispiel dieses überregionalen Unternehmensnetzwerks sehr praktisch der [...] Netzwerkziels beschrieben. – Den bislang kaum genutzten Möglichkeiten der Netzwerkbildung in einer Region geht Ursula Thomas-Johaentges am Beispiel des UNESCO- Welterbes Oberes Mittelrheintal nach. Der Beitrag [...] Vorwort V – Einen zusätzlichen Stimulus bei der Findung von Kooperationsthemen in- nerhalb einer Region bietet der narrative Zugang zu Kristallisationspunkten der Netzwerkbildung, den Simon Meyer in seinem
https://www.europeanstudies.info/why-study-ma-eus/faculty-staff/dr-tove-malloy
in the Regional Governance of the Danish-German Border Region, or what one preaches, the other practices" in Istvan Horvath and Marton Tonk (eds.), Minority Politics within the Europe of Regions (Scientia [...] Spaces for Politics? The Role of National Minorities in Building Capacity of Cross-Border Regions" in Regional and Federal Studies , Vol. 20, No. 3 (July 2010), pp. 335-352 "Co-nationhood and co-nationship: [...] MIRICO (European Academy, Bolzano/Bozen) 2006-09 Lecturer, Master in European Integration and Regionalism (European Academy, Bolzano/Bozen) 2006-08 External Lecturer, Master in Peace-Keeping and Peace-Making
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-nos-feature/answers
Answers Listen Science and its methods cannot answer all questions. On the one hand, there are certain areas which cannot be answered by scientific methods. This does not mean that scientists do not h
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-nos-feature/technology
Technology Listen While science and technology influence each other, they are not the same. "Many confuse the terms science and technology, often considering them synonyms. Roughly speaking there are
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-nos-feature/influence
Influence Listen Science is influenced by historical, cultural, and social factors. What scientists consider to be relevant, what they consider to be an appropriate methodology and how they define wha
https://www.science-story-telling.eu/en/stories/by-nos-feature/subjective
Subjective Listen Science has a subjective aspect to it. Science and scientific research are normally considered to be objective, yet, there are also subjective aspects: Scientists decide what they ta