fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegeletal2017-reading-the-leaves-palm.pdf
sylvatica, A. pseudoplatanus and C. betulus in the understory. Average values for SLA did not vary signifi- cantly due to high standard deviations (Table 1). Carbon content of F. sylvatica leaves was sig- [...] predictors for herbivory of F. sylvatica (Fig 5A) and the juvenile tree individuals (Fig 5B) showed signifi- cant relations. Discussion Leaf traits along the vertical forest gradient All measured leaf traits
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegel-mantilla-contreras2018-experimental-study-of-environmental-effects.pdf
Research Article Experimental Study of Environmental Effects: Leaf Traits of Juvenile Fagus sylvatica, Acer pseudoplatanus, and Carpinus betulus Are Comparable to Leaves of Mature Trees in Upper Canop
fileadmin/content/institute/mathematik/winter/2013-mathematik-self-assessments.pdf
Mathematik im Übergang Schule / Hochschule und im ersten Studienjahr Mathematik im Übergang Schule/Hochschule und im ersten Studienjahr Extended Abstracts zur 2. khdm-Arbeitstagung 20.02. - 23.02.2013
fileadmin/content/abteilungen/sonderpaed-psychologie/dokumente/downloads/leitfaden-empirisch-quantitative-qualifikationsarbeiten.pdf
1 Leitfaden empirisch-quantitative Qualifikationsarbeiten – Abteilung Sonderpädagogische Psychologie | EUF Leitfaden empirisch-quantitative Qualifikationsarbeiten 1. Was ist eine empirisch-quantitativ
fileadmin/content/institute/mathematik/winter/2011-dissertation-winter.pdf
vier Zellen gebildet. Für das Beispiel ergibt sich ein Chi-Quadrat von 12,132. Bei dem festgelegten Signifi- kanzniveau von 0.05 ist der Unterschied zwischen Lösungsquoten der beiden Stichproben zu Item 110
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/dokumente-zu-veranstaltungen/irish-icons-and-iconoclasts-poster-and-infosheet-compressed.pdf
concept it signifies, semioticians and linguists from the field of ‘iconicity’ claim that – even in the latter case of the written word – there is some non-arbitrary relationship between signifier and signified [...] way of sociocultural conventions? Does a sign, as Saussure points out, signify by connecting its signifier with its signified? Or is there a referent it points towards in the material world, as explained [...] in this paradigm? Is there some non-arbitrary relationship between a pictorial (iconic) sign’s signifier and signified, or is it the opposite, as in Saussure’s representational arbitrariness? These and
fileadmin/content/abteilungen/geographie/poe-euf/2023-wp1-schmalen.pdf
Microsoft Word - 230718_WP_Deckblatt_ueberarbeitet_Word Kolonialität der urbanen Transformationen am Hafen-Ost in Flensburg Untersuchung zum Umgang mit kolonialen Strukturen im Rahmen der Konversion e
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/dokumente/gendersensible-sprache/apuz-2022-05-07-online.pdf
APuZ 5-7/2022: Geschlechtergerechte Sprache 72. Jahrgang, 5–7/2022, 31. Januar 2022 AUS POLITIK UND ZEITGESCHICHTE Geschlechtergerechte Sprache Anne Wizorek · Andreas und Silvana Rödder · Nele Pollats
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/witen/birth-of-europe-pdfs-in-english.pdf
IRELAND AND THE BIRTH OF EUROPE DFAT-Brochure-PRArtwork.indd 1DFAT-Brochure-PRArtwork.indd 1 28/02/2023 17:2928/02/2023 17:29 INTRODUCTION COLUMBANUS’S MISSION Ireland joined the European Economic Com
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/dokumente/gendersensible-sprache/gutachten-genderstar-amtssprache-lembke-dezember2021.pdf
HU-Briefbogen 1.0 Juristische Fakultät Prof. Dr. Ulrike Lembke Öffentliches Recht & Geschlechterstudien Humboldt Law Clinic Grund- und Menschenrechte Unter den Linden 6 10099 Berlin Geschlechtergerech