fileadmin/content/projekte/vinorhm/dokumente/etc/abstract-visiblebilingualism.pdf
language or variety may become invisibilized through processes aimed at exclusion (Langer & Havinga 2015: 1). These processes of exclusion, visible in language of text production and metalinguistic commentary [...] these vary based on the author’s ideologies of language. References Langer, Nils, & Anna Havinga. 2015. Invisible languages in historical sociolinguistics: A conceptual outline, with examples from the
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/abteilungen/paed-soz-entwicklung/dokumente/downloads/diagnostische-verfahren-es-stand-5.10.22.pdf
test für Kinder (2005) • EAS: Erfassungsbogen für aggressives Verhalten in konkreten Situationen (2015) • EKF: Einschätzung emotionaler Kompetenzen und emotionaler Intelligenz aus Selbst- und Fremdsicht [...] Kinder, Jugendliche und Eltern. (2011) • KABC-II: Kaufmann Assessment Battery for Children (2. Auflage, 2015) • KAT II: Kinder-Angst-test II (2000) • LKS: Leipziger Kompetenz-Screening für die Schule, Diagnostik [...] Diagnostik und Förderplanung, soziale und emotionale Fähigkeiten, Lern- und Arbeitsverhalten (2015) • LFSK 4-8: Linzer Fragebogen zum Schul- und Klassenklima für die 4. bis 8. Klassenstufe (200) • LSL: Leh
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
/eucs/info-for-students/ba-thesis
Discourse Analysis of European Council and Council of the European Union Statements on Turkey During the 2015/16 Migration Crisis. Flensburg’s rum industry: Importance and political reassessment in historical
fileadmin/content/portal/forschung/bilder/graduiertenzentrum/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final-final.pdf
2012 2013 2014 2015 2016 2017 gesamt 60 115 33 38 43 56 39 33 47 34 10 https://www.uni-flensburg.de/fileadmin/content/portale/forschung/dokumente/nachwuchs/orientierungsrahmen- 07.12.2015-final.pdf?swo [...] Aufgaben, Kompetenzen und Verantwortlichkeiten der Dekanate beim Präsidium und die des Konvents beim Se- nat. Unterhalb dieser nunmehr aus Präsidium und Senat bestehenden Leitungsebene gliedert sich die [...] die Formulierung „die EUF strebt eine Geschlech- terparität in allen Statusgruppen an“ verwendet. 2015 wurde in einem aufwändigen partizipativen Pro- zess unter Federführung des Gleichstellungsbüros ein
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
fileadmin/content/abteilungen/wirtschaftswissenschaften/dokumente/vita-und-publikationen/publikationen-ebbers.pdf
Chancengleichheit. Entwicklungen und Perspektiven. In: Unterricht Wirtschaft und Politik, Nr. 5(1)/2015, S. 46-49. Ebbers, Ilona: Gender und Diversity in der Entrepreneurship Education. In: Berufsbildung [...] Developed Model. In: Gaitanides, Charlotte / Grözinger, Gerd (Hrsg.): Diversity in Europe, Baden Baden 2015, S. 108-125. Ebbers, Ilona: Gezeiten der Ökonomischen Bildung. In: Müller, Christian / Schlösser,
-
File type
- application/pdf
-
Referenced at
-
/eem/alumni/workshops-events
development oriented studies at the University of Flensburg", held in Flensburg, Germany, September 2015 and was organised by a group of Indonesian alumni. The workshop was attended by key experts in resilience [...] available in the proceeding of the workshop. Proceedings of the Alumni Workshop 2016 Alumni Workshop 2015 in Flensburg, Germany Celebrating 25 years of success In 1989 the first students came to Flensburg [...] celebrated this birthday with an "anniversary year", starting from autumn 2014 and ending in September 2015. Many of our alumni helped us to find a striking theme of our anniversary year: "Addressing Resilience
/en/dual-master-special-education/research/mathe-navi
of the Navi concept (Parker, Vannest & Davis, 2011; Parker, Vannest, Davis & Sauber, 2011; Rakap, 2015; Tarlow, 2017). The Mathe-Navi is available online at www.lernlinie.de/to/mathenavi There, you can [...] Combining nonoverlap and trend for singlecase research: tau-u. Behavior Therapy, 42 , 284-299. Rakap, S. (2015). Effect sizes as result interpretation aids in sigle-subject experimental research: description and
fileadmin/content/portal/international/dokumente/erasmus-/learning-agreement-smp-en-2024.docx
Teil des Praktikums im Homeoffice (= von Deutschland aus) absolvieren. Online-Begleitseminare im Praxissemester (MA Ed) zählen nicht als « virtual component »). Only to be completed if you are doing part of [...] Ed) do not count as "virtual component"). Traineeship title: … Comment by Struve, Merle: MA Ed. Praxissemester: Teacher training practical semester Number of working hours per week: … Comment by Struve, Merle: [...] ): Traineeship in digital skills[endnoteRef:10]: Yes ☐ No ☐ Comment by Struve, Merle: MA Ed. Praxissemester : No [10: Traineeship in digital skills: any traineeship where trainees receive training and
-
File type
- application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
-
Referenced at
-