Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/15-leusing-hochschulenstandortfaktor.pdf
(Clermont, 1997). Wie auch Spehl et al. (2005) feststellen, haben unterschiedlich bezeichnete Effekte oft den gleichen Inhalt. Ob von direkten oder indirekten bzw. induzierten Effekten die Rede ist, wird durch [...] sowie den Umsatz in der Region erhöht. Theoretisch wiederholt sich diese indirekte Wirkung unendlich oft, in der Praxis ist jedoch zu beachten, dass die Stärke der Wirkungen in jeder Runde abnimmt und tendenziell [...] und Einkommenseffekte. Dieser Prozess der Wiederverausgabung wiederholt sich theoretisch unendlich oft. Zu beachten sind jedoch die Abflüsse in jeder Ausgabenrunde durch Importe, nichtregionale Vorleistungen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/17-marquardsen-deskriptivestatistik.pdf
BMBF, 2006, S.XI) „Eine kaufmännische Ausbildung vermittelt gewisse praktische Erfahrungen. Es wird oft unterstellt, dass solche Erfahrungen zu Vorteilen im späteren Beruf führen. Diese Einschätzung wird
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/21-gg-mt-teilhabeakademischebildung.pdf
berechneten ‚Entry Rates’, die beschreiben, welcher Anteil eines Jahrgangs ein Studium aufnimmt, sind oft Anlass zu Debatten über die (mangelhafte) Bildungsbeteiligung in Deutsch- land. Von einer hohen Bi [...] ‚Ingenieurwesen, Fertigung und Bauwesen’ erklären. Sondern er ist zumindest auf der absoluten Ebe- ne oft noch stärker, wo Frauen bereits relativ gut vertreten sind (Statistische Ämter des Bundes und der Länder
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/19-gg-regional-differentiation-febr2009.pdf
work quite differently in the neighboring nations. In the US, it is easier to find a job, but quite often with a very low wage, whereas in Canada social exclusion means finding no employment at all. Since
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/1-danish-german-research-paper-no-1.pdf
clusters that are often seen as valuable for regional development by public policy 5 actors. Therefore, regionally-based initiatives have focused increasingly on cluster development. However, often these public [...] actors? If yes: what do you exchange (e.g. Know-How, contacts, R&D activities, products)? If yes: how often does the exchange happen with these other companies/ institutions/ actors? With which companies/ [...] results)? If yes; with which companies/ institutions/ actors do you have such relationships? If yes: how often do you produce these outputs? End Do you have any (further) questions? Thank you very much for your
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/3-danish-german-research-paper-no-3.pdf
the minds of young leaders them- selves. The important point to remember is that these ideas are often rooted in gender-specific attributions.4 We are interested in determinants of objective ca- reer [...] of the population in most of the dimensions of the Big-Five construct (Figure 1). Their statements often re- veal lower neuroticism values – i.e. higher emotional stability – and cover agree- ableness and [...] the effect is significantly greater for women in statisti- cal terms. That means leaders work more often overtime than their colleagues not in a leading positions and female leaders work overtime to a greater
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/danish-german-working-paper-series/2-danish-german-research-paper-no.-2.pdf
the lecture podcasts made available. Most of the interviewed students (72.8%) already used 10 How often have you used the lecture podcasts so far? five times and more two to three times not at all, but [...] podcasts made available by the University of Flensburg to replay the lectures attended. The fear, often voiced by lecturers, that students might no longer attend classes but stay at home if lectures were [...] pe rc en ta nd m ea n va lu es ) 13 were asked in connection with the podcasts’ introduction how often, among other things, they attended classes. The findings show "that having podcast lectures available
fileadmin/content/abteilungen/erziehungswissenschaft/dokumente/dokumente-fuer-studies/zitieren-von-internetquellen.pdf
das – wenn einmal gedruckt – nicht ohne Weiteres veränderbar ist, kann eine Internetquelle beliebig oft neu gestaltet werden. Deshalb ist die Angabe der exakten Adresse sowie des Datums in der Fußnote u
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/2014-hinweise-zur-manuskriptgestaltung.pdf
sollte ein Thema immer auch in einer kontextuellen Betrachtung bearbeitet werden. Studierende fragen oft, in welcher Breite die Inhalte dargestellt werden sollen. Um dies festzulegen, können Sie sich an dem [...] auf die Länge der jeweiligen Kapitel oder Textteile. Die Ausführlichkeit der Darstellung ist sogar oft genau gegenläufig: je spezifischer das Thema wird und umso näher man sich mit der eigenen Fragestellung
fileadmin/content/abteilungen/gesundheit/abschlussarbeiten/kohorte-1/abstract-2010-haeuser-irmela.pdf
facilities. Financing the community related health promotion projects is settled by §20 SGB V and often realized within the scope of model supports. Because of limited financial possibilities according [...] to gather experience there. Children and adolescents should participate in planning and the design oft he project. When this research took place, the local project was financed both as private-public-p