/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/dr-ann-kathrin-stoltenhoff
18. Mai 2022: Questioning the Promise of Inclusion through Digitalisation in European Higher Education (Digital Lunchtime Lecture Series " Digitalisation of Education " of the project Partners in Mobility [...] mit Sylvia Nienhaus & Katja Zehbe | Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Lecture "Aesthetics of Inclusion. An Empirical Approach to School Websites" | EC ER 2021 Workshop (E-Learning): " Digitalisierung [...] wissenschaftlicher Publikationen seit 12/2021: Mitglied Editorial Board von International Journal of Education, Culture and Society (IJECS) Gutachten für wissenschaftliche Beiträge Zeitschrift Bausteine
/geschichte/personen/personen/prof-dr-uwe-danker-seniorprofessor
2015, S. 99-122. Bandits and the State: Robbers an the Authorities in the Holy Roman Empire in the Late Seventeenth and Early Eighteenth Centuries, in: Richard J. Evans (Hg.): The German Underworld. Deviants [...] Ostland und der Holocaust: Wahrnehmung, Rolle und Verarbeitung, in: Collaboration and Resistance During the Holocaust. Belarus, Estonia, Latvia, Lithuania, edt. by David Gaunt, Paul A. Levine, Laura Palosuo
/sport/kollegium/dr-nele-schlapkohl
i.org/10.1007/s40955-019-0128-x . Zugriff am 18.03.2019. Schlapkohl, N. & Raab, M. (2017). The importance of instructions in sport and exercise psychology. Sport and Exercise Psychology. From research [...] Hohmann, T. & Raab, M. (2012). Effects of instructions on performance outcome and movement patterns for novices and experts in table tennis. International Journal of Sport Psychology, 6, 522-541 Schlapkohl [...] culture. 12th European Congress of Sport Psychology (S. 224 – 228). Thessaly. Holzweg, M., Tielemann, N., Arnold, A. & Gerlach, E. (2007). Why international? (Possibilities of participation in an international
/geschichte/personen/personen/marie-theres-marx
Gesundheits- und Ernährungswissenschaften im Bachelor Bildungswissenschaften (B.A. 2016) und im Master of Education Lehramt an Sekundarschulen mit dem Schwerpunkt Sek I (M.Ed. 2018) 2013 Allgemeine Hochschulreife [...] steinischen Landespolizei in den 1960er Jahren im Überblick und anhand exemplarischer Biografien. The International School for Holocaust Studies, Seminar für Studierende und Anwärter:innen der Polizei
/sport/kollegium/juergen-schwier
für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 28, 3, 271-282 Schwier, J. (2008). Games and the contradictions of childhood. Agora. Para La Educación Fisica Y El Deporte 6, 109-118 Schwier, J. (2007). Soccer [...] Bielefeld: transcript Kilberth, V. & Schwier, J. (Eds.) (2019) Skateboarding between Subculture and the Olympics. A Youth Culture under Pressure from Commercialization and Sportification . Bielefeld: transcript [...] Subculture and Olympic Games. In Kilberth, V. & Schwier, J. (Eds.), Skateboarding between Subculture and the Olympics. A Youth Culture under Pressure from Commercialization and Sportification (pp. 15-33). Bielefeld:
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/prof-dr-eva-gugenberger
Monteagudo, Gabriel Rei-Doval). "The Galician Community in Argentina", Keynote-Vortrag, Symposium Survival and revitalization strategies of minority languages in the context of the nation state , Stirling University [...] Konzeptualisierung und Leitung des Semesterprogramms des Interdisziplinären Universitätslehrgangs Master of Arts in Latin American Studies an der Universität Wien (zusammen mit Elke Mader, Victoria Reitter und [...] Konzeptualisierung und Leitung des Semesterprogramms des Interdisziplinären Universitätslehrgangs Master of Arts in Latin American Studies an der Universität Wien (zusammen mit Kathrin Sartingen) 10/2009-3/2010:
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/prof-dr-margot-brink
and Continuities: Proceedings of the IVth International Colloquium on Christine de Pizan Glasgow 21-27 July 2000, published in honour of Liliane Dulac , Glasgow: University of Glasgow Press 2002, 141-154 [...] "KONTROVERS: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft", 8.- 9. März 2018 an der Universität Bremen. "EU-Gebiete in äußerster Randlage: Zur Repräsentation von Migration, Prekarität und Armut in den Literaturen [...] discours amoureux » – 21. - 27. Juli 2000, IVth International Colloquium on Christine de Pizan, University of Glasgow. "Konservative Kulturkritik? Die Lyrik von Michel Houellebecq" – September 2000, Frankromanistentag
/plurale-oekonomik/wer-wir-sind/david-j-petersen
durch Gesellschaft für Energie und Klimaschutz in Schleswig-Holstein (EKSH). Mehr Informationen . The green transition and economic polarization in Europe: a multi-level assessment with Germany and Poland [...] (2024). Putting sufficiency into practice. Transdisciplinary sufficiency research in urban development: The Hafen-Ost real-world laboratory in Flensburg, Germany. GAIA 33/S1(2024). https://doi.org/10.14512/gaia
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/meier-sternberg-michael-dr
Ethnography of Pupil Assessment in the Classroom Setting. In H.-H. Krüger, W. Helsper, G. Foljanty-Jost, R.-T. Kramer &M. Hummrich (Hrsg.), Family, School, Youth Culture - Networked Spaces of Education and [...] and Social Inequality from the Perspective of Pupil Research (S.163-178). Frankfurt a. M.: Peter Lang. • Breidenstein, G., Meier, M. & Zaborowski, K. U. (2007). Die Zeugnisausgabe zwischen Selektion und
/musik/wer-wir-sind/personen/hauptamtlich-lehrende/yvonne-rohling
che Mitarbeiterin Musikwissenschaft Veranstaltungen Nummer Titel Typ Semester 123038k A "Guide to the Orchestra" – kompositorische Konzepte der Musikvermittlung Seminar FrSe 2024 Vita Seit 03/2022 Wis