Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/joulehartearbeit-story-de.pdf
Die harte Arbeit des Experimentierens 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Die harte Arbeit des Experimentierens Manchester in den frühen 1840er Jahren: In dieser Zeit war Manchester [...] was written by Peter Heering with the support of the European Commis- sion (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg, Germany. This publica- tion reflects the views [...] Ergebnissen interessiert - sie kritisier- 2 Die harte Arbeit des Experimentierens Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu ten sie noch nicht einmal, obwohl diese kei- neswegs zufriedenstellend
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/demokrit-biografie-de.pdf
Biographie von Demokrit 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Demokrit Demokrit (460-370 v.Chr.) war ein griechischer Philosoph und Denker. Bekannt als „der lachende [...] written by Emilia Do- browolska with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the Polish Association of Science Teachers, Poland. This publication reflects [...] eine der Grund- gesetze der Naturwissenschaften. 2 Biographie von Demokrit Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Die Ansichten, die Demokrit in Umlauf brach- te, waren nicht sehr
fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-eng/hintergrund-nutrition-gb.pdf
workers. Historical Background: Nutrition 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu 2 Historical Background: Nutrition Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Work [...] Nutrition was written by Andreas Junk with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the Uni- versity of Flensburg, Germany. This publication reflects only the [...] Historical Background: Nutrition 9 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu 10 Historical Background: Nutrition Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Introduction Energy
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegeletal2017-reading-the-leaves-palm.pdf
SLA(cm2 g-1) C(mg g-1) N(mg g-1) C/N ratio(g g-1) Chlorophyll(CCI) Fagus sylvatica 388 ± 64a 474 ± 4a 22.4 ± 2.8a 21.6 ± 3.0a 13.4 ± 1.7a Acer pseudoplatanus 345 ± 52a 456 ± 5b 23.0 ± 4.3a 20.6 ± 4.1a 15.1 [...] average from 474 mg g-1 ± 4 SD to 484 mg g-1 ± 5 SD along the forest layer gradient (Fig 3B). Average total leaf nitrogen content was significantly reduced in upper canopies (20.9 mg g-1 ± 2.1 SD) compared to [...] understory (Fig 4A). Differences were significant between upper canopy (1.5% ± 1.6 SD) and understory (2.9% ± 1.3 SD). Within the Table 1. Leaf parameters for juvenile F. sylvatica (n = 20), A. pseudoplatanus
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/thompson-rumford-biografie-de.pdf
Biographie von Sir Benjamin Thompson, Reichsgraf Rumford 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Sir Benjamin Thompson, Reichsgraf Rumford Vieles, das wir heutzutage [...] Dietrich and Cathrine Froese Klassen with the support of the Europe- an Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR- COMENIUS-CMP) and The University of Winnipeg, Cana- da. This publication reflects the views [...] Abreise im Jahre 1783, 2 Biographie von Sir Benjamin Thompson, Reichsgraf Rumford Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu setzte er sich erfolgreich für die Beförderung zum vollständigen
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/integrating-renewable-energy-technology-for-heat-demand-and-a-hydrogen-economy-for-unst-ic-2019.pdf
0.8 1 1.2 1.4 1.6 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 1 7 1 3 1 9 2 5 3 1 3 7 4 3 4 9 5 5 6 1 6 7 7 3 7 9 8 5 9 1 9 7 1 0 3 1 0 9 1 1 5 1 2 1 1 2 7 1 3 3 1 3 9 1 4 5 1 5 1 1 5 7 1 6 3 1 6 9 1 7 5 1 8 1 1 8 7 [...] 9 8 5 9 1 9 7 1 0 3 1 0 9 1 1 5 1 2 1 1 2 7 1 3 3 1 3 9 1 4 5 1 5 1 1 5 7 1 6 3 1 6 9 1 7 5 1 8 1 1 8 7 1 9 3 1 9 9 H 2 P ro d u ct io n ( k g ) E le ct ro ly se r In p u t (k W ) Hour Power Input & H2 [...] 5 10 15 20 1 2 9 3 5 8 5 8 7 7 1 1 6 9 1 4 6 1 1 7 5 3 2 0 4 5 2 3 3 7 2 6 2 9 2 9 2 1 3 2 1 3 3 5 0 5 3 7 9 7 4 0 8 9 4 3 8 1 4 6 7 3 4 9 6 5 5 2 5 7 5 5 4 9 5 8 4 1 6 1 3 3 6 4 2 5 6 7 1 7 7 0 0 9 7
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/lavoisieratmung-story-de.pdf
Antoine Laurent de Lavoisier und die Atmung 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Antoine Laurent de Lavoisier und die Atmung Antoine Laurent de Lavoisier wird als Vater der modernen [...] written by Panagiotis Kokkotas with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011- 1-GR-COMENIUS-CMP) NKUOA, Greece. This publication reflects the views only of the author, and the [...] des menschlichen Atmungsprozes- 2 Antoine Laurent de Lavoisier und die Atmung Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu ses darin besteht, Wärme zu produzieren, statt Sauerstoff für den
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/joulepartner-story-de.pdf
Naturwissenschaftliche Partnerschaft 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Naturwissenschaftliche Partnerschaft: James Prescott Joule, William Thomson und das mechanische Wärm [...] was written by Peter Heering with the support of the European Commis- sion (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and the University of Flensburg. Germany. This publica- tion reflects the views [...] mit einigen weiteren Fragen, die Dis- 2 Naturwissenschaftliche Partnerschaft Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu kussion weiterzuführen. So fragte er nach Joules Vorgehensweisen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/hintergruende/hintergrund-deu/hintergrund-merian-de.pdf
Hintergrund Sibylla Merian 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Hintergrund Sibylla Merian Sybilla Merian wurde in eine Epoche hin-eingeboren, die nicht nur aus heutiger Sicht [...] Merian was written by Timo Engels with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and The University of Flensburg, Germany. This publication reflects the views only [...] tanten Preisen für Tulpenzwiebeln führte. Diese 2 Hintergrund Sibylla Merian Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu waren so hoch, dass es problemlos möglich war, sich auch als wohl-habende
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/demokrit-story-de.pdf
Lachhafte Philosophie 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Lachhafte Philosophie An einem heißen Nachmittag war Plato auf dem Weg nach Hause und wollte nur noch in die kühlen [...] Philosophie was written by Peter Heering with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and The University of Flensburg, Germany. This publication re- flects the views [...] Gedanken so ab- surd sind und euren lernenden Geist nicht 2 Lachhafte Philosophie Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu durcheinanderbringen sollen.“ Zu Platos Über- raschung lachte Demokrit