/schulpaedagogik/arbeitsbereiche/professur-schulpaedagogik/prof-dr-horst-biedermann/publikationen
Lehrerbildung, Universität Basel (CH), 20. - 22. Juni 2011. Biedermann, Horst & Oser, Fritz (2011). Rasch based proficiency-levels as mixture of both, civic and moral knowledge and thinking. Annual Meeting of the
/schulpaedagogik/arbeitsbereiche/professur-schulpaedagogik/prof-dr-horst-biedermann/publikationen/referate
Lehrerbildung, Universität Basel (CH), 20. - 22. Juni 2011. Biedermann, Horst & Oser, Fritz (2011). Rasch based proficiency-levels as mixture of both, civic and moral knowledge and thinking. Annual Meeting of the
/erziehungswissenschaften/veranstaltungen
chaften promoviert. In Forschung und Lehre beschäftigt er sich mit Wissenschaftsdidaktik, Design-Based Research und Higher Education in der Informatik. 4.6.24 Annekatrin Bock (Uni Vechta) KI in der schulischen
/soziologie/forschung
to our understanding of the formation of pro-European attitudes by studying the role of experience-based Europeanness. Förderung: Volkswagenstiftung Publikationen Eigmüller, Monika/Trenz, Hans-Jörg (2020)
/englisch/englisch-studieren-formales/studienvoraussetzungen
System): 6,5 (Total Score) d) TOEFL iBT (Test of English as a Foreign Language): 90 Punkte (internet-based). Bitte beachten Sie die Mindestpunktzahl bzw. Mindestnote, die Sie in dem jeweiligen Test erreichen [...] eine Reihe an unterschiedlichen Sprachtests an. Hier müssen Sie auf die Kennzeichnung iBT ( internet-based test ) achten. Beim IELTS Test vom British Council muss es der "Academic" sein. Die Sprachtests von [...] System): 6,5 (Total Score) d) TOEFL iBT (Test of English as a Foreign Language): 90 Punkte (internet-based). Das zum Nachweis der Sprachkenntnisse vorgelegte Zertifikat darf nicht älter als zwei Jahre sein
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/jaekel-olaf-prof-dr/publikationen
7-14. 2017 (zusammen mit Holger Limberg): "Studying EFL classrooms: Empirical research and practice-based application", in: Stella Neumann (Hg.) English and American Studies in German 2017: A Supplement to
/widi/forschung/publikationen
40/2009, S. 36-45. Ebbers, Ilona / Krämer-Gerdes, Claudia / Schulte, Reinhard / Seitz, Miriam: Activity-based start-up simulations in Entrepreneurship Education at the German Universities. In: Electronic Journal [...] Ilona / Mikkelsen, Kirsten: Social Entrepreneurship Education an Schulen – Anwendung des Design-Based Reserach Ansatzes zur Entwicklung von innovativem Unterrichtsmaterial. In: Arndt, Holger (Hrsg.): [...] Ebbers, Ilona /Mikkelsen, Kirsten: Social Entrepreneurship Education an Schulen – Anwendung des Design-Based Research Ansatzes zur Entwicklung von innovativem Unterrichtsmaterial, In: Arndt, Holger: Perspektiven
/eem/de/the-meng-programme/contents/international-class
in a rural community development situation. The module follows the typical phases of the project based learning approach. The first two steps take place in the preparation seminar during the winter term:
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/haschemi-yekani-elahe-prof-dr/research
Narrative Patterns of Masculinities in English Colonial and Postcolonial Literature, Photography and Film Based on the supposition that the often-cited discourse of "the crisis of masculinity" is privileged in [...] colonial and postcolonial crises of masculinity in modern and postmodern times, respectively, is not based on the assumption that masculinity is, in fact, in crisis. Rather the analysis foregrounds the rise
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/machat-sibylle-dr/research
such as illustrated children's books, movies, television shows and art as well as in partially image-based media such as newspaper & journal articles and image-free narrative space travel works of both fact