/mathematik/schuelerinnen-schueler/international-online-maths-camps
time zones this session is mainly thought for students from Australia and the US, but anyone from Europe who is keen enough to get up late at night for some interesting maths is welcome! Here are the local [...] leaders are both Australian. Dr Ian Roberts is a research mathematician and Elizabeth Barker is a year 12 student and a prior participant at IoMC events. If there is interest, then we might run some shorter [...] maths and anything that is unknown will be explained as requested or required. The World is meant to be fun, informative, but challenging, with options on how much challenge you choose to undertake. Problems
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/hambrett-olivia/creative-writing-at-euf
critiques. At the heart of our class is the workshop and effectively participating in one is a key skill you will begin working on the moment you join us. The workshop is a space in which you present your [...] Literasea is a project developed in cooperation with the KSM and Creative Writing students. The goal is to publish a themed issue twice a year. The first issue was published in June, 2024 and is available [...] existence. But how is that something we can study? Isn’t writing something you can either do or can’t? Aren’t we born with the innate talent required to be a writer? Not at all. Storytelling is an artform. There
/ksm/wer-wir-sind/ksm/fuenf-fragen-an
relief for me. 4. Is the glass half full or half empty? Different perspectives on the same glass will be just as valid and I think it is important to acknowledge this. A positive outlook is a good way to stay [...] too obvious. ;) Is the glass half full or half empty? Half full when it comes to others; half empty for myself. Luckily, refills are always close by. Also, is it a cute glass/mug? This is important. Looking [...] y influenced you, or is a must read? I think there’s a lot of great stuff coming out right now, in contemporary literature. A fascinating work that I would definitely recommend is Jonas Eika’s After the
/ksm/rund-um-die-praktika
sehen, wie sie Form annimmt aber dabei nicht auf Spaß bei der Arbeit verzichten zu müssen. FUEN Praktikum bei FUEN, Mareike J. Neben meinem Studium bin ich für die Föderalistische Union Europäischer Nati [...] Calabria, is regarded as a forgotten place in Italy even by Italians, which motivated me even more to visit it. I wanted to learn Italian, and being in a place where people don’t speak English is definitely [...] visit the forgotten part they called. What I Learnt from Italians Rossano is such a place where you could enjoy pure happiness. Life is simple and sometimes you forget how fast time could fly. When this internship
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/iucn-red-list
IUCN, red list Vorlesen Die SuS lernen die Funktion der IUCN kennen und führen eigenständige Recherchen zu Rote-Liste-Arten durch. Unterrichtsmaterialien unterrichtsmaterial.pdf 16.07.2015 181 KB (PDF
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/gepard
Gepard Vorlesen Die SuS lernen den Geparden, seine Lebensweise und Gefährdung sowie mögliche Schutzmaßnahmen kennen. Unterrichtsmaterialien gepard.pdf 16.07.2015 714 KB (PDF) Download
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/wolf
Wolf Vorlesen Die SuS lernen den Wolf als streng geschütztes heimisches Säugetier kennen. Thematisiert werden Merkmale und Lebensweise sowie Konflikte und Herausforderungen der Erhaltung dieser Tierar
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/haie
Haie Vorlesen Die SuS lernen den Hai als faszinierendes Lebewesen, seine Gefährdung sowie mögliche Schutzmaßnahmen kennen. Unterrichtsmaterialien verbreitungsgebiet-des-weissen-haies.pdf 16.07.2015 15
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/eisbaer
Eisbär Vorlesen Die SuS lernen den Eisbär als bedrohte Art, seinen Lebensraum sowie mögliche Schutzmaßnahmen kennen. Unterrichtsmaterialien nuka-das-eisbaerenspiel.pdf 16.07.2015 543 KB (PDF) Download
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/primarstufe/kartoffelvielfalt
Kartoffelvielfalt Vorlesen Die SuS lernen, dass es unterschiedliche Kartoffelsorten gibt, die sich u.a. im Geschmack unterscheiden. Sie entwickeln ein Bewusstsein für den Kartoffelgeschmack und den vi