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/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/prof-dr-eva-gugenberger
Monteagudo, Gabriel Rei-Doval). "The Galician Community in Argentina", Keynote-Vortrag, Symposium Survival and revitalization strategies of minority languages in the context of the nation state , Stirling University [...] Konzeptualisierung und Leitung des Semesterprogramms des Interdisziplinären Universitätslehrgangs Master of Arts in Latin American Studies an der Universität Wien (zusammen mit Elke Mader, Victoria Reitter und [...] Konzeptualisierung und Leitung des Semesterprogramms des Interdisziplinären Universitätslehrgangs Master of Arts in Latin American Studies an der Universität Wien (zusammen mit Kathrin Sartingen) 10/2009-3/2010:
/kunst/wer-wir-sind/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/pluharova-grigiene-eva-dr
"A Multi-faceted Perception of the Cultural Heritage of the Curonian Spit as Precondition for a Sustainable Development". In: Lithuanian Ethnology 7/16: 197–201. 2006. "The Curonian Spit: Identity and [...] (Hg.). Proceedings of the conference "Šiuolaikinė lietuvių emigracija: praradimai ir laimėjimai - Contemporary Lithuanian Emigration" held at the Lithuanian Emigration Institute of the Vytautas Magnus [...] Wolfgang Hallet, Ansgar Nünning & Martin Zierold (Hg.). Regions of Culture ― Regions of Identity (=GCSC-Series. Giessen Contributions to the Study of Culture). Trier: 211–222. 2010. "`Hommage à Lidice´ 1968 -
/friesisch/wer-wir-sind/jan-niklas-heinrich-ma
Studium "Kultur-Sprache-Medien" an der Europa-Universität Flensburg 2019 Abschluss mit dem Grad Master of Arts 2018 Dreimonatiges Praktikum am German Department der Universität Bristol (Großbritannien) 2009-2015 [...] versus practice: Language variation and change in eighteenth- and nineteenth-century Dutch. Journal of Historical Sociolinguistics . 2021: Simon Pickl & Stephan Elspaß (Hg) (2019). Historische Soziolinguistik
/theater/wer-wir-sind/team/prof-dr-tania-meyer
Intercultural Theatre-Projects Against Cultural Racism. In: Dirk Wiemann, Lars Eckstein (Hg.): The Politics of Passion. Feeling Public Life, Frankfurt/M. 2013, S. 157 -173; Tropen der Aufklärung: Postkoloniale [...] a. an der Württembergischen Landesbühne Esslingen, am Staatstheater Braunschweig, an der University of Delhi (Indien) sowie als freie Theaterpädagogin in Kooperation mit Schulen, Theatern (GRIPS-Werke) [...] Hochschulen. In: Zeitschrift für Theaterpädagogik Korrespondenzen 74/2019, S. 16 -18. Home is where the heart is ... aber: wessen Herz? Gedanken zur performativen Reflexion eines deutschen Gefühls. In:
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/dauth-lisa
Annals of the West University of Timişoara 61 (2023) 1, S. 5-11 [open-access]. "Grenzen, Brüche, Übergänge. Europäische Identitätsaushandlungen in Paul Celans Gedicht Pau, später" . In: Annals of the West [...] Rădulescu (Hg.): Wohin mit der "Gabe der Ubiquität"? Paul Celans europäische Dimension. Annals of the West University of Timişoara 61 (2023) 1 [open-access]. mit Matteo Anastasio/Margot Brink/Andrew Erickson/Isabelle [...] "Zwischen Schreien und Schweigen. Die Dichtung von Paul Celan nach der Shoah". Erlangung des Titels Master of Arts (mit Auszeichnung) 9/14 – 8/16 Volontariat in den Zeitschriftenredaktionen des SCM Bundes-Verlags
/powi/wer-wir-sind/professor/prof-dr-uwe-puetter
on: studying the lead roles of the European Council and the Council in post-Lisbon EU politics, in: Journal of European Integration , Vol. 38, No. 5. Puetter, U. (2016), The centrality of consensus and [...] ing-on-junckers-new-commission-the-european-council-will-remain-the-real-centre-of-eu-decision-making . Puetter, U. (2013) , The European Council – the new centre of EU politics , SIEPS Policy Analysis [...] deliberative intergovernmentalism: the role of the Council and the European Council in EU economic governance' und 'The new intergovernmentalism: European integration in the post-Maastricht era' zählten wiederholt
/friesisch/wer-wir-sind/dr-samantha-litty
an indicator of verticalization: A case study of the Eureka Post . In Elizabeth Peterson & Eeva Sippola (eds.), Selected Proceedings of the 12th Annual Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA [...] consequences of ethnicity without groups. Aston University. Birmingham, England. January. 2013. Popular Music: Making it your own for the German classroom. Annual Convention of The American Council on the Teaching [...] Islands in the Americas: Tracing the Development from Heritage Languages to Postvernacularity . Leiden, Netherlands: Brill. Forthcoming. The German Midwest. In Jon Lauck (ed.), The Oxford Handbook of Midwestern
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/lotta-hellberg
Contractualism – Negotiations among un/equals. Vortrag auf dem Forschungscolloquium The dispositive of autonomy in the learning society/Konstruktionen des selbständigen Bildungssubjekts/La fabrique du l’individu [...] Budde, Jürgen ;Hellberg, Lotta & Weuster, Nora (2021): Contractualism as an element of democratic pedagogy?. Journal of Social Science Education20 (4). https://doi.org/10.11576/jsse-4468 . Vorträge Cont [...] Göttingen, Fachstudium in Erziehungswissenschaft, Geschlechterforschung und Ethnologie, Abschluss Bachelor of Arts 2016 Praktikum am Institut für Qualitätsentwicklung an Schulen Schleswig-Holstein 2016-2018 Studium
/geschichte/personen/personen/marie-theres-marx
Gesundheits- und Ernährungswissenschaften im Bachelor Bildungswissenschaften (B.A. 2016) und im Master of Education Lehramt an Sekundarschulen mit dem Schwerpunkt Sek I (M.Ed. 2018) 2013 Allgemeine Hochschulreife [...] steinischen Landespolizei in den 1960er Jahren im Überblick und anhand exemplarischer Biografien. The International School for Holocaust Studies, Seminar für Studierende und Anwärter:innen der Polizei
/kunst/wer-wir-sind/leitung/rueckert-friederike-prof-dr
Kunst Seminar FrSe 2024 121025k Künstlerische Forschung - 50 Shades of Plants Seminar FrSe 2024 121026k Künstlerische Forschung – 50 Shades of Flowers Seminar FrSe 2024 545014k HR5 - Gesellschaftlicher Wandel [...] sichtbar machen. Bildung für nachhaltige Entwicklung fächerverbindend lehren im Master of Education Kunst und Master of Education Biologie. In: BDK-Mitteilungen, H. 02/2018, S. 4–7. Rückert, F. (2017): Wie [...] on programme "FilmTrain" (Christian-Albrechts-Universität zu Kiel, Fachhochschule Kiel, University of Southern Denmark Odense, Kulturelle Filmförderung Schleswig-Holstein e.V., 2006 Zertifikat). 2004–2006