fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/admission/daad-programmbroschu-re-entwicklungsbezogene-studienga-nge-23-24-web.pdf
of 2.5 or higher or an ECTS grade of A or B. • If an applicant has earned a first degree in a programme that consisted of less than 210 ECTS points or had a standard period of study of less than seven [...] REQUIREMENTS • undergraduate degree (at least B.Sc. or equivalent) in a suitable field, earned at a state or a state-recognized institution of higher education with a final cumulative grade of “satisfactory [...] institutions such as a water purification plant, a waste management plant, a mental health center, a refugee center and the district of Vauban. Structure: The MSc GUH course is a one-year, full-time,
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/uni-flensburg-meng-eum-selbstbericht.pdf
Graden Bachelor of Arts (B.A.), Bachelor of Science (B.Sc.), Bachelor of Engineering (B.Eng.), Bachelor of Laws (LL.B.), Bachelor of fine Arts (B.F.A) oder Bachelor of Music (B. Mus.) ab. 8.4.2 Master Der [...] Graden Bachelor of Arts (B.A.), Bachelor of Science (B.Sc.), Bachelor of Engineering (B.Eng.), Bachelor of Laws (LL.B.), Bachelor of fine Arts (B.F.A) oder Bachelor of Music (B. Mus.) ab. 8.4.2 Master Der [...] years) lead to Bakkalaure- us/Bachelor degrees (B.A., B.Sc., B.Eng., LL.B.). Graduate second degree programmes (1 to 2 years) lead to Magister/Master degrees (M.A., M.Sc., M.Eng., LL.M.). Both may be awarded
fileadmin/content/projekte/globales-lernen/dokumente/orientierungsrahmen-globale-entwicklung-2016.pdf
der Ergebnisse. Aufgaben A. Lead-in We are going to do a project on a special Indian theme. (a) What idea do you have of India? What do you know about the people living there? (b) Read what young Adivasi [...] „europäische Aufteilung Afrikas“ um 1914 (M 1a) und die Grenzen der heutigen afrikanischen Staaten126 zeigen (M 1b). a) Vergleicht zuerst die drei Karten (M 1, M 1a und M 1b) und berücksichtigt dabei besonders [...] D.S., Salganik, L.H. (Hrsg. 2003): Key competencies for a successful life and a well-functioning society, Göttingen Scheunpflug, A., Asbrand, B. (2006): Global Education and education for sustainability
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/dokumente/gendersensible-sprache/apuz-2022-05-07-online.pdf
https://doi.org/10.1515/zfgl.33.2-3.212 http://www.spiegel.de/a-846e042d-dfa9-4077-a16d-9adb2f258322 http://www.spiegel.de/a-846e042d-dfa9-4077-a16d-9adb2f258322 https://doi.org/10.1515/zgl-2018-0016 https://doi [...] die ersten beiden Stufen sprachlicher Kompeten- zen (A1 und A2) als „elementare Sprachverwen- dung“ (basic user). Die folgenden beiden Stufen B1 und B2 werden als Stufen der „selbstständigen Sprachverwendung“ [...] Schriftzeichen wie das „Sternchen“. 03 Vgl. Marie Gustaffson Sendén/Emma A. Bäck/Anna Lind- qvist, Introducing a Gender-Neutral Pronoun in a Natural Gen- der Language: The Influence of Time on Attitudes and Behavior
/kurs/wer-wir-sind/satzung/geschaeftsfuehrung
/kurs/wer-wir-sind/satzung/mitglieder
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe
Sekundarstufe Informationen und Geschichten Biodiversität in Kolumbien Haie Kiwi Salzwiese - Ringelgans Sibirischer Tiger Tasmanischer Teufel - Tumorerkrankung Wolf Übungen Europäischer Nerz Flussdelf
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/sumatratiger
Sumatratiger Vorlesen Die SuS lernen den Sumatratiger als bedrohte Art sowie Möglichkeiten für seinen Schutz kennen. Unterrichtsmaterialien steckbrief.pdf 16.07.2015 207 KB (PDF) Download spiel.pdf 16
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/kiwi
Kiwi Vorlesen Die SuS lernen den Kiwi als bedrohte Art kennen. Unterrichtsmaterialien lehrerinformation-kiwi.pdf 16.07.2015 377 KB (PDF) Download informationstext-kiwi.pdf 16.07.2015 390 KB (PDF) Down
/tmeuf/nach-themen/bedrohte-arten/zielgruppe-lernende/sekundarstufe/neobiota
Neobiota Vorlesen Die SuS bekommen einen Einblick in das Thema Neobiota und lernen einige Neobiota kennen. Unterrichtsmaterialien neobiota-komplett.pdf 16.07.2015 1 MB (PDF) Download