fileadmin/content/institute/mathematik/schmitz/mk-babw-po2015-mathematik-fsa-14.1a.pdf
a-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/ba-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/por [...] a-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/ba-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/por [...] a-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/portal-studium-und-lehre/im-studium/dokumente-zum-studium/ba-bildungwissenschaften/ordnungen-2015/ https://www.uni-flensburg.de/por
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/konsumalpha/material-for-download/16-folder-for-life.pdf
This way you can see what you can send along. Example: document year high school degree 2015 training contract 2015 training certificate 2018 job reference 2018 … … Here is room for your own table of references [...] Important facts about contracts: In your free time, you often sign contracts, for example for a sports course. Even when you buy something, you conclude a sales contract. Contracts often include difficult words
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/34-gg-groezingers-weltverbesserungsinventar.pdf
unterlegt mit einer Summe Geldes, die man bereit wäre dafür zu zahlen. Eine Lotterie mit einer Gewinnwahrscheinlichkeit nach der Einsatzhöhe ermittelt die real zugelassenen MigrantInnen. Die Summe an Zahlungs [...] der anderen Abbrüche deckt. Das wäre ein, für eine noch dazu vermutlich pro Person sehr bescheidene Summe an Belastung, demonstrativer kollektiver solidarischer Akt.15 1994 • NICHTWÄHLER-INTEGRATION Ein Problem [...] er-Arbeitslosengeld/!5784222/ 18 2011 • BANKENRETTUNG? In ganz Europa wurden Banken mit immensen Summen aus öffentlichen Mitteln gerettet. Als Alternative wird in dem Beitrag vorgeschlagen, dass erstens
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/33-gg-consumersurplus.pdf
discussion on the ramification of State action, including the substantial issue of taxes (Bofinger 2015). The concept of consumer surplus is not only the substance of introductory textbooks but for many [...] mainstream, such as very prominent Figures like the Nobel Prize laureates Stiglitz (Stiglitz and Rosengard 2015) or Krugman (Krugman, Obstfeld, and Melitz 2014). The practical significance of the consumer surplus [...] 'Deus-ex machina' for the reader: consumer surplus simply exists and is fine the way it is. In the course of impartial consideration, especially the lack of questioning the meaning of the 'other triangle'
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/32-gg-studien-einordnung-bmbf-foerderlinie.pdf
Research, Theory & Practice‘.5 Das mag damit zu tun haben, dass US-Einrichtungen oft erhebliche Summen in die Anwerbung und Auswahl ihrer Studierenden investiert haben, jedes Semester wertvolle Studi [...] Regelmäßigkeit, zuletzt für den Prüfungsjahrgang 2018, in Relation zu den Studienanfänger*innen 2014 und 2015 (Ulrich Heublein, Richter, & Schmelzer, 2020). Auch diese Berechnungen sind ein Kohortenvergleich
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/31-gg-erfolgsquoten-im-maschinenbau.pdf
folgsquoten als Messzahl in Ziel- und Leistungsvereinbarungen deutscher Hochschulen (Hüther & Krücken, 2015, S. 208). Allerdings bleibt Deutschland weit hinter dem zurück, was in anderen Ländern an Transparenz [...] Indikatoren für die Examensjahre 2012 - 2014 darstellen, 7 samt Angabe für diejenigen, die im WS 2014/2015 noch eingeschrieben waren. Das waren die neuesten vollständigen Wellen, die wir 2017 erwerben konnten [...] Vermuten konnten wir dies, aus den angeführten Datenschutzgründen, leider nur aus dem Vergleich von Summen an vielen Hochschulen, es jedoch nicht mit der Bildung von Kleingruppen und deren Veränderung über
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/28-ap-adult-life-satisfaction-largely-though-not-wholly-contemporaneous.pdf
Munich, Germany. Piper, A. T. (2015a) Heaven knows I’m miserable now: Overeducation and reduced life satisfaction, Education Economics 23, 6, pp. 677-692. Piper, A. T. (2015b) Sliding down the U-shape? A [...] 2013) as well as the relationship between school expenditure and school performance (Pugh et al. 2015) and the influence a partner has on one’s health behaviour (Downward and Rasciute 2016). This increase [...] (Powdthavee 2009; Della Giusta et al 2010; Bottan and Perez-Truglia 2011; Piper 2012; Wunder 2012; Piper 2015a). These similar results for the lagged dependent variable are obtained despite many differences in
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/klarissatxt/lueg-symbolische-macht-2016.pdf
Aufgaben zu verstehen, verantwortlich (Watson/Widin 2015). Selbst das Aufbrechen starrer Beteiligungsstrukturen kann symbolische Gewalt befördern: Lo- veday (2015) zeigt, dass der Diskurs über den Bildungsaufstieg [...] verstanden werden als die dauerhafte, aus der kultur- und klassenspezifischen Erfahrung gewonnene Summe an Werten, Einstellungen, Dispositionen und Gewohnheiten. Der Habitus wirkt, seinem Träger unbewusst [...] Studierenden als Bedrohung »der« (hochentwickelten/dialogorientierten) Heimatkultur dargestellt wird (Lueg 2015). »Othering« kann als subtiler Fortsatz dieses Kulturessentialismus ge- sehen werden: wer – erstens
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/klarissatxt/amle-march2015.pdf
Muda et al., 2012; Yeung, Lau, & Nie, 2011). BARRIERS captures the fear of missing out on course content, on course discussions, or on a higher grade in an EMI program due to relatively lower English skills [...] linguistic abilities (Baudelot, 1994; Bourdieu & Passeron, 1977)—lecturers and course administrators must stress in their course descrip- tions that the comprehensibility of the students’ English is more important [...] Actor Reality Perspective (Lueg & Lueg, 2012, 2013a, b). Academy of Management Learning & Education, 2015, Vol. 14, No. 1, 5–30. http://dx.doi.org/10.5465/amle.2013.0009 .................................
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/admission/daad-programmbroschu-re-entwicklungsbezogene-studienga-nge-23-24-web.pdf
LANGUAGE COURSE For most of the postgraduate courses (see description of the respective courses) a preparatory German language course of 2 to 6 months prior to the beginning of the courses is part of [...] economics, agriculture or natural science. COURSE BEGINS The course begins every year in August with a German language course. Course modules start in October. COURSE DURATION Although the individual phases [...] postgraduate course • English: TOEFL (81 iBT) or IELTS (Band 6) DEGREE AWARDED Master of Science (M.Sc.) COURSE BEGINS October 2023 COURSE DURATION 24 months DURATION OF GERMAN LANGUAGE COURSE PRIOR TO BEGINNING
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-