/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/machat-sibylle-dr/teaching
Teaching Listen Teaching Areas American Culture American History American Literature since the 19th Century Business Studies for Culture-Language-Media Students (Cultural Aspects of Management etc) Me
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
Karlheinz Hellwig & Rita Kupetz) Frankfurt a. M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang. [Rez.: Hugo Stiller, Mitteilungsblatt FMF 44/2001, 26; Werner Kieweg, Der fremdsprachliche Unterricht [...] Hellwig, Bildung durch Literatur. Frankfurt a. M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang, 2005, 81-84, 94.] Weitere Informationen 1997 Metaphern in abstrakten Diskurs-Domänen: Eine kogni [...] : Ulrich Ammon, René Dirven & Martin Pütz) Frankfurt a. M./Berlin/Bern/New York/Paris/Wien: Peter Lang. [Rez.: Bibliographie de la Philosophie 44-3.4/1997: 800; Martin Döring, Zeitschrift für Sprachwi
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/vortraege
Vorträge Listen "Vom Nutzen der Fehler: Ergebnisse und Erkenntnisse aus dem Flensburg English Classroom Corpus ( FLECC ) " 7.11.2014, Tagung 'Auf die (Aus)Bildung kommt es an? Lehrerinnen- und Lehrerb
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen/sokratisches-textgespraech
Literatur: Individuelles Sinnverstehen fremdsprachiger Texte . Frankfurt a.M.: Peter Lang, 2005, S. 81-84, 94 PETER LANG GMBH Europäischer Verlag der Wissenschaften Eschborner Landstr. 42 - 50 D - 60489 [...] Englischunterricht mit Fortgeschrittenen Frankfurt a.M./Berlin/Bern/Bruxelles/New York/Oxford/Wien: Peter Lang, 2001. 144 S., mehrere Tab. "Fremdsprachendidaktik inhalts- und lernerorientiert" Bd. 6, Hrsg.: Karlheinz
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/publications
chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang. ( Link ) Limberg, Holger (2010). The Interactional Organization of Academic Talk: Office Hour Co [...] chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang, 63-96. Limberg, Holger / Jäkel, Olaf (Hrsg.) (2016). Einleitung: Unterrichtsforschung im Fach Englisch [...] chung im Fach Englisch: Empirische Erkenntnisse und praxisorientierte Anwendung . Frankfurt a.M.: Lang, 9-27. Limberg, Holger (2016). "Always remember to say Please and Thank you ": Teaching Politeness
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/research
Research Listen Research areas & interests Classroom Discourse Pragmatics in Language Teaching Content and Language Integrated Learning Intercultural Learning Videography of English language Teaching
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/limberg-holger-prof-dr/teaching
Teaching Listen SoSe 2013 Former terms (University of Oldenburg) Pragmatics and Discourse Introduction to English Linguistics Academic Discourse: Language Use in Academia Language in Society Instituti
/en/department-of-economics-and-its-didactics/research/publications
2014, S. 206-221. Bijedic, Teita / Ebbers, Ilona: Themenkonstruktion in der Wirtschaftsdidaktik. In: Lange, Harald / Sinning, Silke (Hrsg.): Kultur und Gesellschaft, Baltmannsweiler 2014, S. 45-57. Bijedic
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/curriculum-vitae
Curriculum Vitae Listen Work Experience Education International Experience Grants, Affiliations and Awards Member of Work Experience Since April 2014 : Junior Professor of English Literature at the De
/en/zentrum-kurs/who-we-are
Directorate Listen Prof. Dr. Eva Gugenberger Prof. Dr. Karoline Kühl (director) Prof. Dr. Nils Langer Robert Langhanke Other members at the EUF Prof. Dr. Helga Andresen Prof. Dr. Jörn Bockmann Dr. Tem