https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/rutherford-story-de.pdf
was edited by Cathrine Froese Klassen and was translated by Vanessa Schmid and it is based, in part, on Historical Background: Atoms written by Peter Heering and on Biography: Ernes Rutherford, 1 st Baron [...] Ernest Rutherford and the Atom. London: Priory Press Limited. Niaz, M. (1998). From cathode rays to alpha particles to quantum of action: A rational reconstruction of struc- ture of the atom and its implications [...] York, N.Y.: W. W. Norton & Company, Inc. Rutherford, E. (1911). The scattering of alpha and beta particles by matter and the structure of the atom. Philo- sophical Magazine, 21, 669–688. Wilson, D. (1983)
fileadmin/content/institute/romanistik/dokumente/projekte/expositions/rueckseite.pdf
Rhein (Europa-Universität Flensburg) 14:30 Reading a literary mind map through European exhibitions and museums Maria Gregorio (International Council of Museums/International Committee for Literary Museums [...] im Rahmen der ICES-Lectures 15:15 Jane Austen in 41 objects or how literary museums narrate authors and their works Prof. Dr. Barbara Schaff (Georg-August-Universität Göttingen) 16:00 Kaffeepause 16:30 Vom [...] zwischen Literatur(wissen- schaft) und Museum Vanessa Zeissig (Hochschule für bildende Künste Hamburg) 20:00 Gemeinsames Abendessen 9:00 Architektur vs. Literatur? Die Inszenierung spanischer Klassiker im
fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/aktuell/rotter-pim-folien-ringvorlesung.pdf
Batstone Rob (Hg.): Sociocognitive Approaches to language learning and language use. Oxford. S. 24–39. • Behrens, Heike (2009): Usage-based and emergentist approaches to language acquisition. In: Linguistics [...] "It is not an exaggeration to suggest that classroom talk determines whether or not children learn, and their ultimate feelings of self-worth as learners. Talk is how education happens." (Gibbons, 2015:94) [...] Modell der Salutogenese – Diskussionsstand und Stellenwert. Köln: BZgA. • Ellis, Nick C. „Cognitive and Social Aspects of Learning from Usage“. Usage-based perspectives ond Second Language Learning, her
fileadmin/content/projekte/rv-phaenomenta/dokumente/downloads/ringvorlesung-wahrheit-hese23-stiegel-praesentation.pdf
Marron, N. & Ceulemans, R. (2007) Variability in Populus leaf anatomy and morphology in relation to canopy position, biomass production, and varietal taxon. Annals of Forest Science, 64, 521–532. BMEL (2021) [...] Read, J. & Sanson, G.D. (2006) Changes in resource concentration and defence during leaf development in a tough-leaved (Nothofagus moorei) and soft-leaved (Toona ciliata) species. Oecologia, 148, 583–592. [...] of herbivores and herbivory to management in temperate European beech. PLOS ONE, 9, e104876. Neves, F.S., Silva, J.O., Espírito-Santo, M.M. & Fernandes, G.W. (2014) Insect herbivores and leaf damage along
fileadmin/content/portal/forschung/dokumente/promotion/rig-doing-a-phd-barrierefrei.pdf
supervisor’s research field and that you know what to expect Be concise, but also be precise and informative: your potential supervisor will normally be very busy and get many emails and letters every day Be [...] new languages and I try to fully immerse myself in the German language with German lessons, the radio and movies, and I even take classes at the gym in German. I’ve embraced the language and feel more i [...] cities and towns collect this data and make it available online. KEEPING AN OPEN MIND Though your friends and families back home may still seem within easy reach these days thanks to WhatsApp and Skype
fileadmin/content/abteilungen/inklusion/dokumente/downloads/richtlinien-wiss-arbeiten-bearbeitung-2020-1.0.pdf
und an aktueller Literatur - das Projekt hat ein Produkt mit „Gebrauchs- und/oder Mitteilungswert“ 20 Projektpräsentation - verdeutlicht die Fragestellung oder das Problem - vermittelt die pers., berufl [...] Ein Exposé ist ein Plan/Entwurf für Ihre spätere Arbeit. Beachten Sie: Ein Plan kann sich auch noch ändern. Es stellt eine kurze Zusammenfassung des Forschungsvorhabens dar, das nur auf die wichtigsten Aspekte
fileadmin/content/abteilungen/management/dokumente/downloads/richtlinien-fuer-wiss-arbeiten-stand-november-2013.pdf
labored under the delusion that there is something called laissez faire and that once there are in place ‚efficient‘ property rights and the rule of law the economy will perform well without further adjustment” [...] Hausarbeit: nach Angabe des Dozenten/ der Dozentin Bachelorarbeit: 60 +/- 10 Seiten Masterarbeit: 80+/- 20 Seiten Sprache Legen Sie Wert auf korrekte Orthographie, Zeichensetzung und eine angemessene und f
fileadmin/content/seminare/geschichte/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/rez-zfg-slk.pdf
Last Man Takes LSD: Foucault and the End of Revolu- tion. Verso Books, London/New York 2021, x, 242 S. Michel Foucault ist ohne Zweifel einer der einflussreichsten Denker des 20. Jahrhun- derts; seine Arbeiten [...] Last Man Takes LSD: Foucault and the End of Revolu- tion. Verso Books, London/New York 2021, x, 242 S. Michel Foucault ist ohne Zweifel einer der einflussreichsten Denker des 20. Jahrhun derts; seine Arbeiten
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2018/redaktionsfassung-zur-veroefftlng-2-studgnguebergrfnde-stzng-vom-19-02-2018-nach-senat-31-01-2018.pdf
(„Prevention and Health Promotion“) vom 28. März 2012 Die Prüfungsordnung (Satzung) der Universität Flensburg für den Masterstudiengang „Prävention und Gesundheitsförderung“ („Prevention and Health Promotion“) [...] Cultures and Society mit dem Abschluss Bachelor of Arts vom 1. Februar 2016 Die Prüfungs- und Studienordnung (PStO)(Satzung) der Europa-Universität Flensburg für den Studiengang European Cultures and Society [...] Energy and Environmental Management an der Europa-Universität Flensburg vom 25. Januar 2012 Die Prüfungsordnung (Satzung) für den Master - Studiengang Energie - und Umweltmanagement / Energy and Environmental
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2018/redaktionsfassung-zur-veroeffentlichung-prakto-praxsem-ma-voc-edu-ehw-vom-19-02-2018-nach-senat-31-01-2018.pdf
Bekanntmachung im NBL. HS MBWK Schl.-H. 2018, S. 17 Tag der Bekanntmachung auf der Internetseite der EUF, 20. Februar 2018 Aufgrund § 52 Abs. 1 Satz 1 i.V.m. Abs. 10 des Gesetzes über die Hochschulen und das [...] Mitarbeit in der Schule (vgl. § 5 Abs. 5) beträgt in der Regel sechs Stunden pro Tag, mindestens aber 20 Stunden pro Wo- che. Unentschuldigtes Fehlen in der Schule führt zur sofortigen Aberkennung und zum [...] 30 Leistungspunkten erforderlichen Leistungen erbracht wurden. Die Bescheinigungen müssen spätestens 20 Wochen nach Ende der Praxisphase im Prakti- kumsbüro vorliegen. Seite 4 § 7 Anerkennung und Anrechnung