Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Zukunftsvorstellungen von Kindern und Jugendlichen im interkulturellen Vergleich Vorlesen Das Forschungsprojekt fragte in kulturvergleichender Perspektive nach den Zukunftsvorstellungen und -konzepten
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/thon-christine-prof-dr/karrierefamilieplus
KarriereFamiliePLUS Vorlesen Im Rahmen des Projekts wurde ein Programm zur Förderung von Frauen mit Kindern entwickelt, die eine wissenschaftliche Karriere oder einen Aufstieg in der Verwaltung einer
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Zukunftsvorstellungen von Kindern und Jugendlichen im interkulturellen Vergleich (Pilotphase) Vorlesen Das Forschungsprojekt befasst sich in kulturvergleichender Perspektive mit den Zukunftsvorstellun
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/wieder-eingliederung
pathways of the disengaged young people, 6/2000 Situated Learning? How far can the concepts be used in work re-entry programmes? Seminar at Faculdade de Ciencias e Tecnologia - Universidade Nova de Lisboa.
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/re-integration
ion programmes refer to the shift of paradigms in learning theory, by strongly stressing forms of work based, action oriented, situated learning. Re-integration programmes have developed innovative approaches [...] ion programmes refer to the shift of paradigms in learning theory, by strongly stressing forms of work based, action oriented, situated learning (cf. Socrates Re-Enter, interim report, Flensburg January [...] level : identify how programmes are situated in the national VET systems? How is the school to VET/work transition influenced by cultural specifics ? (primary evaluation through interviews). Aims The proposed
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/niemeyer-jensen-beatrix-prof-dr/the-teaching-occupation-in-learning-societies
in and between education institutions and workplaces. They involve more work across borders and contribute to human service work required in global economies, with impacts on teacher capacities, identities [...] occupational boundary work, identifies practical implications for the teaching workforce, and establishes a research platform to investigate globally distributed human service work. Kurzübersicht Stichworte [...] The teaching occupation in Learning Societies: A global ethnography of occupational boundary work Vorlesen This project investigates the teaching profession in learning societies. It questions the established
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/coprointegration
Comprehensive Program for Social and Vocational Integration of Young Workers Vorlesen CoProIntegration Die Innovation des Projekts besteht darin, eine umfassende Förderung von jungen benachteiligten Menschen
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/interests-desires
from society because they are out of work. A great amount of the persons affected tend to isolate themselves and do not regard their life as meaningful without work. Therefore it is important to assist [...] in adult education as well as continuing education for unemployed people and people in precarious work conditions from the excessive demand to transfer all participants to the labour market. It provides
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/curriculum-development-project-for-wind-power-o-m-technicians-project-workshop-in-shanghai-und-suzhou-china
Curriculum Development Project for Wind Power O & M Technicians – Project Workshop in Shanghai und Suzhou China Vorlesen Curriculum Development for wind energy O & M technicians: Bewertung der entwick
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/work-process-oriented-curriculum-development-for-wind-power-o-m-technicians-ein-systemischer-gegenstand-der-berufs-und-berufsbildungsforschung-vet-vhet-research-project-workshop-in-tianjin-china
Work-process oriented Curriculum Development for Wind Power O & M Technicians – Ein systemischer Gegenstand der Berufs- und Berufsbildungsforschung (VET/VHET research). Project Workshop in Tianjin China