/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/philipp-herpich
und Christoph Schult. 2020. "Coal phase-out in Germany – Implications and policies for affected regions". Energy 196: 117004. https://doi.org/10.1016/j.energy.2020.117004 . Bücher: Brauers, Hanna, Philipp
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/andrea-furnaro
0308518X221148731. Furnaro, A., & Yanguas-Parra, P. 2022. A Global South Perspective on Stranded Regions: Insights from the Decline of Coal Mining in Cesar, Colombia. Economics of Energy & Environmental [...] 951–975 . https://doi.org/10.1177/2514848619874685 Furnaro, A. 2019. Hegemony and passivity in mining regions: Containing dissent in north-central Chile. The Extractive Industries and Society, 6(1), 215-222
/eum/wer-wir-sind/team/professorinnen/prof-dr-pao-yu-oei
carbon-intensive regions in transition - Using a feminist perspective to create a more just society. Policy Brief. https://coaltransitions.org/publications/caring-for-carbon-intensive-regions-in-transition/ [...] Lünenbürger, B. / Schult, C. (2020): Coal phase-out in Germany - Implications and policies for affected regions. Energy 196. https://doi.org/10.1016/j.energy.2020.117004 Oei, P. / Burandt, T. / Hainsch, K. / Löffler [...] Stognief, N. / Walk, P. / Oei, P.-Y. / Schöttker, O. (2019): Economic Resilience of German Lignite Regions in Transition, Sustainability 2019, 11(21), Download-Link . Ruíz, A. / Krumm, A. / Schattenhofer
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/05042019-vortrag-beim-annual-meeting-of-the-american-association-of-geographers-in-washington-dc
of schooling in rural areas – Educational provision for new migrants in the German-Danish border region" bei dem Annual Meeting of the American Association of Geographers in Washington D.C. Abstract: In [...] volunteers has impacted on the existing educational landscapes in rural areas in the German-Danish border region. Methodologically we apply a comparative perspective on two municipalities on both sides of the border [...] focusses on the access to education and participation opportunities for young refugees in rural border regions in Germany and Denmark. Der Vortrag war einer von vier in der Session "Education, Privatization,
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/09032018-fruchtbarer-austausch-mit-der-aalborg-university-copenhagen
and participation opportunities for young asylum seekers in periods of waiting in camps in rural region in Denmark" von Stinne Østergaard Poulsen (assistant professor an der Aarhus Universitet, ehem. Beraterin
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/09022018-das-awo-integrationscenter-nordfriesland-empfaengt-das-projektteam
Das AWO Integrationscenter Nordfriesland empfängt das Projektteam Vorlesen 09.02.2018 Der Fokus des Besuchs im Integrationscenter Nordfriesland der AWO Interkulturell in Leck lag auf dem persönlichen
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/publikationen
Rundschau 66 (10), S. 4-9. Freytag, Tim / Jahnke, Holger / Kramer, Caroline (2014): Bildung und Region: Eine Expertise aus bildungsgeographischer Perspektive (NEPS Working Paper No. 46). Bamberg: Lei [...] breaking borders? In: Layton, Ian (ed.): Regional Development in Emerging and Disappearing Border Regions. Jahnke, Holger (1996): Die französischen universités. Zentralistische Tendenzen in der jüngeren
/humangeographie/forschung/lokale-und-globale-bildungslandschaften-im-wandel
Dr. Holger Jahnke, Prof. Dr. Tim Freytag). 2010: "Geographie(s) of education in European border regions: the making and breaking of (b)orders?", University of Flensburg, May 5th-7th 2010 (Prof. Dr. Holger [...] Wiesbaden: Springer, S. 363-372. Freytag, Tim / Jahnke, Holger / Kramer, Caroline (2014): Bildung und Region: Eine Expertise aus bildungsgeographischer Perspektive (NEPS Working Paper No. 46). Bamberg: Lei [...] Hochschulforschung 4/96, S. 295-318. Freytag, Tim / Jahnke, Holger / Kramer, Caroline (2014): Bildung und Region: Eine Expertise aus bildungsgeographischer Perspektive (NEPS Working Paper No. 46). Bamberg: Lei
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke/zur-person
Prof. Dr. Holger Jahnke Vorlesen Prof. Dr. Holger Jahnke ist seit WiSe 2007/08 Universitätsprofessor und Leiter der Arbeitsgruppe "Humangeographie und Geographische Bildung". An der Europa-Universität
/medienbildung/projekte/dlc-entwicklungshub
DLC-Entwicklungshub (DLC-Hub) Vorlesen Innovation durch Partizipation und Digitalität in Schleswig-Holstein DLC Logo - link zur DLC Website Die Vision des Digital Learning Campus Der Digital Learning