/zebuss/veranstaltungen/abgeschlossene-veranstaltungen/closed-dgfe-jahrestagung/programm
Arbeitsgruppen I 13:30 Pause 14:30-16:30 Einzelbeiträge I 16:30 Pause 17:00-18:00 KEYNOTE 2 - David P. Baker (State College, PA, USA) 18:15-19:45 Kommissionssitzung ab 20:00 Abendessen im Restaurant Mäder's [...] erforderlich) Tagung | Tag II 11.09.2018 9:00-11:00 Einzelbeiträge II 11:00 Pause 11:15-12:15 KEYNOTE 3 - Florian Waldow (Humboldt-Universität zu Berlin) 12:15 Pause 13.15-15:15 Arbeitsgruppen II 15-15-15:30
/romanisches-seminar/wer-wir-sind/lehrende/jan-rhein
Gruyter 2021. [ link ] Rez. in: KULT_online , 65/2022 (Sanna-Mari Niemi); MEDIENwissenschaft , 2022/3, S. 238-240 (Barbara Margarethe Eggert) Übersetzung Literaturübersetzung Oliver Rohe: "Défaut d'origine" [...] , Johannes Gutenberg-Universität Mainz. November 2018: Vortrag Livre/Louvre. Museumsdiskurse bei J.P. Toussaint, J.M.G. Le Clézio und M. Houellebecq , im Rahmen des 18. Medienwissenschaftlichen Kolloquiums
/book-fairs-project/archive/feria-del-libro-de-madrid/portugal-2017
do Livro de Madrid", in: Encarte Camões no Jornal de Letras , 243, 24 th May-6 th June 2017, pp. 2-3. N.N., "Marcelo impressionado com a representação portuguesa na Feira do Livro de Madrid", in: Diário [...] de Geppetto, que cambia el saco por el libro que necesita Pinocho’", Prensa Feria del Libro Madrid, 3 rd June 2017. "La muerte de Juan Goytisolo conmociona a la Feria del Libro de Madrid", Prensa Feria [...] Buenos Aires), José Carlos Alvariño Ordónez (President at Feria Internacional del Libro de Lima), on 3 rd June 2017 at Feria del Libro Madrid 2017 (Fernando García Naharro, Matteo Anastasio, Luise Hertwig
/raumplanung/infos-zu-raeumen-und-gebaeuden
oder aber mit einem Webbrowser im LSF/Studiport aufgerufen werden: QR-Code : https://www.instagram.com/p/CrK6Mn0Iws4/?img_index=1 Web-Browser : aktuelle Belegungen eines Raums (Studiport) Anleitung zum Ansteuern [...] Gebäude Madrid (PDF) Gebäude Oslo (PDF) Gebäude Riga 1-8 (PDF) Gebäude Tallinn 1 (PDF) Gebäude Tallinn 3 (PDF) Gebäude Trondheim 1+2 (PDF) Gebäude Vilnius 1+2 (PDF) Ihre Ansprechpartnerin Carolina von Westarp
/chemie/news-aus-dem-institut/archiv/2017
Europa und Internationales der Europa-Universität Flensburg und Frau Prof. Dr. Fittschen, die eine 3-monatige Forschungsreise an die Washington State University (Pullman, WA, USA) finanziert und möglich [...] Vortrag - 1 30.11.2017 204 KB (JPG) Download Vortrag - 2 30.11.2017 162 KB (JPG) Download Vortrag - 3 30.11.2017 203 KB (JPG) Download ProfaLe 2017 New International Perspectives on Future Teachers´Professional [...] welche Bedingungen nötig sind, ein Feuer zu entfachen oder auch zu löschen. Die 2. Station für 1. - 3. Klassen führte dahin, dass die Luft, obwohl wir sie nicht sehen, ein Stoff ist, wie Wasser oder Sand
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-brunkhorst-thornhill
discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Seminar 2: "How could democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. They are open to all EUF members [...] l human rights and a social-welfare state – A thesis for discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy that is participatory and inclusive for all social classes, genders and nationalities [...] democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy began with a certain idea of popular sovereignty that emerged during the 18 th Century
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-workshops-summer-schools/courses-brunkhorst-thornhill
discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Seminar 2: "How could democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. They are open to all EUF members [...] l human rights and a social-welfare state – A thesis for discussion", Date: 03.– 07.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy that is participatory and inclusive for all social classes, genders and nationalities [...] democracy emerge from militarization, nationalism and disciplining? ", Date: 17.–21.05.2021, 1 p.m. – 7 p.m. Democracy began with a certain idea of popular sovereignty that emerged during the 18 th Century
/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeiter/toni-faltermaier
ogie (3., aktualisierte Aufl.) . Stuttgart: Kohlhammer. Faltermaier, T. (2017). Gesundheitspsychologie (2., überarbeite und erweiterte Aufl.) . Stuttgart: Kohlhammer. Faltermaier, T., Mayring, P., Saup [...] Saup, W., Strehmel, P. (2014). Entwicklungspsychologie des Erwachsenenalters (3., überarbeitete und erweiterte Aufl.). Stuttgart: Kohlhammer. Faltermaier, T. (2005). Gesundheitspsychologie . Grundriss der [...] der Psychologie, Band 21. Stuttgart: Kohlhammer. Faltermaier, T., Mayring, P., Saup, W., Strehmel, P. (2002). Entwicklungspsychologie des Erwachsenenalters (2., überarbeitete und erweiterte. Aufl.). Stuttgart:
/lernbereich-globales-lernen/materialien-zum-lernbereich
S. 25–52. Reuber, P. (2000): Kritische Geopolitik. Eine Forschungsrichtung der politischen Geographie nach dem Ende des Kalten Krieges. In: Praxis Geographie 30 (1), 42–43. Reuber, P. (2012): Politische [...] der Gabe. In: Geographische Revue 12 (1), 37–50. Gebhardt, H.; Gregory, D.; Holyer, M. & Meusburger, P. (eds.) (1998): Explorations in critical human geography. Hettner-lectures 1. Heidelberg. Gibson-Graham [...] approach. In: Gender, Place & Culture, OnlineFirst, 1–16. DOI: 10.1080/0966369X.2016.1160036. Mecheril, P.; Seukwa, L. H. (2006): Transkulturalität als Bildungsziel? Skeptische Bemerkungen. In: Zeitschrift
/pecc/primary-english-language-teaching
Eurydice 2012: 11). Schools in most federal states in Germany offer a first foreign language in grade 3 (age 8/9), but a number of states have started to introduce English already in first grade (age 6/7) [...] Reference for Languages: Learning, teaching, assessment . Cambridge: Cambridge University Press. Edelenbos, P.; Johnstone, R. & Kubanek, A. (2006): The main pedagogical principles underlying the teaching of languages