https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/merian-story-de.pdf
so dass sie sich die Tiere ansehen konnte, die für die Seidenpro- duktion verantwortlich waren. Langsam wurde es heller, und sie hörte die ersten Fuhrwerke über die Straßen rumpeln. Sibylla hörte, wie [...] schüttelte den Kopf und sagte: „Nein, ich würde die Raupen nur gerne zeichnen, sie bewegen sich so langsam und sehen so schön aus, ich würde das gerne probieren.“ Der alte Mann musste erst lachen und dann [...] fressen nur die Blät- ter von diesen Bäumen, die bei mir im Garten wachsen. Du wirst sie also nicht lange behalten können, es sei denn, du kommst alle drei Tage hierher und holst dir neue Blätter ab.“ Sibylla
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/finnland/2020-21-aboakademi-1.pdf
of course also the most important topic in Finland. It can be possible to teach a language course in your native language at the University to earn some money on the side. Is there anything else you would [...] as courses in English are mostly only chosen by international students. Did you learn the local language, respectively how important did you think it was for your stay? Before going to Finland, I completed [...] though. How was the study program at the partner university structured? (e.g. premises, workload, language of instruction, examination forms, accessibility) What intercultural encounters/competencies shaped
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/spanien/2022-23-murcia-5.pdf
workload I underwent in my courses was very reasonable. Did you learn the local language? How important was the language for your stay? Since spanish is my mother-toungue, navigating the country was extremely [...] experiences/skills have marked your stay? Learning to navigate a foreign country, even one that speaks a language that you know. In my case specifically, I was forced to learn how to navigate the legal system and [...] students that didn't speak spanish that their experience in Murcia was difficult. Mainly because of the language barrier. Do you have any recommendations for a sustainable stay abroad (projects, initiatives, everyday
/nec/ueber-uns/personen/mitarbeiterinnen-mitarbeiter/jonas-lage
4, 2023, S. 368-376(9). Online verfügbar . Lage, Jonas (2023). Bedarfsgerecht Wohnen – ein Leben lang. In: Petersen, David J.; Christ, Michaela & Carstensen, Johanna (Hrsg.). Genug Stadt Krisen – Mit
/friesisch/wer-wir-sind/prof-dr-vello-pettai
Pettai, "Navigating Ethnopolitical Disputes: Ukraine’s Constitutional Court in the Tug-of-War over Language" in Maryna Rabinovych and Hanna Shelest, eds., Natural vs Imposed: Regional Diversity, Decentralization
/musik/wer-wir-sind/personen/hauptamtlich-lehrende/prof-dr-karsten-mackensen
die Ordnung der Dinge im ausgehenden Mittelalter und in der Frühen Neuzeit. Frankfurt am Main u.a.: Lang 2017 (Musica poetica. Musik der Frühen Neuzeit, Bd. 1) Simplizität. Genese und Wandel einer musik
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/dr-fernando-garcia-naharro
Fernando: "Espíritu, hechura y factura. Análisis del primer núnero de Vértice, revista nacional de la Falange", Pensar con la historia desde el siglo XX / Coord. Pilar Folguera et all, 2015, ISBN 978-84-8344-458-0
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-christian/dokumente/projekte/der-norden-taucht-ab/lernheft-mobilitaet-und-klimawandel-handreichung-fuer-lehrkraefte-.pdf
unterschiedlichen Weglängen von Fred und Luise aus? Fred legt mit seinem Pkw eine längere Strecke zurück als Luise mit dem Flugzeug (und dem Pkw). Freds zurückgelegte Strecke ist so viel länger, dass er mit
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/projects-hs-2024/projektarbeit-heike-2024.pdf
in qualitative linguistics to study spoken interactions. CA was developed as a way to study how language is used in social interactions. It involves working inductively with recordings of naturally occurring [...] maybe yourself) working on an assignment or presentation for an English course • People playing a language-based game (e.g. Taboo) • Service encounters involving tourists (e.g. buying tickets, asking for d [...] first course session in September. First resources: Flowerdew, John (2013) Discourse in English Language Education. London: Routledge. Chapter 7 (pp. 117-137). Liddicoat, Anthony J. (20213) An Introduction
/die-universitaet/organisation-und-struktur/satzungen-und-ordnungen/dokumente-zum-studium/med-lehramt-an-gymnasien
@ uni-flensburg.de +49 461 805 2071 Gebäude Riga 3, RIG 318 stellv. Vorsitz Prof. Dr. Nils Langer nils.langer -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de +49 461 805 2856 Gebäude