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Gesamtbudgets stellen die Personalausgaben dar, während 12% für Sachausgaben aufgewendet werden und der verbleibende Anteil Ausgaben für Investitionen darstellen. 2. Die Personalausgaben bewirken insgesamt 269 [...] Beschäftigungseffekte • Hochschulspezifische Daten zur Personalstruktur der Universität Flensburg (UF) 2. Direkte Einkommenseffekte • Personalausgaben: Finanzplan der UF 3. Direkte Umsatzeffekte durch Ausgaben [...] ngseffekte, die von der Universität Flensburg ausgehen, bilden die Angaben zur Personalstruktur aus der Personalabteilung. Unter Wahrung der Anonymität konnten hier Daten zur Anzahl der Beschäftigten,
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predictors such as information level and economic expectations. The second main factor influencing personal attitudes are general beliefs. New ideas that influence openness to new situations have to be integrated [...] Adaptation and the Set Point Model of Happiness: Reactions to Changes in Marital Status’, Journal of Personality and Social Psychology 84, pp. 527- 539. Luna-Arocas, R., G. Guzmán, I. Quintanilla and M. Farhangmehr: [...] ‘Changing the World and Changing the Self: A Two-Process Model of Perceived Control’, Journal of Personality and Social Psychology 42, pp. 5-37. SOEP Group: 2001, ‘The German Socio-Economic Panel (GSOEP)
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/21-gg-mt-teilhabeakademischebildung.pdf
Verhältnis von Studierenden / wissenschaftlichem Personal von 13 angestrebt werden sollte, also Zustände wie sie 1980 herrschten, das technische und verwaltende Personal aber weniger stark mit steigen sollte (Jaich [...] n des Finanzbedarfs, indem bestimmte zu- sätzliche Annahmen bezüglich der Fachstruktur und der personalen Ausstattungskul- tur getroffen werden. Eine Annahme war eine gewünschte Steigerung des Anteils [...] Mitgliedsländer sehr differente Wohl- fahrtsniveaus repräsentieren. Da alle Bildungsbereiche sehr personalintensiv sind, und sich Lohnhöhen an nationalen Durchschnitten orientieren, sind absolute Verglei- che
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/20-ml-survey-eus-febr09.pdf
.......................................................................................... 3 3. Personal data........................................................................................... [...] cases no further analyses was possible. First of all, the frequency counts provide information about personal data of the respondents (Sex, Nationality, and Age, Question 3.1 - 3.3). Next, the degree(s) that [...] ), where they intend to work after graduation (Question 10), and which languages they speak.1 3. Personal data 3.1 Sex In the first cohort, 70 percent of all respondents (7 answers) are female and 20 percent
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/18-sm-rda-gretzinger2008-gesamt.pdf
Perspektive. Hallstadt, 1995. Nienhüser, W., Langfristige demographische Veränderungen und Personalstrategien – Ein Problemaufriss und erste Hypothesen. Arbeitspapier, Arbeitskreis Betriebswirtchaftliche [...] sie Unternehmens-verhalten? in: Festing, M., Martin, A., Mayrhofer, W., Nienhüser, W., Hg., Personaltheorie als Beitrag zur Theorie der Unternehmung, München, 2004. 15 Oliver, A. L., Ebers, M., Networking
fileadmin/content/abteilungen/erziehungswissenschaft/dokumente/dokumente-fuer-studies/liste-anerkannter-weiterbildungseinrichtungen.pdf
.de e-mail: info@tannenfelde.de BBZ Berufsbildungszentrum der Wirtschaft Gesellschaft für Personalentwicklung mbH (gemeinnützig) Beethovenstr. 20 23556 Lübeck Tel.: 0451/871710, Fax: 0451/8717112 www.bbz [...] .de e-mail: info@tannenfelde.de BBZ Berufsbildungszentrum der Wirtschaft Gesellschaft für Personalentwicklung mbH (gemeinnützig) Beethovenstr. 20 23556 Lübeck Tel.: 0451/871710, Fax: 0451/8717112 www.bbz
https://www.europeanstudies.info/fileadmin/content/studiengaenge/europeanstudies/pictures/gdp-3/sankelmark-2012-seminar-report.pdf
with new ideas for further research through discussions that took place after each presentation. I personally enjoyed being in a friendly and professional environment of the seminar and left it with very useful [...] border without having experienced obstacles such as controls and checkpoints. She concluded that personal experience (e.g. direct, intensive or long-term contact) matters more, for overcoming prejudices [...] Border Region Tourin the framework of the Seminar: Back in the History of German – Danish Border. Personally I was very pleased with the outcome of the three-day seminar. The topic of a border region was
fileadmin/content/abteilungen/geographie/internationales/dokumente/studierende-berichten/report-university-ghana.pdf
The common washrooms were for some a difficulty, because men and women are not always separated. Personally, I never had a problem with sharing a washroom, even with men. But unfortunately, ISH 2 had serious [...] positive experience was to learn 9 something about the Ghanaian faith and contents of the bible. Personally, I accept every kind of faith and those discussions could have been very interesting if both parties [...] made even though I do not realise it right now, but I will in the future. I feel shaped due to my personal Ghana adventure in a very positive way. I was not sad when I left Germany but I will be when I leave
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/intrapreneurship.pdf
the parent company. Though personal factors such as motivation are always important in processes of change, future research should analyze more in-depth the specific personal factors necessary for successful [...] transformed into a new venture owned by Mittelrhein Verlag as parent company. However, it remained personally linked with the parent company because the CEO of the RZ online GmbH remained second-editor-in-chief [...] Media Business Studies politics, economics and culture, is for example famous for its high-class personal column. holtzbrinck networXs transferred this business model into online when it set up Parship
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/targeting.pdf
Siegel für Datenschutz zertifizieren lassen. In den USA ist die Onlinewerbeindustrie bestrebt, personali sierte Werbung in Zukunft einheitlich zu kennzeichnen (Vega 2010). Die „Digital Advertising Alliance“ [...] 2. Auflage, Waghäusel 2008, S. 286296. Abb. 6: „Adverti- sing Option Icon“ zur Kennzeich- nung personali- sierter Internet- werbung Quelle: Vega 2010 1/2011 MedienWirtschaft 21Praxisforum Hoffman, D. L