Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/seminare/politik/dokumente/downloads/fachanforderungen-weltkunde.pdf
Spiegel der Globalisierung Aufzeigen der Be- deutung der eU für die Lebenswirklichkeit von Jugendlichen und deren Möglichkeiten an Angeboten der eU teilzuhaben Eine Welt – ungleiche Welt? Jugendliche als [...] naturräumliche Ausstattung (entstehung und Bedeutung der Klima- und Vegetationszonen) Mitgliedsländer der eU Verkehrswege nahrungsmittel aus europa Zusammenleben in einer Grenzregion beschreiben die naturräumliche [...] zentren sowie Standorte, ihre entstehung und weltwirtschaftliche Bedeutung. schätzen die Rolle der eU im Zeitalter der Globalisierung ein und bewerten den Prozess der europäischen einigung. beurteilen
fileadmin/content/seminare/politik/dokumente/downloads/fachanforderungen-wirtschaft-politik.pdf
Wertegemeinschaft? Politische Institutionen und Entscheidungsprozesse in der EU ∙ Entscheidungsstrukturen und Demo- kratiedefizite in der EU ∙ Gesetzgebungsprozesse zwischen Supranationalität und Nationalstaat- [...] Außen- und Sicher- heitspolitik ∙ Migration nach Europa – Flüchtlings- und Zuwanderungspolitik ∙ Die EU zwischen Vertiefung und Europaskepsis ∙ Die Europäische Union als globaler Akteur der Friedenssicherung [...] Risiken einer einheitlichen europäischen Währung ∙ Nationale Schuldenkrisen als Her- ausforderung für die EU ∙ Die Rolle der EZB zwischen Geld- wertsicherung und Wachstums- förderung 39FACHANFORDERUNGEN WIRT
fileadmin/content/seminare/politik/dokumente/downloads/leitfaden-zu-den-fachanforderungen-weltkunde.pdf
∙ Moderne Lebensmittelproduktion und wachsende Verschmutzung der Meere (G, R) Filmempfehlung: The End of the Line (Rupert Murray 2009), Plastik – Der Fluch der Meere (Doku, Deutschland 2012) LEITFADEN ZU [...] Ausbildung und Arbeit in anderen EU-Ländern Institutionen der EU: Dreieck Kommission, Parlament und Ministerrat. Eine supranationale Organisation. Die Entstehungsgeschichte der EU: Von der Wirtschaftsgemeinschaft [...] europäisches Land? Von Krise zu Krise: Wohin geht die EU? +Der Naturraum auf dem Rückzug oder die EU als Bio- Reservat? Die Flora-Fauna-Habitat-Richtlinie. EU und Umweltschutz: Die REACH-Richtlinie. Was wäre
fileadmin/content/seminare/politik/dokumente/downloads/1989-12-01-epa-sozialk-politik.pdf
analyses the international situation after the end of the Cold War and the col- lapse of the Soviet Union 1991/92. He sees a new world order in which the conflict of civili- zations is the predominant [...] with the USA and Europe after years of active support of terrorist groups 11.32/33 World Trade Center bomber s- Huntington refers to the attack in the basement of the WTC at the beginning of the 1990s [...] s exploit the open skies of Islam and drop smart bombs on selected targets. The Islamic participants plot the assassination of prominent Westerners; the United States plots the overthrow of extremist Islamic
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/vernetzen-2016-endbericht-online.pdf
2009/147/EC: DIRECTIVE 2009/147/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL of 30 November 2009 on the conservation of wild birds (codified version). In: Official Journal of the European Union L 20/7 (2009) [...] 92/43/EEC 1992] Dir. 92/43/EEC: COUNCIL DIRECTIVE 92/43/EEC of 21 May 1992 on the conservation of natural habitats and of wild fauna and flora. In: Official Journal of the European Union L 206 (1992) 197 [...] Degel, Melanie ; Wingen- bach, Clemens: Wind energy scenarios for the simulation of the German power system until 2050: The effect of social and ecological factors. In: Wohlgemuth, Volker (Hrsg.) ; Fu
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2016-2.pdf
Beijing Academy of Educatio- al “ ie e – Projekt- und Kooperationspartner der Europa-Universität Flensburg – hat Prof. Dr. A. Willi Petersen (biat) vom 24. bis 29. Oktober a der Fou di g Cere o y of Beiji g- [...] Development Union and Beijing Forum of Beijing-Tianjin-Hebei Vocational Educa- tio Tea hi g Colla orati e De elop e t teil- ge o e . Als Guest “peaker hielt er de Haupt ortrag zu The a „I dustrie . – Ent- wicklungen [...] Hauptvortrag in Peking (Foto: biat/AWP) Vor dem Hauptvortrag (Foto: biat/AWP) education under the background of collaborative de elop e t i Beiji g,Tia ji a d He ei i Mittelpunkt. Die Einladung nach Peking
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-7/abstract-angelina-weiss-k7.pdf
each group of people. In addition, the understanding of health of the group ‘participant in the project EVARS’ were shown descriptively. Participants in the project EVARS. The determination of the understanding [...] deals with the experiences of the participants in the project EVARS. Furthermore, another research question contains the subjective health and the health behavior of the participants after the project EVARS [...] different groups of people were conducted for the data collection. Eight interviewees among to the group ‘participants in the project EVARS’, two interviewees of the group of ‘group leaders of the project EVARS’
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-6/abstract-nele-hagedorn-k6.pdf
results of the study “KiJuRNa 1”. Aims and objectives. The main objectives of the dissertation were the exploration of factors having a major impact on the feasibility and the acceptance of the out-patient [...] important factor of the organization for the after-care treatment and does guarantee the establishment of different networks. A comparison of the studies “KiJuRNa” 1 and 2 showed that the inclusion of their social [...] organize and carry out the above mentioned after-care programs. Conclusion. The qualitative results of the study “KiJuRNa 2” completed the quantitative results of the study. On this way the study “KiJuRNa 2”
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-6/abstract-evi-schellenberger-k6.pdf
for one of the subtests – the subtest Mental Health of the SF-36 (significant) in the t0-t1-comparison and the subtest Time Management of the ZAPS (tendencially significant), as well as the subtest Overload [...] effect for the sensitization and motivation to implement health promoting behaviour. Furthermore, the high rates of feasibility emphasize the quality of the project. Concerning the investigation of the sust [...] closing of the identified research gap in sustainable effects. Objectives. The present study is supposed to reveal first findings on the acceptability and feasibility as well as the efficacy of the pilot
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-5/abstract-katharina-vollbracht-k5.pdf
between subtests of the SVF-KJ and subtests of the KIDSCREEN could be found. The qualitative analysis supports the quantitative findings. Discussion and conclusion. The mean-effects of this study hint on [...] quality of life. This can also be derived from results of other studies. The small sample-size, the low demands and the high socioeconomic status of the surveyed mothers, may also be reasons for the small [...] maternal demands and increased utilization of dysfunctional coping strategies of the child as well as a reduced filial health related quality of life. The majority of the studies referred to clinical noticeable