Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/gender-inequalities-across-europe-and-the-relevance-of-social-media
Gender inequalities across Europe and the relevance of social media Vorlesen The project will explore the importance of social media platforms for public debates on gender equality policies. By looking [...] with like-minded actors or sharing information. Kurzübersicht Stichworte Gender inequalities, social media platforms, gender equality issues Laufzeit 01.03.2023 - 31.07.2023 Institution der EUF Inter [...] looking at various platforms, different gender equality issues and across different countries, the main goal is to map the research field, identify current gaps and challenges in conducting such empirical research
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/sexdiversity
that constitute gender relations: an exclusively binary legal gender category matrix ignores the human rights of some citizens and must be given up. Their gender identities beyond the gender binary are now [...] Federal Constitutional Court (FCC) of October 2017 on a "third legal gender category" has potentially far-reaching consequences for both gender-categorised law and the norms of medical practice, in particular [...] non-binary gender identities are fully recognised and respected. We will use qualitative social research methodology, a hermeneutic-phenomenological approach to empirical ethics, and critical legal gender analyses
/ices/projekte/education-labour-market-social-inequality/accessplus
rte politische Ordnung verstehen. Kurzübersicht Stichworte Soziale Rechte, soziale Ungleichheit, Gender, Migration Laufzeit 01.08.2021 - 31.07.2024 Institutionen der EUF Seminar für Soziologie , Inter
/zebuss/forschung/projekte/aktuelle-projekte/nwg-gender-30-in-der-schule
Nachwuchsforschungsgruppe „Gender 3.0 in der Schule: Herausforderungen und Handlungsbedarfe im Bereich Lehrkräfteausbildung zur Anerkennung von Gender-Diversität unter besonderer Berücksichtigung des [...] Fedorchenko/Mart Busche (2024): "Critical agency – creating gender inklusive schools" In: Bustillos Morales, Jessie (Hg.): "Questioning Gender Politics: Contextualising the Future of Education and Schooling [...] Schule und gleichberechtigter Bildungsteilhabe. Poster zum Download Poster Gender 3.0 in der Schule 28.11.2022 218 KB (PDF) Poster Gender 3.0 in der Schule Download Projektkooperationen Akademie Waldschlösschen
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/geschlechterpolitik-und-anti-gender-diskurse
Geschlechterpolitik und (Anti-)Gender-Diskurse – Zwischen Fortschritt und Regression. Eine vergleichende Diskurs- und Policyanalyse in vier europäischen Ländern Vorlesen Die konstatierte Krise der westlichen
/aundo/forschung/forschungsprojekte/the-liberating-forces-of-satire
to show that satire can have political and ethical consequences as a liberating force for ethnic, gender and class minorities depending on the contexts that produce and receive it. Its contributions will [...] to show that satire can have political and ethical consequences as a liberating force for ethnic, gender and class minorities depending on the contexts that produce and receive it. Its contributions will [...] pioneer new perspectives in understanding the dynamics of interpretation. Race and ethnicity studies, gender studies, Marxism and environmental humanities will be employed within the general framework of c
/zebuss/forschung/projekte/abgeschlossene-projekte/safersexting
interpretierbare visuelle Selbstdarstellungen. In: GENDER – Zeitschrift für Geschlecht, Kultur und Gesellschaft, 13(3), 106–121. https://doi.org/10.3224/gender.v13i3.08 Witz, Christina (2021): Jugendliches
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/geschlechtergerechtigkeit-in-der-geographie
Deutschen Forschungsgesellschaft umgesetzt werden und formuliert Handlungsempfehlungen zum Abbau des Gender Gaps für die einzelne Statusgruppen. Kurzübersicht Stichworte Geschlechterverhältnisse, Geographie
/diversity/forschung/projekte/bildung-in-zeiten-von-antifeminismus
Bildung in Zeiten von Antifeminismus Vorlesen Im Rahmen dieses Dissertationsprojekts wird die öffentliche Diskussion um die Thematisierung von geschlechtlicher und sexueller Vielfalt in Bildungsplänen
/zebuss/forschung/projekte/abgeschlossene-projekte/ufas-1
werden. UFaS fragt, in welchem Übersetzungsprozess soziale Ungleichheiten entlang von Kategorien wie 'Gender', sozioökonomischer Status, Ethnizität oder Behinderung auf der Makroebene zur Mikroebenen schul-