Aktive Filter:
Alle Filter entfernen
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/lesekreis/pistor-2019-code-of-capital.pdf
their promises to compensate it. Trading on credit, however, was the company’s business model. To protect the model and its profitability, which the new capital adequacy rules threatened to reduce or even [...] that bore close to the highest risk. It flies in the face of a business model that has been characterized as a “pass- through model,” which means that the originators or buyers of mortgages do not hold risky [...] UNCITRAL Model Law on Arbitration, which was first adopted in 1985 and was last amended in 2006; available online at http:// www .uncitral .org /uncitral /en /uncitral _texts /arbitration /1985Model _arbitration
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/projekte/persoenlichkeitbildung-in-der-schule-potenzial-oder-problemfall.pdf
Jürgen Budde/ Nora Weuster Persönlichkeitsbildung in der Schule. Potential oder Problemfall? Zusammenfassung: ‚Gute Schulen‘ sehen sich – auch durch die Verlagerung von Lebenswelten von Kindern und Ju
fileadmin/content/abteilungen/daf-daz/dokumente/studium-und-lehre/pentagramm.pdf
Diana Maak 2010 | Pentagramm model 1 1 Das Pentagramm1 Das Pentagrammmodel soll dir dabei helfen, deine Arbeit (Hausarbeit, Bachelor-Arbeit o.ä.) zu strukturieren und sowohl dir als auch deinem Betreuer/deiner [...] Aufbau der Arbeit: Wie fragst du?/ Wie untersuchst du deine Fragen? Diana Maak 2010 | Pentagramm model 2 2 Erläuterungen: Zu Eckstein 1: In der Regel ist die Problemformulierung sehr kurz (1-10 Zeilen)
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2019/pdf-redaktionsfassung-fuer-veroeffentlichung-der-aenderungssatzung-zur-gpo-2015-nach-streichung-.pdf
Satzung zur Änderung der Gemeinsamen Prüfungs-und Studienordnung GPO (Satzung) der Europa-Universität Flensburg für die Studiengänge Bildungswissenschaften mit dem Abschluss Bachelor of Arts sowie Leh
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/forschung/59.-dge-kongress/p-7-3-dge2022.pdf
PowerPoint-Präsentation Peer-Education-Ansätze zur besseren Erreichbarkeit Jugendlicher und junger Erwachsener im IN FORM-Projekt „KlimaFood - Lebensweltorientierte klimafreundliche und gesundheitsför
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/ottaviani-celeste-a-temple-in-a-science-museum.-object-biography-of-gerzabeck-s-zuendmaschine.pdf
instruments, the model is no longer adequate to grasp their richness and fails in capturing their significant and characteristic aspects. Therefore, it is necessary to improve the Winterthur model and recognize [...] Museum in Munich (inventory no. 1271). The starting point for the object analysis is the Fleming’s model (1974) characterized by the following steps: identification, evaluation, cultural analysis, interpretation [...] obtained through an active interaction with the object. Thanks to this “corrected” and “adjusted” model, the Zündmaschine is discovered to be a table lighter that exploits an electric spark to ignite hydrogen
fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/aktuell/otepka-achtsamkeit-resilienz-ringvorlesung-mara-2023.pdf
führen (z.B. Trealeven, 2019) Das Resilienz-Modell für Gemeinschaften CRM® THE COMMUNITY RESILIENCY MODEL von ELAINE MILLER-KARAS, LCSW www.traumaresourceinstitute.com ©TRI/MILLER-KARAS 2023 Persönliche Einflüsse [...] living.“ (Miller-Karas, 2019) Das Resilienz-Modell für Gemeinschaften CRM® THE COMMUNITY RESILIENCY MODEL von ELAINE MILLER-KARAS, LCSW www.traumaresourceinstitute.com ©TRI/MILLER-KARAS 2023 Resilienz Mitgefühl [...] individuelles und kollektives Leiden anerkennen AKTIVITÄTEN DES TÄGLICHEN LEBENS Das Community Resiliency Model unabhängig vom Alter unabhängig vom kulturellen Kontext mit unterschiedlichen Fähigkeiten/Fertigkeiten
fileadmin/content/projekte/globales-lernen/dokumente/orientierungsrahmen-globale-entwicklung-2016.pdf
Orientierungsrahmen für den Lernbereich Globale Entwicklung Ein Beitrag zum Weltaktionsprogramm Globale Entwicklung Orientierungsrahmen für den Lernbereich Orientierungsrahmen für den Lernbereich Glob
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/options-for-development-of-community-wind-energy-projects-in-the-north-isles-of-shetland-2007-.pdf
Stage 3 – Energisation Process - Stage 4 – Synchronisation Process - Stage 5 – Compliance Testing and Model Validation - Stage 6 – Final Operational Notification Part B ‐ Chapter 4: Maximising electricity
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/forschungsergebnisse/openmodsh-endbericht-1.pdf
for energy model classification with respect to the generality of the categories. In the case of energy system models, various options of classifying models exist, though there are ‘few models – if any – [...] energy models are registered [14]. Contrary to increasing model transparency, publishing solely aggregated results of energy system models is still a common procedure. For instance, a list of models used [...] designed to build specific models of one model family or type by the use of predefined sets of equations (e.g. bottom up linear optimization based models). The URBS model generator written in GAMS is a