fileadmin/content/abteilungen/geographie/internationales/dokumente/studierende-berichten/bericht-belfast-bruhn.pdf
angeben kann. Zu den Bewerbungsunterlagen gehörte neben einem Sprachnachweis auch mein Transcript of Records und ein Motivationsschreiben. Die Bewer- bungsfrist für meinen Auslandsaufenthalt in Belfast
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/wagner-projekt-meweb.pdf
MEWEB: Media of East/West European border traffic in times of the Cold War Medien des ost-/west-europäischen Grenzverkehrs in Zeiten des Kalten Krieges Das Konsortium wird sich der leitenden Frage widmen [...] Camelia Beciu, Universitatea din București 030018 Bukarest Rumänien Dr. Spero Paravantis, University of Luxembourg 4365 Esch-sur-Alzette Luxemburg Prof. Thomas Wegener Friis, Syddansk Universitet 5230 Odense
fileadmin/content/abteilungen/geographie/forschung/bildung-und-flucht/programm-nwff-18-f.pdf
Germany on the Integration of Refugees Prof. Dr. Karin Zimmer/Nicola Mühlhäußer, M.A. KGE-005 4.6. At the Margins of the Welfare State: Asylum Seekers, Refugees and Non- Removed Persons at the Intersection [...] Exclusion within the Lifeworld of young Refugees: Empirical insights and future Perspectives Ingmar Zalewski, M.Sc. From an excessive Desire for Integration to the Frustration of Desires: The lack of Possibilities [...] Refugees in Limbo Prof. Dr. Staci Martin/Gerawork Teferra Now and then - The Study of Refugees in the Horn of Africa since the 1970s Prof. Dr. Magnus Treiber Daily Life in a Refugee Camp: Ethiopians in
fileadmin/content/abteilungen/geographie/internationales/dokumente/studierende-berichten/ghana-schroeder-end.pdf
Microsoft Word - Ghana_Schroeder_end Aufenthalt an der University of Education, Winneba, Ghana WiSe 2015/16 von Hauke Schröder Von der norddeutschen Förde an die ghanaische Atlantikküste Schon seit dem [...] ehemaligen Gastdozenten, Prof. Dr. Ofosu-Kusi, auf einer Geographie-Tagung bin ich auf die University of Education, Winneba (UEW) aufmerksam geworden. Aus diesen Gründen entschied ich mich für die Uni der [...] tudium (neben dem Sonderpädagogikstudium) belegte ich die Kurse „Regionalism“, „Regional Geography of Africa“, „Environment and Society“ und „Politics and Development in Africa“. Jeder dieser Kurse zählte
fileadmin/content/abteilungen/geographie/internationales/dokumente/studierende-berichten/erfahrungsbericht-auslandssemester-wien-patzke-final.pdf
Microsoft Word - Erfahrungsbericht Auslandssemester Wien_Patzke_final Erasmussemester 2014/2015 Linda Patzke Erfahrungsbericht: Wien – ein Leckerbissen Vorbereitung Bereits zu Beginn meines Lehramtsst
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/veranstaltungen-ppts/phd-info-event-22-01-21.pdf
ICES is one of the two core research centres of the EUF Goals of the Center: Internally: ICES supports university staff in all matters related to the strengthening of European studies To the outside: ICES [...] n ZeBUSS is one of the two core research centres of the EUF Main Goals of the Center: Research Funding: ZeBUSS supports university staff in all matters related to the strengthening of studies and research [...] Support for & organisation of targeted workshops, the annual winter school & conferences in the field of ‘BUSS’ sciences training in the area of writing processes Training in the field of teaching Overarching
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/veranstaltungen-ppts/doknet-info.pdf
coordinates working groups on political issues represent the DokNet and organise regular meetings of the network, mailing list, Moodle and elections of spokespersons and coordinators Irina politics Kseniia [...] students/doctoral students ● might not be on campus most of the time ● might be on campus and might be teaching as well ● should be represented through the students’ parliament – but there is no representative [...] uni-flensburg.de/?12008 III. Future plans and activities Ongoing debates on the status of PhD students → see Moodle forum (link) Collection of future activities: https://flinga.fi/s/FH2QXVZ We welcome everyone
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/materialseite-neu/2-spiele/rettet-die-schokolade/spiel-rettet-die-schokolade.pdf
Spiel: Rettet die Schokolade! (Teil 1) Ablauf „Rettet die Schokolade!“ ist ein kooperatives Spiel, in dem die Mitspielenden unterschiedliche geheime Rollen übernehmen, versuchen, die Rollen der andere
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/gremien/dfg-fachkollegienwahl-2023/kandidierendenliste-dfg-fk-2023.pdf
Universität München TUM School of Computation, Information and Technology Chair of Decision Sciences and Systems, Garching Kimms, Alf Universität Duisburg-Essen Mercator School of Management Lehrstuhl für Logistik [...] München School of Education Dr. Theo Schöller-Stiftungslehrstuhl für Technologie- und Innovationsmanagement, München Högl, Martin Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU) LMU Munich School of Management [...] Münster Marketing Centrum Münster (MCM) Chair of Marketing Management (IfM), Münster Tuschke, Anja Ludwig-Maximilians-Universität München LMU Munich School of Management Institut für Strategische Untern
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/keynote-ii-statusseminar-der-bmbf-nachwuchsforschungsgruppen.pdf
Flensburg Keynote II: The International Reference Framework on LGBTI-Inclusive Curricula Olivier Berton, Université Paris-Est Créteil Since the early 2010s, the reference framework of various institutional [...] construct the establishment of LGBTI-inclusive school curricula as a means of fighting against discrimination. In this keynote, based on two case studies - Scotland and California - I will analyse how the discourses [...] discourses of international actors on LGBTQI+ issues may influence not only the educational policies that are put in place, but also the teaching practices at school level.