Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-24-abstract-mole.pdf
6. ZeBUSS WINTER SCHOOL 26. & 28. Februar 2024 Academic English Writing Lecturer: Jonathan Mole Writing an academic text is a complex task. It requires the knowledge of a range of accepted writing con
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-24-abstract-dogmus.pdf
6. ZeBUSS WINTER SCHOOL 26. & 28. Februar 2024 Dokumentarische Methode: methodologisch-methodische Reflexionen Referentin: Prof. Dr. Aysun Doğmuş Der Workshop bietet eine vertiefende Auseinandersetzun
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-24-abstract-cunniff.pdf
we'll explore how professionals use these tools to boost the efficiency, speed, and quality of their work. We'll identify standard and experimental practices, discuss ethical considerations, and examine the
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-24-abstract-buehner.pdf
6. ZeBUSS WINTER SCHOOL 26. & 28. Februar 2024 Strukturgleichungsmodelle mit R zur Analyse von klassischen Testmodellen Referent: Prof. Dr. Markus Bühner Der Workshop führt in lineare Strukturgleichun
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/konferenzbeitraege-und-vortraege-rautenstrauch-12-2023.pdf
Konferenzbeiträge von Dr. Hanne Rautenstrauch Vorträge und Poster Rautenstrauch, H. & Rebenstorff, A. (2023): Druckänderungen sichtbar gemacht. Vortrag auf dem GDCh-Wissenschaftsforum Chemie, Leipzig
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-12-2023.pdf
from SDU’s Centre for Border Region Studies will specifically aim at mapping how actors in the region work together to tackle climate change and what obstacles exist for cross-border cooperation. ClimatePol [...] Bereich der Demokratieforschung The invasion of Ukraine by Russia, which unfolds ominously while this work programme is prepared, has deep and extraordinary consequences on European security, international [...] are empowered to pursue areas of international research significance as identified through their own work. The projects funded this year cover a wide and diverse range of topics from land ownership to po
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/2023-info-scholars-at-risk-flensburg-university.pdf
university staff in all matters related to the strengthening of European studies ▪ To the outside: ICES works towards being an internationally renowned place for interdisciplinary European studies, networking
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/foref/forschungsdaten/euf-forschungsbericht-2023-fuer-berichtsjahr-2022-web-final.pdf
Sitzun- gen für die Research School (Research Atelier). Hier kön- nen die Promovierenden und Post-Docs „work-in-progress“ vorstellen und peer-to-peer diskutieren. Für die Mitglieder der Research School und andere [...] Auswirkungen auf ethnisch-religiöse Minder- heiten in der Region mit. Und sie ist Mitorganisatorin des Work- shops „Digital wars: media and technologies during the war in Ukraine“ an der EUF im Oktober 2023
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/sim-dokumente/231122-publikationen-sr.pdf
nsible approaches to employment and work, Proceedings for the ACREW/KLC Conference 2006, jointly hosted by the Australian Centre for Research in Employment and Work, Monash University and the Departme [...] John Burgess). Guest Editor für ein Special Issue der Management Revue mit dem Titel “Good Work – Poor Work”, Vol. 16, No. 4, 2005 (zusammen mit Wenzel Matiaske). Invited Guest Editor für ein Special [...] 2020: 79‐103. Susanne Royer: Publikationen 2 Aktualisiert am 22. November 2023 Royer, S. & Bradley, L. : Work group support as an undervalued resource of small family businesses, in: Journal of Family Busine
fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/aktuell/jakisch-lehrkraeftegesundheit-und-englischunterricht.pdf
rapport, gestures and facial expressions) • the learners (e.g. learning names, helping the group to work together) • key teacher interventions (e.g. giving instructions, checking learning and understanding)