fileadmin/content/projekte/partners-in-mobility/aktuell/jakisch-lehrkraeftegesundheit-und-englischunterricht.pdf
Lehrkräftegesundheit und Englischunterricht: Der Beitrag des Classroom Managements Lehrkräftegesundheit und Englischunterricht: Der Beitrag des Classroom Managements Jenny Jakisch 20.11.2023 Ziel Gesu
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
the board]: Where is the man? (30) P: [incomprehensible mumbling] (31) T: Behind the car. All together! (32) All P: Behind the car. In the last passage to be analysed here (33-39), the exercise is modified [...] ritualized exchange of greetings with the class (3-4): (1) 7:45 (2) [All 24 P are standing.] (3) T: Okay. Good morning everybody! (4)All P [somewhat droning]: Good morning, Mrs T.! Next, the teacher starts [...] Abstract This paper focuses on one of the most frequent paerns of classroom discourse to be found across all subjects: The typical three-part teacher elicit exchange (Sinclair/Coulthard 1992: 14; cf. 1975: 34)
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
presents] (43) T: I see you all write it down, that’s really really good! (44) [The blackboard is copied by the pupils.] (45) T: You all got it? Are you ready? (46) […] In all likelihood, the teacher’s erroneous [...] incongruencies pose a didactic problem for teachers whose origin needs to be recognized. First of all, the cognitive field-semantic analysis contributes to a differ- entiated recognition by the teacher [...] origin needs to be recognized. The cognitive semantic contribution suggested here is twofold: First of all, the cognitive field-semantic analysis contributes to a differentiated recognition by the teacher.
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
the board]: Where is the man? (30) P: [incomprehensible mumbling] (31) T: Behind the car. All together! (32) All P: Behind the car. In the last passage to be analysed here (33-39), the exercise is modified [...] Awareness (ALA) at the University of Kassel, for their valuable comments and discussion. Of course, all remaining flaws are to be blamed on me only. Olaf Jäkel 66 The Flensburg English Classroom Corpus (FLECC) [...] Gesamtschule. This special corpus of more than 56,000 words (amounting to 240 printed pages) covers all age groups of EFL learners, from the 3rd year of Primary School, to the last year of Sekundarstufe
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
Microsoft Word - Formatierung_19_09_24.docx 77 Olaf Jäkel Seminar für Anglistik und Amerikanistik Analysing Classroom English: Forschungsaufgaben im Fach Englisch in der Grundschule als Action Researc
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
doch geradezu nach einer Infragestellung oder Gegenposition, an der man sich reiben könnte. Bleibt all dies aus, müssen sich die Schüler mit ihren Beiträgen inhaltlich nicht ernstgenommen fühlen, und sie [...] care, – team spirit, – reduce aggressions, – meet friends/get (38) to know friends] (39) L: Did you all understand that? [Klasse sehr unaufmerksam] (40) S: It’s good for the health. (41) [L sehr leise vorn [...] do sports mean to society?] (47) L: Now, take your time to think about this question. (48) Do you all understand the question? (49) What is society? (50) S: Gesellscha. (51) L: Yes. [Pause] (52) Do you
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
Corpus ein klar artikuliertes Recast „Behind the car“ modelliert. Sie fügt die elliptische Direktive „All together!“ an, auf welche die gesamte Klasse wie gewünscht durch Wiederholung im Chor reagiert (32) [...] Bildkarten an der Tafel]: Where is the man? (30) S: [unverständliches Genuschel] (31) L: Behind the car. All together! (32) Alle S: Behind the car. In der letzten hier zu analysierenden Passage (33-39) wird die [...] interpretieren, mit welchem sie den Lerner zur Selbstkorrektur einlädt. Dieses sogenannte Prompting (vgl. All- wright und Bailey 1991, S. 105-108) hat den Sinn, den Lernern Raum zu verschaf- fen, in welchem sie
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2017/j-praktikumsordnung-bildung-in-europa.pdf
1 Ordnung (Satzung) der Europa-Universität Flensburg zum Praktikum im Studi- engang „E r z iehungsw issenscha f t :Bildung in Europa“ mit dem Ab- schluss Master of Arts Vom 29. Juni 2017 Tag der Bekan
fileadmin/content/seminare/geschichte/dokumente/downloads/veroeffentlichungen/iz3w344-s14-lottokusche-sinto.pdf
iz3w344.pdf 1 Ant i z igan ismus A Ein Sinto in Deutschland v Sebastian Lotto-Kusche t In einem beschaulichen Vorort von Kassel liegt das Haus von Stefan Steinbach. Hier lebt er mit seiner geschiedene
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/ivsc-race.pdf
Intercultural Virtual Societal Challenge (VSC) E-Course is to create opportunities for students at all levels to critically explore key societal challenges and to empower them to contribute to positive [...] workload: • Virtual classes: 5-8 sessions of 2 hours each, possibly one block session (Friday afternoon, all day Saturday), dates will be scheduled in consultation with the group. • Group work: expected are about