fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/kompetenzraster-food-and-move-literacy-dt.-.pdf
und Intensität der Bewegung situationsgerecht anpassen Kompetenzraster Bewegung für die Grundbildung Move Literacy Kompetenzen, den Alltag zwischen Bewegung und Entspannung selbstbestimmt und verantwortu
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/homepage-alphiteb/kompetenzmodell-stand-27.12.17-.pdf
B ER EIT UNG … N A C H H A LT IG K E IT K U LT U REL LE V IE LFALT … KOMPETENZBEREICHE DER FOOD & MOVE LITERACY BEWEGUN G ER N ÄH RU NG UND
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/veroeffentlichungen/food-and-move-literacy/kompetenzmodell-food-and-move-literacy-dt.-.pdf
AL TI GK EI T KU LT UREL LE VIELFALT … KOMPETENZBEREICHE DER FOOD & MOVE LITERACY BEWEGUNG ERNÄHRUNG UND Kompetenzmodell Food & Move Literacy © BLE [...] Kompetenzmodell Food & Move Literacy INDIVIDUUM ALLTAG UND FREIZEIT GESELLSCHAFT UND POLITIK FREIZEITGESTALTUNG FITNESSMARKT GESU N D H EIT KÖ RPERH ALTU N GG EN U SS ZW IS CH EN M AH LZ EI TE N GEM EIN
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/materialseite-neu/ideenkiste/klimafood-ideenkiste-2024.04.10a-onlineversion-mit-titelseite.pdf
und –Aktionen zu gewährleisten, wird auf den Food & Move Literacy-Ansatz zurückgegriffen. Doch was bedeutet das? Laut Daum et al. bezeichnet „Food & Move Literacy“ „die Fähigkeit, seinen Ernährungs- und [...] de?23863 https://www.bzfe.de/fileadmin/resources/import/k/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf Warum ist der Food & Move Literacy Ansatz relevant? Weil die Anforderungen zur Bewältigung des eigenen E [...] (Bundeszentrum für Ernährung) (Hrsg.) (2018a). Kompetenzmodell Food & Move Literacy, Bonn. http:// www.bzfe.de/_data/files/Kompetenzmodell_Food_Move_Literacy.pdf. Zugriff am [04.03.2022]. BZfE (Bundeszentrum für
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kienemund-therese-transforming-forces.-a-potenzmaschine-s-demonstration-of-late-eighteenth-century-mechanics.pdf
flat disc and worm, which in turn moves the gear approximately 2-3 teeth. The movement of the gear and the cylinder is barely visible. The cart with the ball weight moves a maximum of 1-2 mm up the rails [...] description of the artifact, discussing only what it is made of, how its pieces were assembled and how it moves. In the second section, I take the object itself as evidence to build on previous research by Deutsches [...] angled arm and ground plate. Before actually trying to manipulate the object, we imagined how it might move: turning the disc on top clockwise, or rather, pulling the miniature weight at the end of the top
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
the teacher moves towards an even more natural conversa- tion by sharing personal information (161, 166) before eliciting with more open questions. As regards feedback in the follow-up move, this takes [...] Thus, she invites individual pupils to take over the elicit move, while still providing the feedback herself. In the end, even the follow-up move is performed by some pupils, who confirm their classmates’ [...] second. The first speech act, though, is a directive (Searle 1975) by the teacher, a complex framing move (Sinclair/Coulthard 1992: 3, 21; cf. Sinclair/Coulthard 1975), signalling to the pupils that the lesson
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
second. The first speech act, though, is a directive (Searle 1975) by the teacher, a complex framing move (Sinclair & Coulthard 1992: 3; 21; cf. 1975), signalling to the pupils that the lesson is about to [...] typical display question (Allwright & Bailey 1991: 110; cf. Byram 2004: 501-502). It is the first move of a three-part teacher elicit exchange (Sinclair & Coulthard 1992: 14; cf. 1975: 34), displayed here [...] (8) T: Very good! (9) [...] The teacher (6) initiates this exchange by way of her question. This move is followed by a pupil's response (7), which takes the shape of the appropriate prepositional phrase
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
17): The teacher’s role as evaluator, for example, makes the follow-up move very important in classrooms; where the follow-up move is withheld, the pupils are likely to suspect that something is wrong […]
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
einer Direk- tive (directive, Searle 1975) der Lehrkra, mit welcher sie eine komplexe Rahmung (framing move, Sinclair/Coulthard 1992, S. 3; 21; vgl. 1975) der Stunde vorgibt, indem sie den Lernenden signalisiert [...] rungs-Austausch durch einen weiteren Beitrag der Lehrkra (8), den sogenannten Folgeschritt (follow-up move), in welchem die Lehrerin Rückmeldung ( feedback) zur Schülerleistung gibt. Als Sprechakt ist dies
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
Direktive (directive, Searle 1975) der Lehrkraft, mit welcher sie eine komplexe Rahmung ( framing move, Sinclair und Coulthard 1992, S. 3, 21; vgl. 1975) der Stunde vorgibt, indem sie den Lernenden si [...] rungs-Austausch durch einen weiteren Beitrag der Lehrkraft (8), den sogenann- ten Folgeschritt ( follow-up move), in welchem die Lehrerin Rückmeldung ( feed- back) zur Schülerleistung gibt. Als Sprechakt ist dies