Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/philipp-herpich
und Pao-Yu Oei. 2018. "The Transformation of the German Coal Sector from 1950 to 2017: An Historical Overview". In Energiewende "Made in Germany" Electricity Sector Reform in the European Context , her [...] akt_2021-169.pdf . Brauers, Hanna, Philipp Herpich, Pao-Yu Oei, und Sebastian Osorio. 2021. "The Future of Fossil Fuels: Pathways to Climate Neutrality in Germany and Europe". https://cloud.wiptuberlin [...] Braunkohle- und Steinkohleausstieg in Deutschland. Außerdem war er bis 2021 für das Journal "Economics of energy and environmental policy" unterstützend tätig. Seit 2019 ist er Teil der Forschungsgruppe CoalExit
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/matteo-anastasio
imaginadas‘ en la feria del libro" am Romanischen Seminar der EUF. Oktober 2008-März 2011: Studium Master of Arts (M.A.) in "Angewandte Romanische Literaturwissenschaft", Universität Potsdam. Abschlussarbeit: [...] in der Literatur im Roberto Bolaños Roman Estrella distante. November 2004–Juli 2007: Studium Master of Arts (M.A.) in " Theoretische Philosophie der Kunst und Kommunikation". Università Ca’ Foscari Venezia [...] der Technischen Universität Berlin (Erasmus-Programm). September 2001–November 2004: Studium Bachelor of Arts (B.A.) in Philosophie an der Università Ca’ Foscari Venezia (Italien) mit der Abschlussarbeit
/friesisch/wer-wir-sind/dr-samantha-litty
an indicator of verticalization: A case study of the Eureka Post . In Elizabeth Peterson & Eeva Sippola (eds.), Selected Proceedings of the 12th Annual Workshop on Immigrant Languages in the Americas (WILA [...] consequences of ethnicity without groups. Aston University. Birmingham, England. January. 2013. Popular Music: Making it your own for the German classroom. Annual Convention of The American Council on the Teaching [...] Islands in the Americas: Tracing the Development from Heritage Languages to Postvernacularity . Leiden, Netherlands: Brill. Forthcoming. The German Midwest. In Jon Lauck (ed.), The Oxford Handbook of Midwestern
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/rahel-huenig
Rahel Hünig Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon +49 461 805 2027 Fax +49 461 805 95 2027 E-Mail rahel.huenig -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de Gebäude Gebäude Helsi
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/lotta-hellberg
Contractualism – Negotiations among un/equals. Vortrag auf dem Forschungscolloquium The dispositive of autonomy in the learning society/Konstruktionen des selbständigen Bildungssubjekts/La fabrique du l’individu [...] Budde, Jürgen ;Hellberg, Lotta & Weuster, Nora (2021): Contractualism as an element of democratic pedagogy?. Journal of Social Science Education20 (4). https://doi.org/10.11576/jsse-4468 . Vorträge Cont [...] Göttingen, Fachstudium in Erziehungswissenschaft, Geschlechterforschung und Ethnologie, Abschluss Bachelor of Arts 2016 Praktikum am Institut für Qualitätsentwicklung an Schulen Schleswig-Holstein 2016-2018 Studium
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-magnus-frank
Education as Educational Success? The Pedagogy of ,Gülen-Movement’ in Germany. Oral presentation (with Thomas Geier) at International Standing Conference for the History of Education (ISCHE) 37, 24-27 June [...] an der Eberhard-Karls-Universität Tübingen. September 2017 The Gülen-Movement in Germany – A Religious Movement within Transformation of the Welfare State, Discrimination and Social Inequalities (with [...] Integrative Sprachförderung zwischen Anspruch und Umsetzung. Ruhr-Universität Bochum. 2015 The Pedagogy of the Others – Self-critical Questions on a Migration-societal Ethnography. Oral Presentation on
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-thomas-fischer
(2017): Attitudes and attitude change of student teachers towards the complexity of teaching. Vortrag auf der Tagung "Knowledge to Action. Achieving the Promise of Equal Educational Opportunity" der AERA [...] Thomas (2018): Student teachers’ self-efficacy for the complexity of teaching in a classroom. Vortrag auf der Tagung "The Dreams, Possibilities, and Necessity of Public Education." vom 13.04.-17.04.2018, New [...] Chair auf der 10th annual International Conference of Education, Research and Innovation vom 16-18 November 2017 Sevilla Fischer, Thomas (2017): The Transition to Postgraduate Studies in Germany: Do F
/sl/wer-wir-sind/das-team/professorin-marie-christine-vierbuchen
en Bedürfnissen’ an der Bergischen Universität Wuppertal im Institut für Bildungsforschung, School of Education 2009 - 2017 Wissenschaftliche Mitarbeiterin an der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
/psychologie/wer-wir-sind/personen/andrea-kleeberg-niepage
(under review). The negative circuit of mobile-online dating: Reconstructing Tinder fatigue, and the mechanisms of Instagram dating as a coping strategy. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research [...] ). The SAGE Encyclopedia of Children and Childhood Studies . London: Sage. S. 1137-1139. DOI: http://dx.doi.org/10.4135/9781529714388.n418 Kleeberg-Niepage, A. (2020). The socio-cultural context of young [...] Kleeberg-Niepage, A. (2022). A qualitative serial analysis of drawings by thirteen- to fifteen-year-old adolescents in Sweden about the first wave of the Covid-19 pandemic. Qualitative Health Research , 32(8-9)
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/briese-joschka
Seiten. [978-3-030-49589-3] & Townsend, Leo/Stovall, Preston/Schmid, Hans Bernhard (Hg.): The Social Institution of Discursive Norms. Historical, Naturalistic, and Pragmatic Perspectives. New York/London: [...] für Semiotik (DGS) International Association of Cognitive Semiotics (IACS) Deutsche Gesellschaft für kognitive Linguistik (DGKL) International Association of Discourse Studies (DiscourseNet) Gesellschaft [...] 77-105. Briese, Joschka (2020): Diagramming discursive intentionality – A cognitive-pragmatic model of intentional verbs. In: Cognitive Semiotics 13(2) . S. 1-22. https://doi.org/10.1515/cogsem-2020-2031