/studium-lehre/studienangebot/lehramt/allgemeinbildende-schulen/bachelor-of-arts-bildungswissenschaften/sonderpaedagogik
anderem aus Forschungsfeldern wie Place-Based Pedagogies, Critical Literacy Pedagogies, Teaching for Social Justice, Urban Education, HipHop– und Rap-Pedagogies, Gender– und Queer Studies sowie Kulturethnographie
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-research-colloquium/research-colloquium-hese-2021-22
Freedom of movement for severely disabled people in Europe: How citizens’ rights challenge the European social model ( more info ). 07.10.21 WEBEX Tobias Nanz & Hedwig Wagner Post-Doc + Prof. Europäische Med
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/weitere-kolloquien/democracy-courses-brunkhorst-thornhill-hese-21-22
institutions acquired an increasingly differentiated social position, impacting deeply on patterns of social politicization. These facts partly explain social uprisings ranging from the global students-rebellion
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-workshops-summer-schools/summer-school-direpa-dicome
Russian and German media: Shaping the discourse of memory" 17.00-17.15 16.00-16.15 Dr. Isabelle Boyer "Social Representations of the War as a Historical Event" 17.15-17.30 16.15-16.30 Dr. Alida Maria Silletti
/die-universitaet/organisation-und-struktur/satzungen-und-ordnungen/amtliche-bekanntmachung-der-satzungen/jahr-2022
Studienordnung (Satzung) der Europa-Universität Flensburg für den Studiengang Sozialwissenschaften: Social and Political Change mit dem Abschluss Bachelor of Arts (PStO B.A. Sozialwissenschaften 2022) Vom
/es/studium-lehre/bachelor-of-arts-ba-sonderpaedagogik
anderem aus Forschungsfeldern wie Place-Based Pedagogies, Critical Literacy Pedagogies, Teaching for Social Justice, Urban Education, HipHop– und Rap-Pedagogies, Gender– und Queer Studies sowie Kulturethnographie
/pmsks/studium-lehre/bachelor-of-arts-ba-sonderpaedagogik
anderem aus Forschungsfeldern wie Place-Based Pedagogies, Critical Literacy Pedagogies, Teaching for Social Justice, Urban Education, HipHop– und Rap-Pedagogies, Gender– und Queer Studies sowie Kulturethnographie
/ge/studium-lehre/bachelor-of-arts-ba-sonderpaedagogik
anderem aus Forschungsfeldern wie Place-Based Pedagogies, Critical Literacy Pedagogies, Teaching for Social Justice, Urban Education, HipHop– und Rap-Pedagogies, Gender– und Queer Studies sowie Kulturethnographie
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-autumn-semester-brunkhorst-thornhill
institutions acquired an increasingly differentiated social position, impacting deeply on patterns of social politicization. These facts partly explain social uprisings ranging from the global students-rebellion
/diversity/forschung/publikationen
Perspektiven. Sammelrezension: MacGregor, S. 2010: A stranger silence still: the need for feminist social research on climate change; Arora-Jonsson, S. 2011: Virtue and vulnerability. Discourses on women [...] Egwuom, Inken (2014): Connecting intersectionality and reflexivity: methodological approaches to social positionalities. In: Erdkunde 68 (4), S. 265–276. Carstensen-Egwuom, Inken (2014): Intersektionalität [...] Daniela (Hg.): Gender und ökonomischer Wandel. Marburg. Rückert, Friederike (2013): Homo sapiens – ein Social Spot. In: BDK Mitteilungen, H. 4, S. 4–6. Stoltenhoff, Ann-Kathrin (2013): Ästhetische Erziehung