https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/joliotcurie-didaktik-de.pdf
Didaktisches Szenario zur Geschichte „Irene Joliot Curie - Das Telegramm” 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur GeschichteDidaktisches Szenario zur Ge [...] 2 Didaktisches Szenario zur Geschichte „Irene Joliot Curie - Das Telegramm” Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Zeittafel Zeittafel Zeittafel Zeittafel (Anhang) Weitere Hinweise [...] Didaktisches Szenario zur Geschichte „Irene Joliot Curie - Das Telegramm” 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu AnhangAnhangAnhangAnhang Zeittafel Zeittafel Zeittafel Zeittafel
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-19-sustainable-energy-systems-b.pdf
energy • Design of a functioning hourly energy system simulation model • Retrieval of hourly demand and weather data necessary to run the model from international sources • Building a consistent sustainable [...] and irreversible damages. Students will learn to design their own hourly power system simulation model and apply it to a small island country based on real energy demand data (hourly demand curve) and [...] their dispatch will play in future 100% renewable energy systems. Based on real data and their energy model students will analyse possible 100% renewable energy supply scenarios for the small island state analysed
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-18-sustainable-energy-systems-a.pdf
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-7-applied-informatics-in-energy-planning.pdf
system models in energy and climate policy analysis - lessons learned from the Nordic Energy Perspectives project (April 2010) - - Bhattacharyya, Timilsina (2010):A review of energy system models, Development [...] curves, merit orders etc. • are able to develop demand projections applying econometric and end use models • have an overview of energy accounting, optimisation and simulation software, their characteristics [...] one of the home countries of the students will be selected to make the elaboration of the energy model as practical as possible. The module follows the following structure: • Introduction into energy
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/lavoisiermasse-didaktik-de.pdf
Chemie Didaktisches Szenario zur Geschichte „Die Buchhaltung der Chemie ” 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur GeschichteDidaktisches Szenario zur Ge [...] t werden. 2 Didaktisches Szenario zur Geschichte „Buchhaltung der Chemie ” Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu 1.1.1.1. VersuchVersuchVersuchVersuch In ein Reagenzglas (unbedingt [...] werden. Didaktisches Szenario zur Geschichte „Die Buchhaltung der Chemie ” 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Weitere Hinweise zu didaktischen SzenarienWeitere Hinweise zu di
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-lichtenberg.zip
Biographie von Lichtenberg_DEU.pdf Biographie Georg Christoph Lichtenberg 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie: Georg Christoph Lichtenberg (1742 - 1799) Georg Christoph [...] sehr gutes Gutachten, das er zum Su- 2 Biographie Georg Christoph Lichtenberg Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu perintendenten der hessischen Universität Gießen schickte. Darin [...] aus dann weiter. Es könnte möglich Biographie Georg Christoph Lichtenberg 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu sein Strömungen dafür zu verwenden - zumin- dest an einigen Bereichen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-merian.zip
Biographie_Merian_DEU.pdf Biographie von Maria Sibylla Merian 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Maria Sybilla Merian (1647 - 1717) Maria Sibylla Merian war eine [...] konnte, um ihre Metamorphose näher zu 2 Biographie von Maria Sibylla Merian Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu betrachten. Gleichzeitig arbeitete ich an meinen Zeichenkünsten, [...] in Südamerika war. Er ermöglichte es Biographie von Maria Sibylla Merian 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Maria dorthin zu reisen und die Fauna und Flo- ra des tropischen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-lavoisier-atmung.zip
Antoine Laurent de Lavoisier.pdf Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier Antoine Laurent de Lavoisier [...] wissenschaftlichen Nach- forschungen. 2 Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Von 1775 an diente Lavoisier der Administra- tion Royale Des Poudres [...] zum Tode verurteilt. Vor seiner Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Hin-richtung bat er das Gericht darum, seine wis- senschaftlichen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-eijkmann.zip
Biographie_Eijkman_DEU.pdf Biographie von Christiaan EijkmanChristiaan Eijkman 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Christiaan Eijkman (1858 - 1930) Christiaan Eijkman [...] Gesunde Tiere bekamen weißen, polierten Reis; 2 Biographie von Christiaan Eijkman Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu 3. Die Tiere, die durch eine Injektion der Erre- ger erkrankt waren [...] im Jahre 1929. Christiaan Eijkman starb Biographie von Christiaan Eijkman 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu am 5. November 1930 nach langer Krankheit in Utrecht. Ein Planetoid
/pecc/teacher-education
parcel of primary teachers’ work. EFL teachers have important roles as input provider and language model in the classroom (Harmer 2007: 117f.; Legutke, Müller-Hartmann, and Schocker-v. Ditfurth 2009: 49f [...] learners whose level of English is quite limited. Adopting the roles of input provider and language role model is not an automatic process, which results from being able to speak English fluently and standing