/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-nina-soerensen
Lehrpersonen Formen und Bedingungen professionellen pädagogischen Handelns Theorie und Empirie Lebenslangen Lernens Bildungsbiographische Übergänge aus institutioneller und individueller Perspektive re
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/ehemalige/vicente-bernaschina-schuermann
n, Institut für Romanistik), Universität Potsdam. 08/2007 – 12/2009 Auslandsstudium am Romance Languages Department der Washington University in Saint Louis, USA. 03/2005 – 07/2008 Magisterstudium in
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/mlm-conference-programme-flensburg-31.0301.04.pdf
training in language documentation and revitalization – Anna Belew, Endangered Languages Project. • How language activists use digital media to promote and teach Meänkieli, an indigenous language in Sweden [...] – Panel 2: Caught in the middle: minority languages and minority language media in the context of minority-majority and bilateral relations. • Minority-Language Broadcasting, Kin-state Media and Transnational [...] virtual landscapes: between social media, connectivity and langua- ge maintenance. • Fan community building on Twitter: A method of minority language maintenance? – Maggie Glass, University of Limerick In-person
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/romanistik/hinweise-hausarbeiten-cordula-neis/bibliography.pdf
Christian (2008): Identité, langue et nation: Qu'est-ce qui se joue avec les langues? Canet: Trabucaire. 72. LANGER, Nils/ DAVIES, Steffan/ VANDENBUSSCHE, Wim (Eds.) (2012): Language and History, Linguistics [...] Development of European Languages. Copenhagen: Museum Tusculanum Press. 80. MAR-MOLINERO, Clare/ STENVENSON, Patrick (Eds.) (2006): Language Ideologies, Policies and Practices. Language and the Future of Europe [...] für Angewandte Linguistik GAL e.V. Frankfurt am Main: Peter Lang. 83. MIOLA, Emanuele/ RAMAT, Paolo (Eds.) (2011): Language Cotact and Language Decay. Socio-political and Linguistic Perpectives. Pavia: IUSS
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.bublitz.schwarzlanguren/deutsch/2-johannas-geschichte.pdf
Hallo Kinder, mein Name ist Johanna. Ich bin ein Delacour Langur. Dies ist ein sehr schwerer Name und deshalb nennt man meine Art auch Panda-Langur. Wisst ihr denn was ich für ein Tier bin? Du kannst dir [...] Artgenossen nur noch ganz wenige. Ich habe gehört, dass es nur noch ungefähr 270 bis 300 Panda-Languren gibt. Die Panda-Languren gehören zu den gefährdetsten Affen auf der Welt. Das liegt daran, dass unser Kal [...] http://im.rediff.com/news/2012/oct/22species14.jpg (04.01.14) Bild 2: http://www.tarrdaniel.com/images/animals/strange/DelacourLangur.jpg (04.01.14) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/pecc/bibliography
(1991). Focus on the Language Classroom: An Introduction to Classroom Research for Language Teachers . Cambridge: Cambridge University Press. Chaudron, C. (1988). Second Language Classrooms: Research on [...] Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds . London: Bloomsbury. Blondin, C., M. Candelier, P. Edelenbos, R. Johnstone, A. Kubanek-German, & T. Taeschner (1998). Foreign Languages in Primary and [...] London: CILT. Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners . Cambridge: Cambridge University Press. Doyé, P., & A. Hurrell (eds.) (1997). Foreign Language Education in Primary Schools (age 5/6 to
/friesisch/forschung/abgeschlossene-projekte/smile-project/project-narrative
are the figures for language competence and language usage highest or lowest? RQ4. Data collection II: What is the perception of the North Frisian language, its users and any language planning / revitalisation [...] texts until the beginning of formal language planning activities in the late nineteenth century. It easily qualifies as an "invisible language" as defined by Langer & Havinga (2015) due to its restriction [...] protected by the European Charter of Regional or Minority Languages as minority languages, whilst Low German is an officially supported regional language. This means that Germany’s report on their implementation
/ices/termine/lecturer-reihe-on-the-benefits-and-dangers-of-ai
gross misunderstandings about how language works. Many of these technologies fail to recognize and account for the simple indisputable fact that languages change and languages vary. First, this disregard can [...] gross misunderstandings about how language works. Many of these technologies fail to recognize and account for the simple indisputable fact that languages change and languages vary. First, this disregard can [...] gross misunderstandings about how language works. Many of these technologies fail to recognize and account for the simple indisputable fact that languages change and languages vary. First, this disregard can
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.bublitz.schwarzlanguren/deutsch/4-interview-d-.pdf
Tierschützer bist, der in Vietnam die Panda- Languren beschützt. Ein Reporter aus deiner Heimat stellt dir Fragen zu deiner Arbeit. Reporter: Wie viele Panda-Languren gibt es weltweit? Du: Es gibt weltweit nur [...] nur noch.....................................Panda-Languren. Reporter: Was sind denn die Gründe dafür? Du: Die Gründe sind 1. .......................................................................... [...] ............................................................... Reporter: Wie helfen Sie den Panda-Languren, damit es nicht noch weniger werden? Du: ...................................................
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/germanistik/studium-lehre/infos-fuer-studierende/bachelor-master-zertifikate
Dr. Nils Langer nils.langer -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de +49 461 805 2856 Gebäude Riga 7 - RIG 702 Kontaktdaten Telefon +49 461 805 2856 E-Mail nils.langer -TextEi [...] Niederdeutsche" Modul 8.1 (PO 2020) bzw. Modul 6.1 (PO 2015) Ansprechpartner Robert Langhanke M.A. robert.langhanke -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de +49 461 805 2200 Gebäude [...] Erfolgreicher Abschluss des Niederdeutsch-Zertifikats im Bachelor Ansprechpartner Robert Langhanke M.A. robert.langhanke -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de +49 461 805 2200 Gebäude