Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/iim/praxis-kooperationen/gemeinnuetzige-organisationen
Gemeinnützige Organisationen Vorlesen Mit verschiedenen regionalen gemeinnützigen Organisationen arbeiten das Institut und Studierende im Rahmen des Service Learning Projektes zusammen. Diese Praxiser
/iim/praxis-kooperationen/unternehmen
Unternehmen Vorlesen In einigen Veranstaltungen finden Praxisprojekte mit regionalen Unternehmen und Fragestellungen statt. Ein Beispiel ist der Kurs Design Thinking des Moduls Organizational Change a
/iim/praxis-kooperationen
Praxis und Kooperationen am Internationalen Institut für Management und ökonomische Bildung Vorlesen Praxisnähe wird bei uns großgeschrieben. Im Zentrum stehen dabei Kooperationen mit regionalen Unter
/iim/institut/forschungsschwerpunkte
Forschungsschwerpunkte Vorlesen Weitere Informationen zu der Forschung am Institut finden Sie auf den Seiten der Abteilungen . Discussion Papers Danish-German Working Paper Series Strategie und Organi
/eucs/de/ueber-ba-eucs/archiv/europawoche-2018
experiences on contemporary policy choices in the area of immigrant integration. The book compares two regions – South Tyrol in Italy and Catalonia in Spain – that share many socio-structural and institutional [...] experiences with the arrival of internal migrants in the first half of the 20 th century , define each region’s approach to immigration until the present day. In highlighting the stability of policy ideas in [...] stattfinden. Zielgruppe wären Lehramtsstudierende sowie interessierte Lehrerinnen und Lehrer aus der Region. 16:00-18:00 Presentation: SATE (School Adoption in Teacher Education) Time/Zeit Wed/Mi 16:00-18:00
/textil-und-mode/internationales/exkursionen/bulgarien-2017
Plovdiv /Sofia 2017 Vorlesen Bulgarien Juni 2017 23 Studierende und drei Dozierende machen sich auf den Weg nach Plovdiv. Das Ziel: die Fokussierung der textilen Technik des Stickens zur Grundlage ein
/textil-und-mode/internationales/exkursionen/slowenien-2018
Slowenien 2018 Vorlesen April 2018 Wir machten uns auf; in eine uns unbekannte Stadt und zu einer uns noch weniger bekannten Technik. Klöppeln in Ljubljana und Idrija. Wie sehr das Klöppeln auf unters
/book-fairs-project/project/introduction
inviting countries, regions or cities as Guests of Honour. In order to develop a comparative perspective of this issue, Portugal, France and other French-speaking countries or regions have completed the [...] la práctica de invitar paises, regiones o ciudades como Invitados de Honor. Para estudiar este tema con perspectiva comparada, Portugal, Francia y otros países o regiones francófonas han completado el proyecto [...] paradigmatically reflect upon the presentations of Spain and its most representative cities and regions at international book fairs between 1991 and 2021. This includes the identification of good practices
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project/project-narrative
on amateur productions in the region but with a more modern and modernising approach than in the past. New speakers of Frisian comprise both those who hail from the region and those who only migrated there [...] Handbooks and introductions traditionally name a figure of 10,000 speakers and offer a map of the region that is now 50 years old (Århammar 1968). Neither is still held to be accurate by any scholar on [...] North Frisian with the existence – past and present – of language revitalisation activities in the region. In this way, this project will test to what extent any explicit or implicit links and correlations
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project
language planning and revitalization efforts have been implemented in which places throughout the region over what time period(s), thus making it difficult to arrive at a distinguishing analysis of the [...] planning or revitalization initiatives that have been undertaken at different times and in different regions, villages or towns, and provide an overview of the scholarly work that has been conducted on North [...] documented in detail, focusing particularly on the language competence and perception in the different regions, villages, and towns. Finally, the project compares these findings and seeks to identify any explicit