Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-marion-pollmanns/dfg-projekt-zur-schulprogrammarbeit-innere-schulreform-durch-kriseninduktion
DFG-Projekt zur Schulprogrammarbeit: Innere Schulreform durch Kriseninduktion? Vorlesen Die Analyse aktueller Entwicklungen der Schule fokussieren wir auf die Bemühungen zur inneren Schulreform. Bunde
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-marion-pollmanns/unterrichten-und-aneignen-eine-paedagogisch-rekonstruktive-analyse-von-unterricht
Unterrichten und Aneignen. Eine pädagogisch-rekonstruktive Analyse von Unterricht Vorlesen Das Projekt zielt auf die pädagogische Rekonstruktion des Zusammenhangs zwischen dem Unterrichten einer Lehrp
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde/sexualitaetskonzepte-von-maennlichen-jugendlichen-im-internationalen-vergleich
(Uni Kiel) Konrad Weller (FH Merseburg) Beate Proll (LI Hamburg) Finanzierung Japan Society for the Promotion of Science
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/laufende-projekte/studienmotivation-von-lehramtsstudierenden-im-ersten-semester-1
2022 Paneldaten auswerten zu können. Zudem ist eine internationale Vergleichsstudie mit University of Education in Winneba (Ghana) in Vorbereitung. Des Weiteren sind zu ausgewählten Themen vertiefende
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/abgeschlossene-projekte/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
Childhood, and the Future – cross-cultural perspectives . Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. Kleeberg-Niepage, Andrea (2020): The socio-cultural context of young people’s images of the future: [...] people’s perceptions of the future from a cultural comparative perspective" an der University of education, Winneba (Ghana) März 2016: Internationale Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African [...] ner/innen zum Thema "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) Publikationen : Kleeberg-Niepage, Andrea
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/dfg-projekt-individualisierung-und-kontrolle-eine-praxeologische-untersuchung-zum-geoeffneten-unterricht-in-der-grundschule
DFG-Projekt "Individualisierung und Kontrolle. Eine praxeologische Untersuchung zum geöffneten Unterricht in der Grundschule" Vorlesen Das Forschungsvorhaben zielt auf die Analyse der Praxis “geöffnet
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/zukunftsvorstellungen-von-kindern-und-jugendlichen-im-interkulturellen-vergleich
ner/innen zum Thema "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) März 2015: Workshop mit Prof. Dr. Ulrike [...] 2. März 2016: Tagung zum Thema "Childhood, Children and the Future: African and European perspectives in the 21st century" an der University of education, Winneba, Ghana (s. https://www.uni-flensburg. [...] gemeinsamen Workshop "Children‘s and young people‘s perceptions of the future from a cultural comparative perspective an der University of education, Winneba (Ghana) € 498 anteilige Förderung eines Workshops
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/geschlecht-und-qualifikation
Academus Consultadoria University of Patras, Laboratory of Sociology and Education University of Surrey, School of Educational Studies University of Jyväskylä, Department of Education Finanzierung Kommission
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/wieder-eingliederung
journal) of Re-enter problematic in Finland and participating countries, 3/2000 Paper presentation of the Re-enter-project in the annual conference of the Finnish Youth Research Society and the TUHTI-Network [...] Presentation of the Re-enter project for professors, master and doctoral students. Karen Evans, Wiebke Petersen Booklet with all the Portuguese papers of the Project, as well as the interim and the final report [...] Tecnologia University of Patras University of Surrey, School of Educational Studies Katholieke Universiteit Leuven, Hoger Instituut voor de Arbeid University of Jyväskylä, Department of Education Finanzierung
/biat/forschung/forschungsprojekte/berufspaedagogik/re-integration
ng a wide range of actors in the field) Carrying out the full amount of interviews and observation of activities of participants (both at the beginning and at the finishing time of the schemes) Evaluating [...] much emphasis is put on the reduction of youth unemployment and the improvement of school to VET transition. Many of the established re-integration programmes refer to the shift of paradigms in learning [...] systems the specificity of the Leonardo programme will be of great help in achieving the objectives. Workplan and timescale Year 1 Developing a common concept of the three-level analysis Exploration of soc