/en/department-of-economics-and-its-didactics/research/publications
Erziehungswissenschaftliche Revue 10, Nr. 6/2012. Online: swbplus.bsz-bw.de/bsz364358734rez.pdf;jsessionid=3E36ED769B7968658F1940D01C741969 (18.03.2013). Ebbers, Ilona : Rezension von: Jung, Eberhard: Ko [...] bwpat.de/rezensionen/rezension_7-2004_dippl_etal.pdf (28.06.2012). Kirsten Mikkelsen Kirsten Mikkelsen Sammelbandartikel 2014 Ebbers, I. / Langanka, A. / Mikkelsen, K. / Rekowski von, T. / Weibert, A. / Wulf [...] Social Science Education, Nr. 10(2)/2011, S. 3-13. Ebbers, Ilona: Lehr-Lernkonzepte der Übergangsbewältigung- Diversity Education als Chance. In: bwp@ Spezial 5 - Hochschultage Berufliche Bildung 2011, Fachtagung
/en/department-of-human-resources-and-organization/research/publications
Schriften zu Unternehmertum und Mittelstand, Band 3.] Articles Martin, A./ Dreher, C. (2012): Reflexive monitoring of innovation activities: Process audits as a powerful method for improving the overall innovation [...] Organizational Scholarship in Unsettled Times, 3-5 July 2014, Rotterdam School of Management, Erasmus University, The Netherlands. Martin, A./ Keller, A. (2014): Shifting, balancing, and enabling: Remarks [...] Multilevel insights, 4-7 June 2014, Universitat de València, Spain, 38 pages. Keller, A./ Martin, A. (2014): From dualism to duality, and beyond: Towards a dialectic understanding of stability and change
/en/philosophie/our-staff/prof-dr-david-schweikard/publications
Höink/C. Hornung/A. Sanders (eds.), Neues Finden – Neues Schaffen. Studien und Interviews zu Kreativität in Wissenschaft und Kunst , Ferdinand Schöningh 2016, pp. 133-58. [Musical Improvisation as a Form [...] Berlin/Boston: de Gruyter 2014, pp. 245-59. [The Sociality of Intentional Attitudes] (with Timo Dresenkamp) "Musik und Intellekt – Zum Begriff musikalischer Erfahrung," in: A. Karakus/M. Pleitz/C. Weidemann [...] In: M.A. Lange/D. Poszig/A. Hermann (Eds.), Water on Mediterranian Islands: Advanced Study Course SUSTAINIS , Zentrum für Umweltforschung, Münster 2005,pp. 61-68. (with S. Derpmann, G. Kleemann, A. Kösters
- This page in other areas
-
/valcon/publications/related-publications-of-the-team-members
44-60. Michailidou A.; Wilde P. de; Trenz HJ. (2014): The Internet and European Integration: Pro- and Anti-EU Debates in Online News Media . Verlag Barbara Budrich. Wilde P. de; Michailidou A.; Trenz HJ. (2014): [...] in: Lahusen C. (ed.): Citizens’ Solidarity in Europe: Civic Engagement and Public Discourse in Times of Crises. Edward Elgar Publishing: 149-176. Trenz HJ.; Heft A.; Vaughan M.; Pfetsch B. (2020): Resilience [...] Crisis . in: Political Studies, 68(1): 74-92. Wallaschek S.; Starke C.; Brüning C. (2020): Mapping Solidarity in the Public Sphere. A Discourse Network Analysis of German Newspapers 2008-2017 , in: Politics
/en/pluralist-economics/research
Economics Bulletin , Vol. 39(4): 2540-2549. [ Link (OA) ] C. Gräbner , B. Alvarez-Pereira, C. Bale, B. Alves Furtado, J. Gentile, H. Henderson, & F. Lipari (2019): Getting the Best of Both Worlds: Developing [...] Economic Issues , Vol. 51(2): 392-400. [ Link ] [ Manuskript ] B. Álvarez Pereira, H. Henderson, F. Lipari, B. Furtado, C. Bale, J. Gentile & C. Gräbner (2016): Errata in "The Political Economy of the Kuznets [...] 22.02.2021. Online: Link C. Gräbner & B. Strunk (2021): Pluralism in economics – its critiques and their lessons , Developing Economics, 03.02.2021. Online: Link C. Gräbner & B. Strunk (2020): Kritik an
