Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/klimaschutzkonzept-nordkirche.pdf
Inhaltsverzeichnis XII Integriertes Klimaschutzkonzept für die Nordkirche Universität Flensburg 6.9 Best-Practice ............................................................................................. [...] .................................................................................... 207 7.4 Best-Practice ............................................................................................. [...] ................................................................................... 226 8.10 Best-Practice .............................................................................................
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/konzept-masterplan-100-klimaschutz-fuer-flensburg.pdf
on und Durchführung regelmäßiger Netzwerktreffen zum gezielten Austausch von Erfahrungen und Best-Practice 16 Zusammenfassung MASTERPLAN 100 % KLIMASCHUTZ FLENSBURG Universität Flensburg Nachdem für die [...] ffen im Kreise der Unternehmen mit dem Ziel des gegenseitigen Austauschs von Erfahrungen und Best-Practice besteht. Es ist vorgese- hen, derartige Treffen ca. alle sechs Monate durchzuführen. Der Zeitbedarf [...] Klimapakt-Siegels durch den Bürgermeister (Foto) Energieeinsparung von 2 % / Jahr Ausgewählte Best-Practice Unternehmen KMU Einstiegsphase Mitte 2016 ABBLILDUNG 9-6: EINORDNUNG DER EINSTIEGSPHASE IN DIE
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/diskussionsbeitraege/eeg-reloaded-2014-online-version-004.pdf
ozent_erneuerbaren_Stromversorgung.pdf?__blob=publicationFile UBA (Umweltbundesamt) (2012): Best-‐Practice-‐Kostenansätze für Luftschadstoffe, Verkehr, Strom-‐ und Wärmeerzeugung. Anhang B der ‚Met
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/seu-working-paper-2-2012.pdf
debattiert, welche In- tegrationsstrategie für die Verwirklichung der europäischen Zielsetzung am besten geeignet ist: Ist es möglich, dass die EU, wenn sie um voraussichtlich 12 neue Mitglieder erweitert [...] fes.de/pdf- files/id/ipa/08454.pdf. Friedrich, Carl J. (1968): Trends of Federalism in Theory and Practice. New York, NY: Frederick A. Praeger Publishers. Friedrich, Carl J. (1972): Europa - Nation im Werden
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/seu-working-paper-3-2012.pdf
where obligatory rules are being implemented and where countries cannot exercise social dumping practices.” (Sakellaropoulos 2012, emphasis in original) Thus, it still makes sense to debate EU level social [...] Wohlfahrtsstaat und Markt als moralische Einrichtungen: Ein Kommen- tar. In: Meyer, Karl U. (Ed.): Die beste aller Welten? Marktliberalismus versus Wohlfahrtsstaat. Frank- furt/Main: Campus, 135–167. TEEC (1957):
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/seu-working-paper-8-2014.pdf
because they re- alized that they needed to be present, or because they themselves deemed this the best framework for attaining their policy objectives?’ (Kaiser and Meyer, 2013:8). Their specific orientations [...] ideas of the social in Europeanization processes and to analyze these ideas with respect to the practices of gaining and main- taining power to which they are connected. 5 Conclusion: The value of the
fileadmin/content/abteilungen/organisationspsychologie/dokumente/projekte/2010-07-31-projekt-gabi-abschlussbericht.pdf
working conditions, performance of elderly employees, differences in performance, hospital, nursing practice, care for the elderly, health pro- tection. 7 1 Einleitung 1.1 Der demografische Wandel in der [...] erarbeitet werden, welcher Bedarf an Neuanschaffungen sowie an Schulungen besteht. Daneben kann der beste Lagerungsort und der War- tungsbedarf für die jeweiligen Hilfsmittel ermittelt werden. Durch die Erfassung
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/klarissatxt/amle-march2015.pdf
transfer theory into higher education practice, we interpret our find- ings within the frame of Bourdieu’s (1979a: 76) “truly rational pedagogy” (see, “Contributions to Practice”). Moreover, we respond to the [...] (Bourdieu & Passeron, 1977: 89). Agents from differ- ent classes have varying relationships to practices in HE, and the offspring of the dominant, higher classes are favorably positioned to meet the re- [...] represents the immanent structure of the so- cial world [. . .], determining the chances of success for practices. Bourdieu (1997) distinguishes among four types of capital: Economic capital comprises physical
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/euf-working-paper-9-2015.pdf
1972). In Bourdieu’s theory of practice, strategies cannot be equated to rational choice or planned behavior (Ajzen, 1985; Becker, 1978). Strategies are simply practice and formed by an agent’s behavior; [...] group, the (not systematically tested) practice of avoiding social gatherings and dialogical learning styles may be interpreted as well-functioning advantageous practices and as strategy of succession for the [...] education in Europe, are contrasted with the assumptions outlined earlier. 4 Klarissa Lueg Student practices in the field of higher education: a Bourdieusian perspective Starting from Bourdieu’s theory of
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
methodological idea is that the analysis of photographs taken by the children and adolescents themselves best suits a culturally comparative research approach, because the different photographers’ perspectives [...] formalistic learning in schools follows a universalistic model worldwide (Adick, 1992), we know that practices of schooling correlate with the school’s local or national culture (cf. Rademacher, 2013: 163). [...] derive implications for the ongoing development considering the actual demands in education to ensure best possible conditions for every child’s development. References AGBENYEGA, J. (2007): Examining teacher’s