/nec/publikationen/buchreihe-transformationen/band-5-die-stadt-als-community-of-practice
Karin Schürmann: Die Stadt als Community of Practice Vorlesen Potentiale der nachhaltigkeitsorientierten Transformation von Alltagspraktiken. Das Beispiel Seattle. Wie können Transformationen zur Nach
/kulturellebildung/sustainability-in-textile-practice-intercultural-dialogue-with-traditional-symbols-in-contemporary-design
‘Sustainability in textile practice: Intercultural dialogue with traditional symbols in contemporary design’ Vorlesen Interkulturelle Kommunikation wird im Kontext textiler Praxis unter besonderer Ber
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/euf-working-paper-9-2015.pdf
1972). In Bourdieu’s theory of practice, strategies cannot be equated to rational choice or planned behavior (Ajzen, 1985; Becker, 1978). Strategies are simply practice and formed by an agent’s behavior; [...] group, the (not systematically tested) practice of avoiding social gatherings and dialogical learning styles may be interpreted as well-functioning advantageous practices and as strategy of succession for the [...] education in Europe, are contrasted with the assumptions outlined earlier. 4 Klarissa Lueg Student practices in the field of higher education: a Bourdieusian perspective Starting from Bourdieu’s theory of
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/abstractbooklet-final.pdf
between 12 and 15 years were selected to write the stories positioning themselves as protagonists. The best twenty were subjected to close reading and text analysis, with particular attention to their presentation [...] younger generation on the one hand and a foreign culture on the other hand will be discussed. The practice of doc- umentary interpretation of pictures is demonstrated using a drawing of a young girl´s struggle [...] childhood in the Global North is increasingly informed by risk discourses. That means that care practices are accounted for as prevention of an anticipated ‘risk’ in the near or distant future. ‘Risks’
/studium-lehre/lehre/tag-der-lehre/tag-der-lehre-2023
rag Die Community of Practice – Wir wollen uns entwickeln! Dominik Tress TAL 007 10:30 – 10:45 Uhr Pause Angebote am Vormittag 10:45 – 12:15 Uhr Workshop "Communities of Practice" in Uni und Schule am [...] Details Die Community of Practice – Wir wollen uns entwickeln! Impulsvortrag Raum TAL 007 Dominik Tress Mit einem vielleicht MERKwürdigen Vortrag wird das Konzept der Community of Practice erschlossen und eine [...] Zum Programm "Communities of Practice" in Uni und Schule am Beispiel von FabricaDigitalis Workshop Raum HEL 060 Helge Lamm & Nikolaus Steffen Eine Community of Practice (Abkürzung CoP) ist eine praxisbezogene
/vinorhm/publikationen-praesentationen/projektvortraege
Police & Practice. Peter Skautrup Centre (Aarhus; 24./25.04.). 16th Forum for Germanic Language Studies conference (Cambridge; 12.-13. April) Andre Hermann. Semi-public texts: communities of practice in 1 [...] 28. Juni. Litty, Samantha M. Historical multilingualism in the nineteenth century: Multilingual practices of semi-public writing in the Duchy of Schleswig. Dahlem Lectures in Linguistics. Freie Universität [...] Litty, Samantha M. Visibilizing Normative Regional Historical Multilingualism: Ideology, Policy, and Practice. Linguistic Colloquium / Sprachwissenschaftliches Kolloquium des Instituts für Linguistik und Phonetik
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2023/20230110-satzung-4-stguebergreifd-aenderg.pdf
Sonderpäda- gogische Begutach- tung und Förderpla- nung Unterrichtsfach (10 LP) (Schule/IQSH) 4 M 7: Best Practice in sonderpädagogi- schen Handlungsfel- dern M 8: Beratung und Kommunikation M 9: Empirische F [...] Sonderpädagogische Begut- achtung und Förderplanung 2 S/Ü: je 2 SWS Portfolio (20-25 Seiten) 5 M 7: Best Practice in sonder- pädagogischen Handlungs- feldern 2 S: je 2 SWS Gestaltung einer Seminar- sitzung (90
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
on trans- national practices. This article furthers the transnational approach by offering the first systematic analysis of how domestic transnationalism – i.e. transnational practices conducted in the home [...] crossing borders to participate in transnational experiences. Occurring either daily or weekly, these practices frequently recur, thereby constantly reinforcing individual awareness of the possibilities and advan- [...] between a cognitive-evaluative, an emotive and a projective-connative dimension of Europeanization (Best et al., 2012; Scheuer, 2005) – i.e. between feeling, thinking and doing Europe (Immerfall et al.,
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik-informatik/netkom2
Professionalisierung, Berufliche Aus- und Weiterbildung, Höhere Berufliche Bildung, Exchange of good Practice, Erasmus+, Europa Laufzeit 01.11.2020 - 31.08.2023 Webseite Netkom 4.0 Institution der EUF Beru [...] jede Partnerinstitution, auf Basis ihrer individuellen Erfahrung, jeweils eines der folgende "Good-Practice" Lernkonzepte: • Kollaborative Roboter in der Industrie 4.0 • Interdisziplinäres Denken fördern [...] konzept auch in andere Bereiche übertragen. Die Strategische Partnerschaft liefert zu den "Good-Practice" Lernkonzepten jeweils Handlungsempfehlungen/Guidelines sowie entsprechendes Lernmaterial. Über
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2014/pruefungsordnung-sonderpaedagogik-mit-fachspezifischen-anlagen.pdf
sonder- pädagogischen Praxis- feldern (Modul 4) Best-Practice I: Planung und Analyse von Unterricht in sonderpädagogischen Praxisfeldern 5 S 2 Best-Practice II: Unterricht in sonderpädagogischen Praxisfeldern [...] in the Field of Educating Learners with Emotional and Social Needs (Modul 5) Research Issues: Best-Practice, Evidence-Based, Politics- Driven? Modelle, Horizonte und Spannungsfelder in der nationalen und [...] Entwicklung mit einem weiteren Teilstudiengang einer Fachrichtung und dem dritten Teilstudiengang, beste- hend aus Sonderpädagogischer Psychologie und Unterrichtsfach, kombiniert werden. § 3 Studienziel