/geschichte/personen/personen/dr-hannes-burkhardt
Holocaust in Erinnerungskulturen auf Facebook, Twitter, Pinterest und Instagram. Göttingen 2021. Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Neue Beiträge zu Theorie und Praxis. gemeinsame [...] auf Facebook, Twitter, Pinterest und Instagram. In: Bennewitz, Nadja / Burkhardt, Hannes (Hrsg.): Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Neue Beiträge zu Theorie und Praxis. Berlin u. a [...] http://www.hsozkult.de/conferencereport/id/tagungsberichte-6360 (Zugriff am 1.5.2018). Tagungsbericht: Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Einig in der Kontroverse. Fachtagung an der Frie
/sams/wer-wir-sind/team/martin-foerster
l sustainability . Journal of Environmental Economics and Policy 2021 Depression, Geschlecht und Gender . Schriftenreihe für erweiterte Replikationen, Crowdsourcing und empirische Theorieüberprüfung 2019 [...] Ascona, Switzerland) 30.04.2019: Depression und Geschlecht , "Fünf vor zwölf": 10-Minuten-Reihe des Gender-Netzwerks (Europa-Universität Flensburg) 26.09.2019: Depression, Geschlecht und gesellschaftliche
/sams/wer-wir-sind/projektmitarbeitende/elena-chechik
hellche.github.io/parenthood_HEI/] Gender wage gap estimation Analysis of the gender wage gap in 2010-2020 in Russia on two datasets • Estimation of adjusted and unadjusted gender wage gap on the data of the [...] nt_applications] Analysis of gender gaps in academic disciplines Based on PhD and DS dissertations data • Data preprocessing (data cleaning, imputing missing data, gender assignment), exploratory data [...] economists (survey, 2021-2022) • Chechik E. Parenthood and Gender in Russian Academia [in Russ.] Voprosy obrazovaniya, (In Press). • STI 2023. "Gender, Parenthood, and Academic Performance: Work-life and Work-work
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/jun-prof-dr-tamas-jules-fuetty
peer-reviewed Fütty, Tamás Jules (2024): "Hidden curriculum heteronormativity – binary gender subjectivation at school". In: Gender and Education ( englischsprachig im peer-review Prozess). Fütty, Tamás Jules/ [...] Fedorchenko/Mart Busche (2024): "Critical agency – creating gender inclusive schools" In: Bustillos Morales, Jessie (Hg.): "Questioning Gender Politics: Contextualising the Future of Education and Schooling [...] "Geschlecht im Kontext Schule – New Gender, Old School?", Barbara Budrich Verlag Opladen. Fütty, Tamás Jules/ Ayla Fedorchenko/Sannik Ben Dehler/ Mart Busche (2026): "Gender 3.0 – Geschlechtervielfalt in der
- Diese Seite in anderen Bereichen
-
/sams/wer-wir-sind/team/florian-hertel
Class, Race and Gender in Europe. Kolloquium "Analytische Soziologie" (Prof.in Auspurg/Prof. Brüderl), LMU München, 24. Juni. Intersecting Inequalities? Stratification by Class, Race and Gender in Europe. [...] Meeting 2022, LSE London, 21. April. Intersectional inequality? Stratification by Class, Race and Gender in Europe, RC28 Spring Meeting 2022, LSE London, 21. April. Social States and Income Inequality: [...] Conference 2021, London, 8. Oktober. Intersecting Inequalities? Stratification by race, class and gender in Europe, 15th ESA Conference 2021 "Sociological Knowledges for Alternative Futures", Barcelona
/sams/wer-wir-sind/team/lara-minkus
Nicolai Gröpler and Sonja Drobnič (2022): The significance of occupations, family responsibilities, and gender for working from home: Lessons from COVID-19, PLOSone 17(6): e0266393. Minkus, Lara and Sonja Drobnič [...] Weser-Kurier, taz, Bremen Zwei, RND (DE) Waitkus, Nora and Lara Minkus (2021): Investigating the Gender Wealth Gap Across Occupational Classes, Feminist Economics, 27(4): 114-147.- Winner: RC28 Travel [...] Demography * Coverage: Ärzte Zeitung, Wize.life (DE) Minkus, Lara and Anne Busch-Heizmann (2020): Gender Wage Inequalities Between Historical Heritage and Structural Adjustments: A German-German Comparison
/philosophie/personen/prof-dr-yvonne-foerster
Culture Phenomenology Aesthetics Areas of Specialization Fashion Theory (Wearables, Body Enhancement, Gender) Philosophical Posthumanism Theories of Embodiment (human and artificial cognition) Image Theory
/ipe/wer-wir-sind/das-team/sophie-costanza-bleuel
Sophie Costanza Bleuel M.A. Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon +49 461 805 2626 Fax +49 461 805 2670 E-Mail sophie.costanza.bleuel -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.d
/ices/wer-wir-sind/personen/wissenschaftliche-mitarbeiter/monika-verbalyte
first. Wallaschek , Stefan; Verbalyte, Monika ; Eigmüller, Monika (2024) : Cleavage theory meets gender equality: examining party positions in Germany . in: European Politics and Society, Online first [...] Aleksandra; Sorci, Giuliana; Trenz, Hans-Jörg; Eigmüller, Monika (2022): Same Same but Different? Gender Politics and (Trans-)National Value Contestation in Europe on Twitter. in: Politics and Governance
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/nies-martin-prof-dr
"Culture-Clash-Komödien der Gegenwart: Konzeptionen von Transkulturalität, Intrakulturalität und Gender in Türkisch für Anfänger, Fack ju Göhte und Zwei Familien auf der Palme". In: Martin Nies (Hg.).
- Diese Seite in anderen Bereichen
-