/en/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/professorinnen-und-professoren/roessler-reto
der Universität Trier, Lehrveranstaltungen für ERASMUS-Studierende, u.a. Intensivkurs Deutsch (B1/B2) (2008, 2009) E-Learning (B1/B2) (2009), Wissenschaftliches Schreiben (2010, 2011) Information on Bachelor's [...] Antike bis zur Gegenwart (Teilprojekt C5: Fremde im eigenen Land. Zur Semantisierung der ›Zigeuner‹ vom 19. Jahrhundert bis zur Gegenwart ) [07/2011] Magister Artium (M.A.) in den Fächern Germanistik und [...] BA 4.2 Filmanalyse - A / Berlin Alexanderplatz intermedial (Döblin - Jutzi - Fassbinder) Übung Spring semester 2024 342205k BA 20.2 Literatur und kulturelle Praxis 1600 bis 1800 - A / Literatur und Verbrechen
/en/english-and-american-studies/who-we-are/members-of-our-institute/smith-michelle-dr
Pronunciation A Übung Spring semester 2024 321211k BA 2.2 Pronunciation B Übung Spring semester 2024 321212k BA 2.2 Pronunciation C Übung Spring semester 2024 321511k BA 5.3 Translation A Übung Spring semester [...] semester 2024 321512k BA 5.3 Translation B Übung Spring semester 2024 321213k BA 2.2 Pronunciation D Übung Spring semester 2024 ENG-005j-MH English Games Night Meeting Spring semester 2023 Michelle Smith [...] 461 805 2196 Fax +49 461 805 2144 E-mail michelle.smith -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Oslo Room OSL 163 Street Auf dem Campus 1 Post code / City 24943 Flensburg Institutions
/en/institute-of-educational-sciences/about-us/team
uni-flensburg.de +49 461 805 3065 Gebäude Riga 5 - RIG 507 Contact information Phone +49 461 805 3065 E-mail magnus.frank -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Riga 5 Room RIG 507 [...] uni-flensburg.de +49 461 805 2612 Gebäude Riga 5 - RIG 508 Contact information Phone +49 461 805 2612 E-mail andreas.tilch -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Riga 5 Room RIG 508 [...] IncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Helsinki Room HEL 106 Street Auf dem Campus 1a Post code / City 24943 Flensburg Show details Juno Frauke Grenz M.A. Wissenschaftliche*r Mitarbeiter*in
/en/department-for-sustainable-energy-transition/who-we-are
uni-flensburg.de Gebäude Madrid - MAD 118a Contact information E-mail pao-yu.oei -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Madrid Room MAD 118a Street Munketoft 3b Post code / City [...] rg.de +49 461 805 2530 Madrid - MAD 118a Contact information Phone +49 461 805 2530 Fax +49 461 805 2532 E-mail sierth -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Madrid Room MAD 118a Street [...] 100% renewable energy systems in order to achieve the goal of having a maximum increase of the global average temperature of 1.5°C by the year 2050. In order to achieve this, energy system models are built
/en/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind-1/team/wischmann-anke-prof-dr
Miehte, A. Tervooren und N. Ricken (Hrsg.): Bildung und Teilhabe. Wiesbaden: Springer VS. S.305-322. Wischmann, Anke (2016): Le concept de reconnaissance dans le processus de formation (Bildung) et de soc [...] socialisation de jeunes issus de migrations. In: Colin, Lucette/Terzian, Anna (Hrsg.): Chercher s voie. Récits de jeunes issus des migrations en France et en Allemagne. Paris: Téraèdre. Wischmann, Anke (2016): [...] E-mail anke.wischmann -PleaseRemoveIncludingDashes- @ uni-flensburg.de Building Gebäude Helsinki Room HEL 101 Street Auf dem Campus 1a Post code / City 24943 Flensburg Institutions Name Institut für Er