Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/evb/wer-wir-sind/personen/dr-markus-gitter
Workshops & Tagungsmoderationen Auswahl 17.10.2023 - Zusammen mit Jonas Gebhardt: Workshop zum Thema "Social Media und Dialog-KI für die BO - Was Jugendliche und Schulpraktiker*innen wollen sollen?" im Rahmen
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/matteo-anastasio
internacional de ideas y Ferias internacionales del Libro , Instituto de Desarrollo Económico y Social (IDES) – Buenos Aires, 23. April 2019. Vortrag: "Escenificaciones de la literatura portuguesa en
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/dr-benjamin-inal
Atxaga", in: Reutner, Ursula/Schafroth, Elmar (Hg.): Political Correctness. Aspectos políticos, sociales, literarios y mediáticos de la censura lingüística. [Studia Romanica et Linguistica 38] Frankfurt
/friesisch/wer-wir-sind/prof-dr-nils-langer
Howard & Bernadette Watson. The social meanings of language, dialect, and accent. Journal of Sociolinguistics 2014b. Jaffe, Alexandra et al. (eds.) Orthography as social action. Language Policy 2014a. Messling
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/ehemalige/dr-karoline-heyder
s comunicativas en proceso de transformación? Estudios hispano-alemanes de chats, foros y redes sociales , Frankfurt am Main: Peter Lang (Studien zur Translation und Interkulturellen Kommunikation in der
/geschichte/personen/personen/dr-sebastien-tremblay
project shows how focusing on temporalities offers a reinterpretation of international solidarity and social movements. It simultaneously investigates how contestations within the liberal script, especially
/kunst/wer-wir-sind/leitung/rueckert-friederike-prof-dr
Kunst und Unterricht – Filme verstehen, H. 386, S. 32–34. Rückert, F. (2013): Homo sapiens – ein Social Spot. In: BDK Mitteilungen, H. 4, S. 4–6. Kühl, S.; Ludwig, J. & Rückert, F. (2015): Stadt.Raum.Zeit
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-ann-kathrin-stoltenhoff
Durchführung qualitativer Mehrebenenanalysen . In Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research , 23(2). https://doi.org/10.17169/fqs-22.2.3808 2022: [mit Caroline Grabensteiner]: Kultur-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Br
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-magnus-frank
in Germany – A Religious Movement within Transformation of the Welfare State, Discrimination and Social Inequalities (with Thomas Geier). Oral Presentation on 13th Conference of the European Sociological