/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/lebenswelten-und-lebensthemen
Rekonstruktion von Lebenswelten und Lebensthemen von Kindern und Jugendlichen mit Förderbedarf in der emotionalen und sozialen Entwicklung im Kontext Schule Vorlesen Rekonstruktion von Lebenswelten un
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/lebensweltorientierte-paedagogik-und-didaktik
Entwicklung einer lebensweltorientierten Pädagogik und Didaktik für die schulische Förderung von Kindern und Jugendlichen im Schwerpunkt emotionale und soziale Entwicklung Vorlesen Entwicklung einer l
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/complex-picture-composition
Stepping up to Complex Picture Composition: How Adolescent Students with Emotional and Behavioral Difficulties Succeed at Picture Making with Movable Layout Technique Vorlesen Movable Layout Technique
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/how-a-practitioner-thinks-in-action
How a Practitioner Thinks in Action: Shaping Pedagogical and Didactic Strategies for Students with Emotional and Behavioral Difficulties through Textual Analysis of a Teacher´s Journal Vorlesen An exp
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/implementing-school-wide-positive-behavioral-interventions-and-supports-pbis
Implementing School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) in German Schools: The Challenge of Knowledge Politics, Education Cultures and Teacher Perspectives Vorlesen Lässt sich `
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/the-training-room-program
The “Training Room Program” in German Schools: A critical Program Evaluation Vorlesen Since 2003, the `Training Room´ Program (TRP), a time-out model that is based on the American `Responsible Thinkin
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/active-learning-space
How Transatlantic Workshops and Field Trips Can Make German-American University-Partnerships an Active Learning Space Vorlesen Ten-day workshops and field trips had a key role in the partnership betwe
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/a-case-study-from-pre-service-teacher-education
Professional Growth through Guided Autobiographical Reflection: A Case Study from Pre-Service Teacher Education Vorlesen A growing body of theoretical, anecdotal, and empirical research describes the
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/exploring-the-personal-life-story-and-family-history
Exploring the Personal Life Story and Family History: Results from an Inter-generational Narrative Learning Project with Older Adults in South Westphalia Vorlesen Using qualitative interviews, focus g
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/cultural-mapping
economic level, in Berlin and its diverse quarters? Link: https://www.youtube.com/channel/UCelHRdGc2TqOMRslk2oBZGg Verantwortlich Prof. Dr. habil. Joachim Bröcher joachim.broecher -TextEinschliesslichBind