Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/geschichte/personen/personen/nina-paarmann
Gender Narrative? Case Studies from Ghana. In Bea Lundt, Gertrude Nkrumah (Eds.): Old Age, Gender and Social Security in Africa and Europe. In Bea Lundt, Gertrude Nkrumah. (übersetztes und überarbeitetes Manuskript
/philosophie/personen/prof-dr-anne-reichold
Department of Philosophy, Boston College, Boston September 2019 Research Professor an der New School for Social Research, New York Mai 2015 Visiting Scholar an der Northwestern University, Evanston, USA Seit 1
/geschichte/personen/personen/dr-silvester-kreisel
Lehrstuhl für Alte Geschichte an der Universität Würzburg 2009 - 2015 Studium der "Political and Social Studies" (Abschluss: B.A.) und der Geschichte (Abschluss: M.A.) an der Universität Würzburg 2007
/eum/wer-wir-sind/team/assoziierte-wissenschaftlerinnen/dr-konstantin-loeffler
energy systems. Renewable and Sustainable Energy Reviews 161(7642). Löffler, K. (2021): "Social discounting, social costs of carbon, and their use in energy system models", Research Letters, Vol. 16, 104005
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-anja-steinbach
IAIE Conference (mit Dr. Anh Dao Tran, University of Iceland) 07/2019 Social Innovation through Cooperation of School- and Social Pedagogical Settings in Primary Education. Vortrag auf der ECER Conference [...] Pädagogische Hochschule Zug und Jan Wolter; Universität Oldenburg) 09/2018 Leaving School: Impacts of social categories and power relations in reconstruction of educational biographies of adolescents in Iceland
/aundo/profil-personen/personen/ehemalige/dr-claudia-richter
educativa: Honduras como ejemplo de "Educación para todos". In Centro Universitario de Ciencias Sociales y Humanidades de la Universidad de Guadalajara: La interculturalidad como rasgo de la educación
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/andreas-tilch
Studium und Praktikum am Goldsmiths College der University of London (Studiengang: Race, Media and Social Justice/ Praktikum: am Lehrstuhl von Prof. Dr. Angela McRobbie im Department of Media & Communication) [...] einen reflexiven Gewaltbegriff [72 Absätze]. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 22(1), Art. 9 , doi.org/10.17169/fqs-22.1.3470 Tilch, Andreas (2020). "Wie wäre es eine
/musik/wer-wir-sind/personen/ehemalige-mitarbeitende/dr-ina-knoth
Universität Liverpool 06/2017 "Unheard Voices – Reflecting on Diaries as Sources for Social Music Historians", Data for the Social Historian of 18th-century English Music IMR Conference , 27. Juni 2017, Senate
/sozial-und-bildungsoekonomik/wer-wir-sind/personen/abteilungsleitung/prof-dr-gerd-groezinger
zus. mit Wenzel Matiaske), Marburg 2010 Europe and its Regions. The Usage of European Regionalized Social Science Data (Hrsg., zus. mit Katharina C. Spiess und Wenzel Matiaske), Cambridge 2008 Sozialkapital [...] 135 The direct and indirect impact of religion on well-being in Germany (zus. mit Wenzel Matiaske), Social Indicators Research (Online First DOI 10.1007/s11205-013-0308-9) Griechenland: Von den Amerikas lernen [...] Rat für Sozial- und Wirtschaftsdaten (Hrsg.), Developing the Research Data Infrastructure for the Social and Behaviorial Sciences in Germany and Beyond: Progress since 2001, Current Situation, and Future
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/jonathan-hanto
relapse to coal could put exporting countries and just transition processes at risk. Energy Research & Social Science, Vol. 97. https://doi.org/10.1016/j.erss.2023.102989 Hanto, J./ Schroth, A./ Krawielicki